Porsche Panamera.pdf

(104 KB) Pobierz
323794555 UNPDF
PO GODZINACH
PORSCHE PANAMERA
GRAN TURISMO DEBIUTUJE OSZCZĘDNYMI SILNIKAMI
V8 – WPROWADZENIE NA RYNEK WE WRZEŚNIU
Stuttgart, prezentuje innowacyjną
koncepcję wnętrza swojej czwartej
serii samochodów. Już w momencie wpro-
wadzenia na rynek, które rozpocznie się
w Niemczech 12 września 2009 roku,
Panamera będzie dostępna z najmocniej-
szym silnikiem V8 i luksusowym wyposaże-
niem.
Z konsolą środkową poprowadzoną
od tablicy rozdzielczej do tylnych siedzeń
czterodrzwiowy Gran Turismo oferuje na
wszystkich czterech miejscach siedzących
całkowicie nowe poczucie przestrzeni. Ni-
ska pozycja siedząca i sportowa płaska
kierownica dają kierowcy typowy dla Por-
sche bezpośredni kontakt z drogą. Obok
tych klasycznych wartości Panamera ofe-
ruje liczne możliwości indywidualnego
dostosowania wyposażenia wnętrza. Ta-
picerki z gładkiej i naturalnej skóry w 13
kombinacjach kolorystycznych i materia-
łowych wraz z czterema wersjami dwuko-
lorowymi mogą być połączone z siedmio-
ma opcjonalnymi rodzajami elementów
dekoracyjnych, w tym z tak ekskluzywnych
materiałów, jak carbon lub drewno „Oli-
ve Natur” z wyraźnie widocznymi porami.
Na życzenie dostępna jest czterostrefo-
wa automatyczna klimatyzacja, pozwalają-
ca na ustawienie temperatury, siły nawie-
wu i rozdziału powietrza oddzielnie dla
każdego miejsca. Podróżujących Paname-
rą chronią przednie poduszki powietrzne
dla kierowcy i pasażera, kurtyna powietrz-
na oraz na przednich miejscach –- podusz-
ki boczne i poduszki chroniące kolana. Bocz-
ne poduszki powietrzne dla tylnych siedzeń
dostępne są jako opcja.
Komfortowe przednie fotele monto-
wane seryjnie w modelach Panamera S
i 4S mają typowo sportowe cechy i elektry-
czną regulację w czterech płaszczyznach.
Z tyłu dwa pojedyncze fotele ze składa-
nym środkowym podłokietnikiem gwa-
rantują wystarczającą ilość miejsca wokół
nóg i głowy także dla wysokich pasażerów.
W Panamera Turbo elektryczna regulacja
siedzeń jest połączona z komfortowym
pakietem Memory, który obejmuje dodat-
kowo przedłużenie siedziska, podparcie
odcinka lędźwiowego oraz elektryczną
regulację kolumny kierowniczej. Na życze-
nie dostępne są na przykład adaptacyj-
ne fotele sportowe oraz komfortowe fote-
le z elektryczną regulacją także z tyłu.
Po raz pierwszy w Porsche, jako ukoro-
nowanie przyjemności słuchania, na ży-
czenie dostępny będzie system High-End
Surround Sound z berlińskiej manufaktury
Burmester, będącej jednym z najbardziej
renomowanych producentów sprzętu
High-End na świecie. Jeszcze nigdy nie za-
planowano tak dużej łącznej powierzchni
głośników już podczas fazy koncepcyjnej
samochodu i nie przeniesiono jej do pro-
dukcji seryjnej: Ponad 2.400 centymetrów
kwadratowych pozwala na uzyskanie jako-
ści dźwięku zbliżonej do koncertu na żywo.
16 głośników podłączonych do 16-kana-
łów wzmacniacza o łącznej mocy ponad
1.000 W odpowiedzialnych jest za wyjąt-
kowe brzmienie, uzupełnione aktywnym
subwooferem z 300-watowym wzmacnia-
czem Class-D.
Bagażnik Panamery świadczy jedno-
znacznie, że samochód ten doskonale
sprawdza się w życiu codziennym. Po ot-
warciu tylnej pokrywy za siedzeniami
zmieszczą się cztery walizki. Pojemność
przestrzeni bagażowej w Panamerze S
i 4S wynosi 445 litrów, w Panamerze Turbo
– 432 litry. Po złożeniu oparć tylnych sie-
dzeń pojemność wzrasta do 1.250 litrów.
Porsche Panamera będzie dostępne
najpierw wyłącznie z silnikiem V8 z napę-
dem na tył lub na wszystkie koła. Już w wyj-
ściowym modelu – Panamera S – znajdzie
się silnik V8 o pojemności 4,8 litra i mocy
400 KM (294 kW). Siły napędowe przeno-
szone będą opcjonalnie przez siedmiobie-
gową dwusprzęgłową przekładnię PDK
na tylne koła. Przyspieszenie od 0 do
10 km/h trwa 5,4 sekundy, prędkość ma-
ksymalna wynosi 283 km/h. Zużycie pali-
wa według normy EU5 to 10,8 l/100 km,
emisja CO2 – 253 g/km. Seryjnie Pana-
mera S wyposażona jest w sześciobiego-
wą przekładnię manualną.
W sportowej Panamerze 4S pracuje
4,8-litrowy silnik o mocy 400 KM (294 kW).
Siedmiobiegowa przekładnia dwusprzę-
głowa PDK przenosi siły na cztery koła.
Ta wersja na przyspieszenie do setki po-
trzebuje 5,0 sekund i rozpędza się do 282
km/h. Zużycie paliwa wg normy EU5 wy-
nosi 11,1 l/100 km, emisja CO2 – 260 g/km.
Najmocniejszy model – Panamera
Turbo – napędzany jest silnikiem 4,8 li-
tra V8 biturbo o mocy 500 KM (368 kW).
Siły przenoszone są również przez sied-
miobiegową, dwusprzęgłową przekład-
nię PDK. Panamera Turbo z napędem na
wszystkie koła przyspiesza od 0 do 100
km/h w 4,2 sekundy. Prędkość maksymalną
osiąga przy 303 km/h. Określone zgodnie
z normami zużycie paliwa wynosi 12,2 l/100
km, a emisje dwutlenku węgla 286 g/km.
Wszystkie modele Panamera posia-
dają silniki benzynowe z bezpośrednim
wtryskiem, układy napędowe o zreduko-
wanym tarciu oraz lekkie nadwozia. Ponad-
to wszystkie wersje z automatyczną dwu-
sprzęgłową przekładną PDK wyposażone
są w nową funkcję Auto Start-Stop, która
automatycznie wyłącza silnik przy postoju
samochodu i wciśniętym hamulcu, na przy-
kład na czerwonym świetle lub w korkach.
Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG
218
BUSINESS COACHING 1/2009
S tuttgart. Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG,
323794555.013.png 323794555.014.png 323794555.015.png 323794555.016.png 323794555.001.png 323794555.002.png 323794555.003.png 323794555.004.png 323794555.005.png 323794555.006.png 323794555.007.png 323794555.008.png 323794555.009.png 323794555.010.png 323794555.011.png 323794555.012.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin