ZWYKLI NIEZWYKLI - Agnieszka Ginko-Humphries.pdf

(3902 KB) Pobierz
internet.indd
422406197.005.png
Zrealizowano ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego
Funduszu Społecznego.
Publikacja powstała w ramach projektu „Od warsztatów aktywizują-
cych do warsztatu pracy” współfinansowanego przez Unię Europejską
(Europejski Fundusz Społeczny, Działanie 1,5 – Promocja aktywnej po-
lityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego ryzyka).
422406197.006.png
Redakcja: Maria Schejbal
Projekt graficzny: Krzysztof Tusiewicz
www.tusiewicz.art.pl
Prace na stronach 7, 13, 19, 23, 31, 35, 45, 49, 57, 65, 75 powstały na zajęciach artystycz-
no-komputerowych prowadzonych przez Stowarzyszenie Teatr Grodzki w ramach projek-
tu „Od warsztatów aktywizujących do warsztatu pracy”. Słowa, pochodzące z wywiadów
z różnymi uczestnikami zajęć, zostały dodane do ilustracji jako element opracowania gra-
ficznego.
Korekta:
Małgorzata Słonka
Wydawca:
Bielskie Stowarzyszenie Artystyczne Teatr Grodzki
ul. S. Sempołowskiej 13, 43-300 Bielsko-Biała
www.teatrgrodzki.pl
Skład i druk:
Zakład Introligatorsko-Drukarski Stowarzyszenia Teatr Grodzki
Zakład Aktywności Zawodowej
Copyright Bielskie Stowarzyszenie Artystyczne Teatr Grodzki
ISBN 978-83-916601-7-1
422406197.007.png
422406197.008.png
WSTĘP
Publikacja ta skierowana jest przede wszy-
stkim do młodych ludzi poszukujących
rozwiązania swoich problemów lub znajdu-
jących się w trudnym życiowym momen-
cie. Opis działań i sukcesów konkretnych
ludzi ma stanowić rodzaj przewodnika dla
osób gotowych podjąć nowe wyzwania
i zmienić coś w swoim życiu. Zamieściliśmy
tu rozmowy z uczestnikami zajęć teatral-
nych i artystyczno-komputerowych pro-
wadzonych przez Teatr Grodzki w ramach
projektu „Od warsztatów aktywizujących
do warsztatu pracy”. Opowiadają oni
o tym, jak sztuka wpłynęła na ich rozwój
osobisty i zawodowy. Każdy z instruktorów
wskazał osoby, które najbardziej angażo-
wały się w zajęcia i chciały o tym poroz-
mawiać.
Większość młodych ludzi, którzy wzięli
udział w projekcie Stowarzyszenia, prze-
bywa w placówce wychowawczej, tera-
peutycznej lub opiekuńczej i ma za sobą
wiele ciężkich przeżyć, chwil. Kiedy prze-
prowadzałam swój pierwszy wywiad
z uczestnikiem zajęć teatralnych, byłam
prawdopodobnie bardziej wystraszona niż
mój rozmówca. Bałam się, że spotkam się
z oporem, niechęcią, a może nawet agre-
sją. Nie wiedziałam, jak i kiedy zapytać
o życiowe trudności, żeby nie urazić i nie
rozjątrzyć ran. Pierwsza rozmowa, jak
i następne, poszła nieoczekiwanie gładko
i odbyła się w miłej atmosferze. Nawiązali-
śmy z rozmówcami dobry, szczery kontakt.
Podczas gdy oni opowiadali o pokonywaniu
422406197.001.png 422406197.002.png 422406197.003.png 422406197.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin