1. Wożenie dziecka w kocu.
2. Zabawa w chowanego.
3. Chowamy zabawki w różne miejsca. Na początek dziecko widzi gdzie je chowamy i ma za zadanie odnalezienie ich. Z czasem chowamy tak, aby dziecko nie widziało tego.
4. Zabawa w teatrzyk
5. Co mam w dłoni? – zakrywamy dziecku oczy np. chustką. Dajemy dziecku coś do rąk, ma ono za zadanie odgadnięcie co trzyma w rękach.
6. Kulki papieru – rzucanie się kulami z gazet, trafianie do celu.
7. Papierowe samoloty.
8. Budowle z różnego rodzaju pudełek (po ryżu, herbacie itp.).
9. Przesypywanki – przesypywanie n. kaszy z jednego pojemnika do drugiego.
10. Chodzenie po linie – rozkładamy na podłodze linę, dziecko ma za zadanie przejść do niej tak aby nie spadło z niej.
11. Chustka niewidka – przygotowujemy kilka zabawek i chustkę. Rozkładamy zabawki w jednym rzędzie, dziecko siedzi naprzeciwko ich. Prosimy dziecko o zamknięcie oczu. W tym czasie przykrywamy jedną zabawkę. Dziecko po otworzeniu oczu ma za zadanie podanie co to za zabawka. Jeśli nie może odgadnąć może dotknąć tą zabawkę przez chustkę.
12. Nakarm mnie – dziecko próbuje karmić opiekuna. Początkowo z otwartymi oczami, później możemy dziecku lub opiekunowi zawiązać oczy ;)
13. Stój prościutko – dzieci chodzą i biegają w różnych kierunkach. Na zawołanie: „Stój prościutko” – dzieci po zatrzymaniu prostują się.
14. Pokazujemy dziecku różne części ciała i podajemy mu nieprawidłową nazwę. Dziecko ma za zadanie poprawienie nas.
15. Pieski śpią – Dzieci siedzą w siadzie klęcznym opierając głowę na dłoniach – „pieski śpią”. Na sygnał prowadzącej „pieski” budzą się i w klęku podpartym „szczekają”: hau, hau, hau.
16. Zajączki uciekają do norek – na Sali wyznaczone są miejsca na „norki zajączków”. Na dany sygnał „zajączki” wybiegają z norek, biegają w różnych kierunkach na polecenie prowadzącej zatrzymują się i kucają. Na uderzenie piłką o podłogę zajączki uciekają do norek.
17. Ósemki. Na dość dużej kartce rysujemy „leżącą” ósemkę. Dziecko różnymi kredkami rysuje po śladzie tej ósemki. Na powstałej drodze naklejamy wycięte z gazety samochody.
18. Koniki – dzieci stoją obok krzesełek, trzymając jedną rękę za oparcie. Na podany sygnał zginają jedną nogę w kolanie, unosząc ją wysoko jak „koniki”. Za chwile następuje zmiana nogi.
19. Przejdź po drabince – na podłodze układamy ze skakanek drabinki. Dziecko przechodzi miedzy szczebelkami tak, aby nie popsuć „drabinki”
20. Bociany chodzą po łące – na polecenie osoby prowadzącej dzieci chodzą w różnych kierunkach, wysoko podnosząc kolana. Na sygnał zatrzymują się, stają na jednej nodze oraz wyciągają ręce na boki, mówiąc Kle, kle, kle.
21. Pszczoła – dzieci biegają swobodnie po „łące”. Prowadząca naśladuje brzęczenie pszczoły, dzieci w tym czasie uciekają do domu (wyznaczone miejsce). Gdy pszczoła przeleci, dzieci wracają na łąkę.
22. Celuj do kosza – dziecko stoi w zakreślonym kole tak, aby miały swobodę ruchów. W pewnej odległości stoi kosz do którego dziecko ma za zadanie wrzucać piłki.
23. Podawanie piłki tyłem – 2 osoby stoją do siebie tyłem w rozkroku. Jedna osoba otrzymuje piłkę i ma ją podać swojemu partnerowi dołem, tocząc ja po podłodze. Druga osoba musi złapać piłkę i przekazać ją w taki sam sposób partnerowi.
24. Przedmioty w wodzie – wykorzystujemy przedmioty unoszące się na wodzie szklane kulki, guziki, korki, gałązki, kamyki, liście, łódeczki,
25. Łódeczki – o ich zrobieni może służyć skórka pomarańczy, papier, foremki do babeczek.
26.
kordistoska