Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I
Marzec 2011
Zadania:
1. Rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem.
2. Przygotowanie dekoracji i strojów do zabawy karnawałowej, udział dzieci w balu karnawałowym, czerpanie wzorców dobrej zabawy; uczenie się kroków tanecznych, swobody w poruszaniu się przy muzyce.
3. Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy muzyczno-ruchowe.
Tematyka: Bal w przedszkolu. ( 28.02 - 04.03.2011)
L.p.
Obszary
edukacyjne
Cele ogólne
Sposoby realizacji
Cele operacyjne
Ewaluacja
1.
I – 2
III – 2, 3
IV – 2
V – 3, 4
VII - 1
VIII – 1, 3
- Doskonalenie spostrzegawczości.
- Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie.
- Rozwijanie inwencji muzycznej i ruchowej.
- Zabawa na powitanie „Witamy się”- dzieci poruszają się przy muzyce, podczas przerwy nauczyciel podaje, w jaki sposób będą się witać, np.: Witamy się noskami, kolanami, brzuszkami.
- Układanka-składanka „Bal w przedszkolu” – dzieci układają puzzle w grupach, wypowiadają się na temat powstałego obrazka, opowiadają za co przebrały się dzieci na bal.
- Słuchanie wiersza D. Gellner „Dziki taniec”- rozmowa na temat treści wiersza: O czym opowiadał wiersz?; Jaki to był taniec?; Jakie części ciała tańczyły taniec?; Jakie części garderoby tańczyły taniec?, wypowiedzi dzieci.
- Zorganizowanie pokazu „Mody karnawałowej” w wykonaniu chętnych dzieci, prezentacja strojów karnawałowych do muzyki tanecznej.
- Zabawa taneczna przy muzyce w strojach karnawałowych.
- Integruje się z grupą.
- Układa puzzle, opisuje stroje osób na balu.
- Słucha z zaciekawieniem wiersza.
- Wypowiada się na temat treści wiersza.
- Uczestniczy w pokazie mody karnawałowej.
- Tańczy przy muzyce w strojach karnawałowych.
- Ilustruje ruchem muzykę.
- Aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych.
2.
IV - 3
- Kształtowanie spostrzegawczości u dzieci.
- Uczestniczenie dzieci w balu karnawałowym.
- Rozwijanie umiejętności wyrażania muzyki ruchem.
- Zabawa dydaktyczna „Bajkowe rekwizyty”- określanie z jakiej bajki pochodzą zgromadzone przedmioty, dopasowywanie ich do odpowiednich ilustracji.
- Uczestniczenie dzieci w uroczystym balu karnawałowym – balu przebierańców, prezentacja strojów; rozpoznawanie ich przez dzieci; zachęcenie dzieci do wypowiadania się na temat przebrania.
- Udział dzieci w zabawie karnawałowej prowadzonej przez zespół muzyczny Atma; w zabawach tanecznych, śpiewie, pląsach, wspólnym korowodzie przy wesołej muzyce oraz udział w różnych konkursach z nagrodami.
- Zabawy ruchowe przy piosence „Bal w przedszkolu”- ilustrowanie ruchem piosenki, reagowanie na umówiony sygnał i prawidłowe wykonywanie poleceń nauczyciela.
- Rozpoznaje i nazywa rekwizyty, dopasowuje je do odpowiednich ilustracji.
- Rozpoznaje stroje karnawałowe.
- Aktywnie uczestniczy w zabawie karnawałowej.
- Tańczy i śpiewa piosenki.
- Ilustruje ruchem wybraną piosenkę.
- Reaguje na umówiony sygnał.
3.
VI – 2
VII – 1
XIV - 5
- Kształtowanie świadomości wspólnej zabawy.
- Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych.
- Obserwowanie zmian zachodzących w krajobrazie.
- Zabawa na powitanie „Ludzie do ludzi”- dzieci tańczą przy muzyce w parach, podczas przerwy w muzyce, na hasło: „Ludzie do ludzi” znajdują innego partnera.
- Zabawa ruchowa „Muzyczna loteryjka”- dzieci tańczą w rytm muzyki, na przerwę w muzyce, wybrane dziecko losuje obrazek z woreczka i tańczą wg. instrukcji (np. Tańczymy klaszcząc nad głową, na palcach, trzymamy się za nosy).
- Przypomnienie zasad podczas spaceru. Zajęcia zorganizowane w Miejskiej Bibliotece Nr 8 – „Na balu”, tworzenie maski karnawałowej według pomysłu dzieci.
- Spacer do pobliskiego parku, obserwacja zmian zachodzących w zimowym krajobrazie, dokarmiane ptaków.
- Prawidłowo wykonuje polecenia.
- Aktywnie uczestniczy w zajęciach bibliotecznych.
- Wykonuje maskę karnawałową.
- Zna zasady bezpieczeństwa podczas spaceru.
- Dostrzega zmiany w zimowym krajobrazie.
4.
V – 4
IV - 2
- Zachęcenie do wspólnej zabawy.
- Rozwijanie sprawności ruchowej.
- Zabawa orientacyjno-porządkowa „Usiądź-wstań”- dzieci poruszają się po sali w rytmie wystukiwanym na tamburynie. Podczas przerwy w grze dzieci siadają na dywanie. Dźwięk tamburynu jest sygnałem do ponownego ruchu.
- Zabawy z wykorzystaniem rymowanki „Kiedy jest mi nudno”- dzieci wspólnie z nauczycielem rytmizują tekst, ilustrują go ruchem.
- Słuchanie wiersza E. Czapry „Nuda”- rozmowa na temat wiersza: Co to jest nuda?; Co zrobił chłopiec, gdy zaczął się nudzić?; Co robisz, gdy się nudzisz?, swobodne wypowiedzi dzieci.
- Zabawy ruchowe z wykorzystaniem wiersza „Nuda”: dopasowuje obrazki do odpowiednich zabawek; szuka brakującej zabawki; tworzy koło oraz szuka pary.
- Ilustruje ruchem treść rymowanki.
- Bawi się wspólnie z kolegami.
- Uważnie słucha wiersza i wypowiada się na jego temat.
- Dopasowuje obrazki do zabawek.
- Potrafi utworzyć koło i parę z partnerem do zabawy.
5.
I - 2
- Rozwijanie umiejętności rytmicznego poruszania się przy muzyce.
- Zabawa orientacyjno-porządkowa „Figurki”- dzieci biegają swobodnie po sali, na hasło figurki – zatrzymują się i przybierają dowolną pozę, starając się przez chwilę nie poruszać.
- Zabawy rozwijające aktywność twórczą „Zabawy z wykorzystaniem sznurka”- dzieci wypowiadają się do czego może on służyć, w co by go zaczarowały; następnie wykonują polecenia nauczyciela:
- spacerują po sali, podnosząc i opuszczając sznurek trzymany w rękach,
- układają ze sznurka dowolne kształty na dywanie,
- przeskakują w dowolny sposób przez sznurek położony na podłodze,
- układają z wszystkich sznurków wspólnie z nauczycielem jedną kompozycję wg. pomysłów dzieci.
- Słuchanie piosenki „Pajacyk”- omówienie razem z dziećmi treści piosenki, próby określenia nastroju piosenki i jej tempa; ilustracja ruchowa do poznanej piosenki.
- Współpracuje w zabawie z innymi dziećmi.
- Uważnie słucha piosenki i wypowiada się na temat jej treści.
- Uczestniczy w zabawie rytmicznej p...
Magadan