Próby oceny postępowan ia.pdf

(95 KB) Pobierz
431518322 UNPDF
Zajęcia koleżeńskie przeprowadzone w dniu 20.11. 2003 r.
w grupie dzieci 4 - letnich przez Marię Wodzińską
Obszar edukacji społeczno - moralnej
Temat: Opowiadanie nauczycielki według tekstu J. Taica ot .Jarzebinka"
Cel ogólny: Próby oceny postępowania bohatera na podstawie utworu literackiego.
Cele szczegółowe:
- nabywanie umiejętności określania charakteru bohatera;
- kształtowanie wrażliwości u dzieci na piękno przyrody i przekonania, że
należy o nią dbać w nadziei, że się nam odwdzięczy;
- nabywanie umiejętności formułowania swobodnych wypowiedzi.
Sytuacje edukacyjne
Cele operacyjne
Uwagi. Środki
dydaktyczne
1. Powitanie gości i Pani
Dzieci potrafią:
- postać Pani
Jesieni;
Jesieni.
-przywitać gości;
2. Krótka rozmowa o
-opowiedzieć o zmianach
zachodzących w przyrodzie
zmianach zachodzących w
przyrodzie jesienią.
jesienią
3. Wspólny śpiew piosenki w
kole i inscenizowanie za
- utrwalą słowa i melodię
- magnetofon -
nagranie
piosenki;
pomocą ruchu treści refrenu.
- odzwierciedlą ruchem treść
piosenki pt.
refrenu;
- rozwiną inwencję twórczą;
„Wietrzyku
Psotniku";
4. Ćwiczenia oddechowe
„Dmuchamy na listki".
- znają technikę prawidłowego
- liście jarzębiny;
oddychania;
5. Opowiadanie nauczycielki
- potrafi ą słuchać w skupieniu
opowiadania;
- ilustracje do
bajki;
według tekstu J. Tajca pt.
Jarzebinka".
431518322.001.png
Próby oceny bohaterów (przy
pomocy pytań nauczycielki,
- poprawnie odpowiadać na
zadawane pytania:
np.
- dzielić się swoimi
spostrzeżeniami odnośnie
postępowania głównych
- Która postać z bajki wam
się podobała? Dlaczego?
- Co zrobiła babcia Olena dla
bohaterów;
jarzębiny?
- Czy jarzębina spełniła
życzenie babci?
- W jaki sposób zwierzęta
pomogły babci?).
6. Zabawa ruchowa
- potrafią za pomocą ruchu
odzwierciedlić charakterystyczne
- magnetofon
„Naśladujemy zwierzęta".
podkład
cechy niedźwiedzia, wiewiórki i
muzyczny do
łabędzia;
zabawy;
7. Ćwiczenia ortofoniczne.
- przećwiczą mięśnie narządów
mowy ne zgłoskach: „człap, kić,
hyc, fru, szsz";
8. Na podsumowanie
- potrafią rytmicznie poruszać się
w kole w takt muzyki;
- magnetofon
zajęcia:
fragment
- krótka zabawa w kole do
fragmentu piosenki
piosenki
„Jarzębina";
„Jarzębina"
- wyklejanie plasteliną korali
- starannie wyklejają korale
plasteliną.
- karton
dla Pani Jesieni.
techniczny i
plasteliną.
431518322.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin