Nauka rzutu w biegu po podaniu i doskonalenie.DOC

(194 KB) Pobierz
Konspekt lekcji z

 

Konspekt lekcji ZGS (Koszykówka)                 

 

 

Klasa :II gimn.                                U-Nauka rzutu w biegu po podaniu i doskonalenie                                                                                            poznanych elementów

Czas :45’                                        S-Koordynacja wzrokowo-ruchowa

Ilość :24                                         W-bezpieczeństwo na zajęciach w.f.

Miejsce :sala do ZGS

Przybory :piłki do koszykówki, tyczki

 

Część

Tok

Treść

Interpretacja

Uwagi

I Część

M.o.p.

 

 

 

Zabawa ożywiająca

 

 

Ćw. RR

 

 

Ćw. w pł. strzałkowej

 

 

Ćw. NN

 

 

 

Ćw. w pł. czołowej

 

 

Ćw. równoważne

 

Ćw. mm. brzucha

 

Ćw. mm. grzbietu

 

Zbiórka, raport, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie zadań lekcji, omówienie zasad bezpieczeństwa na zajęciach w.f.

 

W parach każdy wkłada swoją piłkę pod koszulkę na plecach. Staramy się wybić partnerowi piłkę ręką spod koszulki.

 

Kozłowanie piłki ręką prawą, drugą wykonujemy krążenie, z powrotem zmiana ręki.

 

Kozłowanie piłki na drugą stronę, na sygnał chwyt piłki i skłon w przód z wytrzymaniem, do drugiego sygnału prowadzącego. Z powrotem to samo.

 

W truchcie kozłowanie na sygnał chwyt piłki oburącz, przysiad i mocny wyskok w górę. Z powrotem to samo.

 

W lekkim rozkroku, piłka trzymana oburącz nad głową, wykonujemy skłony boczne. 5 w każdą stronę.

 

Kozłując piłkę przechodzimy do tzw. „jaskółki” i wytrzymujemy tak 5 sek. To samo na drugiej nodze.

 

Siad równoważny, przekładamy piłkę pod nogami w jedną i w drugą stronę.

 

W leżeniu przodem, piłka trzymana oburącz unosimy jednocześnie RR i NN nad podłoże i wytrzymujemy tak 10 sek

W-bezpieczeństwo na zajęciach z w.f.

dwuszereg

 

 

 

W rozsypce na jednym boisku do koszykówki

 

Organizacja: w szeregu na linii bocznej, poruszamy się w poprzek sali.

 

 

 

 

 

 

Organizacja: w szeregu na linii bocznej.

 

 

 

 

10 razy w każdą stronę.

 

3 powtórzenia

 

 

 

 

Ćw. w pł. złożonej

 

Ćw. w podporach

 

W siadzie prostym wykonujemy toczenie piłki po podłożu dookoła tułowia i stóp.

 

W podporze leżąc przodem wykonujemy kozłowanie piłki raz lewą, raz prawą ręką

 

 

po 5 obrotów w każdą stronę

 

5 razy każdą ręką

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II Część

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćw. w podskokach

 

 

Czas do dyspozycji ucznia

 

Elementy

doskonalone

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauczanie techniki rzutu z biegu po podaniu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III Część

 

 

Ćw. uspokajające

 

 

 

M.o.p.

Wykonujemy podskoki kozłując i starając się zsynchronizować podskoki z piłką (jeden podskok jedno odbicie piłki)

 

 

 

 

 

-Ćwiczący stoją w czterech rzędach (po dwa rzędy na każdym boisku) naprzeciw rzędów ustawione są tyczki. Pierwsi z rzędów biegną wymieniając podania, przed tyczkami przechodzą do kozłowania między tyczkami za tyczkami znowu wymieniają podania, to samo z powrotem.

 

-Ustawienie j.w. ćwiczący kozłują do pierwszych tyczek, za nimi zmieniają kierunek i kozłują do tyczki po przekątnej, obiegają ją, zmieniając kierunek i znowu biegną po przekątnej obiegając kolejną tyczkę.

 

Każdy powtarza jakieś ćwiczenie lub wymyśla sobie własne.

 

 

-Pokaz i objaśnienie

-Rzut jednorącz nad głową

-Rzut jednorącz z podskokiem(odbicie obunóż)

-Rzut jednorącz po wykonaniu kroku i odbiciu z nogi różnoimiennej ręki rzucającej

-Ustawienie jak na rysunku, ćwiczący z 3 kroków rozbiegu z piłką odbijają się lewą noga przed tyczką, za tyczką lądują na nogę prawą, po czym odbijają się z nogi lewej w górę i wyprowadzają rzut na kosz. To samo z drugiej strony.

-J.W. ale przy tyczce stoi stały, który trzyma piłkę na wyciągniętej ręce, my wykonując przeskok zabieramy piłkę i rzucamy do kosza. Zmiana stron.

-J.W. ale stały stoi przy linii końcowej i podaje nam piłkę.

-J.W. ale bez tyczek.

-J.W. ale sami wyrzucamy piłkę do góry i po wyrzucie startujemy do niej, robimy przeskok i rzut do kosza.

-Ustawienie jak na rysunku, podania w parach na drugą stronie, ćwiczący z prawej strony wykonuje przeskok i rzut do kosza. To samo w druga stronę.

 

-Gra właściwa: zbiórka na linii bocznej w szeregu, odliczenie do czterech, 1 i 2 grają na jednym boisku 3 i 4 na drugim. Po 10 min wygrani grają z wygranymi a przegrani z przegranymi.

 

 

 

 

 

 

W marszu unoszenie RR w górę połączone z głębokim wdechem i wspięciem na palce, później opuszczenie RR  skłon w przód i wydech

 

 

Zbiórka, omówienie lekcji, pożegnanie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

U-rzut w biegu po podaniu

S-koordynacja wzrokowo-ruchowa

1 min.

 

 

 

5 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W szeregu na linii bocznej

 

Marsz dookoła sali

 

 

 

 

Dwuszereg

 

 

 

 

Dwuszereg

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin