PLAN PRACY
WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNEJ
1. Zaczęło się lato.
· ABC Program Wychowania Przedszkolnego XXI w. DKW- 4013-1/00
· Mały program profilaktyki próchnicy zębów w przedszkolu.
· Program logopedyczny do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
· Klub czytających przedszkoli.
· Program ekologiczny Ziemia- planeta, na której mieszkam
Opracowała:
Renata Szymaniak
Str. 62
III
Str. 57
Str. 89
Str.40
Str.90
IV
Str.130
Str.64
Str.137
Str. 64
Str. 91
Str. 136
Str. 130
1.Spacery w najbliższej okolicy przedszkola w celu obserwowania rabat kwiatowych. Przestrzeganie zakazu zrywania roślin, uwrażliwianie na piękno przyrody.
2. Zabawy w ogrodzie przedszkolnym, korzystanie ze sprzętu terenowego, stosowanie zasad bezpieczeństwa.
3. Ćwiczenia oddechowe pt. „Papierki”. Rozwijanie pojemności płuc poprzez dmuchanie na papierki, silne, umiarkowane, delikatne.
4. Zapoznani ze zjawiskiem załamywania się światła, odbijania, zabawa „Puszczanie zajączków”
5. Zabawa ortofoniczna pt. „Żabki i bociany”. Ćwiczenie mięśni narządów mowy na zgłoskach kum, rech, rade, kle
6. Słuchanie wiersza M. Buczkówny „Rano na łące”. Uwrażliwianie na piękno otaczającej nas przyrody.
7. Słuchanie opowiadania A Bahdaj „Malowany Ul”. Zapoznanie dzieci ze sposobem życia pszczół.
8. Malowanie na temat „Łąka”, budzenie wyobraźni, używanie szerokiej gamy kolorów.
9 . Oglądanie ilustracji owadów. Zapoznanie dzieci z wyglądem i sposobem życia owadów.
10. Nauka wiersza D. Gellner pt. ”Święto taty”
11. Wycinanka pt. „Biedronki”. Wycinanie elementów z papieru.
12. Słuchanie wiersza D. Gellner pt. ”Dzieci”. Nazywanie dzieci różnych ras i ich domów.
lusterko
wiersz M. Buczkówny pt. „Rano na łące”
opowiadanie A. Bahdaj pt. „Malowany ul.”
Farby, kartki
Album owadów
Wiersz pt. „Święto taty” D.Gellner
Papier kolorowy, nożyczki
Wiersz D.Gellner pt. „Dzieci”
Jedziemy na wakacje.
Sposób realizacji
Literatura i pomoce
Uwagi
Str. 40
Str. 84
Str. 79
Str.141
Str.136
Str. 39
1. Swobodna rozmowa z dziećmi na temat „Dokąd jedziesz na wakacje”. Oglądanie ilustracji i wypowiedzi na ich temat.
2. Słuchanie wiersza J. Hockuby „Wakacje”.
3. Co możemy przywieźć z wakacji? Zachęcenie dzieci do przywożenia z wakacji pamiątek.
4. Słuchanie opowiadania „Legenda o latarni morskiej”. Zapoznanie dzieci z funkcją latarni morskiej.
5. Wykonanie latarni morskiej z papieru.
6. Wykonanie łódek z papieroplastyki.
7. Rozmowy na temat morza- jakie miasta leżą blisko morza- jak nazywają się zawody ludzi związanych z morzem.
8. Oglądanie ilustracji przedstawiających środki lokomocji, dzielenie ich na lądowe i morskie.
9. Malowani na temat „Nasze morze”.
10. Słuchanie wiersza W. Badalskiej „Wakacyjne rady”.
11. Praca z książką „ABC - pięciolatka" - tematyka letnia.
12. Uroczyste zakończenie roku szkolnego - występy artystyczne najstarszych grup, pożegnanie przedszkolaków.
Ilustracje przedstawiające różne regiony naszego kraju.
Wiersz J. Hockuby pt. „Wakacje”
.
opowiadanie pt. „Legenda o latarni morskiej”
karton, klej, nożyczki
ABC pięciolatka
Ilustracje i obrazki związane z morzem
Obrazki pojazdów
Karki, farby
Wiersz W.Badalskiej pt. „Wakacyjne rady”
SPRAWNOŚĆ RUCHOWA
1. Zestaw ćwiczeń porannych wg. K. Wlaźnik nr V i VI.
2. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg. K. Wlaźnik nr V i VI.
3. Zabawa organizacyjno- porządkowa „Dzieci i pszczoły”.
4. Zabawa z elementem czworakowania „Zajączki skaczą po łące”.
5. Zabawa z elementem podskoku „Zanurzanie się do wody”.
6. Zabawa z elementem biegu „Karuzela”
UMUZYKALNIANIE
1. Nauka piosenek na uroczystość zakończenia roku szkolnego.
2. Utrwalanie piosenek poznanych w ciągu całego roku szkolnego.
3. Zabawy ruchowe związane z treścią poznanych piosenek.
4. Zagadki słuchowe polegające na określaniu melodii, tempa, dynamiki.
5. Rozpoznawanie brzmienia instrumentów, melodii, rytmu znanych piosenek i tańców.
6. Układanie melodii, krótkich tekstów.
1. Zabawa dydaktyczna pt. „Biedronki”. Przeliczanie kropek w zakresie 10. Prawidłowe posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.
2. Porównywanie liczebności zbiorów. Stosowanie określeń duży, mały.
3. Doskonalenie umiejętności rozróżniania kierunków: w prawo, w lewo, w tył, w przód, do góry, na dół...
4. Zabawa dydaktyczna „Osy”. Uporządkowanie zbiorów wg wzrastającej i malejącej liczebności.
msz22