Wymiana łożysk tylnych bębny.pdf
(
505 KB
)
Pobierz
427691493 UNPDF
[LI phII] Wymiana łożysk tylnych bębny
Witam.
Poniżej przedstawiam jak wymienić łożysko we własnym zakresie, mając garaż lub
piwnicę.
1. Co nam jest potrzebne do wymiany łożyska.
- duży młotek
- jakaś tulejka o średnicy 30 do 35mm do wybicia łożyska
- jeśli ktoś ma możliwość to opory, na których można położyć bęben by wybić łożysko
(może być rozkręcone imadło)
- szczypce zakończone tak by można wyjąć zawleczkę
- dwa płaskie śrubokręty jeden najlepiej wygięty (jak na zdjęciu) do wyjęcia zawleczki
- tulejka o wymiarach średnica 54mm wysokość 50 mm
- klucz dynamometryczny (jak ktoś ma dojścia w zaprzyjaźnionej firmie)
- lewarek minimum 2 tony
Strona
1
z
5
2. Poluźniamy nakrętki od koła oraz nakrętkę o łożyska (nakrętka łożyska schowana jest
pod metalowym dekielkiem który jest wciśnięty w bęben). Podnosimy auto do góry i
odkręcamy śruby od koła a potem nakrętkę (klucz 30mm)
3. Ściągamy bęben, mogą być problemy, jeśli jest kołnierz na bębnie, to będzie on zapierał
się o szczęki, by pomóc sobie w jego ściągnięciu należy bęben opukiwać młotkiem.
Strona
2
z
5
4. Poprzez ściśnięcie szczypcami zawleczki należy za pomocą dwóch śrubokrętów (jeden
zagięty) wydostać ją na zewnątrz.
5. Po oparciu na blachach lub imadle należy wybić (za pomocą młotka i tulejki 30-35mm
średnicy) łożysko na zewnątrz bębna. Prasa domowej roboty może nie dać rady bo
łożysko potrzebuje tzw. uderzenia żeby je ruszyć potem już idzie.
Strona
3
z
5
Łożysko jest tak skonstruowane tak że nie ma znaczenia w którą stronę się kręci. W przy systemie
bębnowym ABS czyta z wieńca na bębnie a nie z paska magnetycznego na łożysku.
Strona
4
z
5
6. Po wyjęciu łożyska bierzemy nowe i wprasowujemy za pomocą tulejki (lub starego
łożyska) w bęben. Do wprasowania trzeba zrobić coś na pobodę prasy (wasza inwencja
twórcza), bo waląc młotkiem można je uszkodzić, a praską wchodzi jak w masło).
7. Zakładamy zawleczkę w bębnie i montujemy bęben na kole, teraz przykręcamy łożysko
z siłą WAŻNE!!! 190Nm i gotowe. Łożysko trzeba przykręcać z odpowiednią siłą, gdyż zbyt
mocne dokręcenie spowoduje tzw. ściśnięcie łożyska, a co za tym idzie przedwczesne
zatarcie się nowego łożyska. Zbyt lekko dokręcone łożysko dostanie luzu i mamy do
wymiany kolejne łożysko.
KONIEC
Copyright © Jasio
Strona
5
z
5
Plik z chomika:
mirosoro
Inne pliki z tego folderu:
Sam naprawiam samochód [PDF] wszystkie popularne marki [PL].rar
(2680067 KB)
Wymiana łożysk tylnych bębny.pdf
(505 KB)
auto tech 10 99.rar
(39260 KB)
auto technika 04 1998.cbr
(144361 KB)
Cross reference Bosch to NGK.pdf
(214 KB)
Inne foldery tego chomika:
Alarmy
Budowa akumulatora i ładowanie
Car audio
Diagnostyka
Dokumenty i umowy
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin