PL-8168 - Operacje Statków Powietrznych.pdf
(
9246 KB
)
Pobierz
11901402 UNPDF
Procedury Służb
Żeglugi Powietrznej
Operacje Statków Powietrznych
(PL-8168)
ZMIANY I POPRAWKI
ZMIANY
POPRAWKI
Nr
Data
wprowadzenia
Data wpisu
Wpisujący
Nr Data wydania Data wpisu
Wpisujący
1-13
Wprowadzone w niniejszym
wydaniu
SPIS TREŚCI
PRZEDMOWA ............................. (vii)
7.3.1.
Zasady ogólne.................... 2-17
7.3.2.
Procedury przed lotem ............ 2-18
7.3.3.
Odlot............................ 2-18
CZĘŚĆ I.
Określenia i skróty.............. 1-(i)
Rozdział 8.
Procedury odlotu z zastosowaniem
nawigacji obszarowej (RNAV) dla systemu
wspomagania bazującego na wyposażeniu satelitarnym
(SBAS) .......................................................... 2-19
8.1.
Kryteria ogólne ....................... 2-19
8.2.
Odlot ................................ 2-19
Rozdział 1.
Określenia....................... 1-1
Rozdział 2.
Skróty .......................... 1-7
CZĘŚĆ II.
Procedury odlotu................ 2-(i)
Rozdział 9.
Procedury odlotu z zastosowaniem
nawigacji obszarowej (RNAV) dla systemu
wspomagania bazującego na wyposażeniu naziemnym
(GBAS) .......................................................... 2-20
9.1.
Operacje odlotu ....................... 2-20
Rozdział 1.
Kryteria ogólne.................. 2-1
1.1.
Wprowadzenie ........................ 2-1
1.2.
Procedura odlotu według
wskazań przyrządów...................... 2-1
1.3.
Przewyższenie nad przeszkodami........ 2-2
CZĘŚĆ III.
Procedury podejścia ............ 3-(i)
Rozdział 2.
Standardowe odloty według wskazań
przyrządów ................................ 2-3
2.1.
Zasady ogólne......................... 2-3
2.2.
Odloty na wprost ...................... 2-3
2.3.
Odloty z zakrętem ..................... 2-3
2.4.
Tolerancje pozycji (fix)................. 2-6
2.5.
Procedury warunkowe.................. 2-6
Rozdział 1.
Kryteria ogólne.................. 3-1
1.1.
Wprowadzenie........................ 3-1
1.2.
Procedura podejścia według wskazań
przyrządów ............................. 3-1
1.3.
Kategorie statków powietrznych......... 3-1
1.4.
Przewyższenie nad przeszkodami........ 3-4
1.5.
Wysokość bezwzględna/względna zapewniająca
minimalne przewyższenie nad przeszkodami
(OCA/H)................................ 3-4
1.6.
Czynniki mające wpływ na minima
operacyjne .............................. 3-5
1.7.
Publikowanie ......................... 3-6
Rozdział 3.
Odloty w dowolnym kierunku ..... 2-8
Rozdział 4.
Informacje publikowane .......... 2-10
Rozdział 5.
Procedury odlotu przy stosowaniu
nawigacji obszarowej (RNAV) i procedury odlotu
oparte na RNP................................ 2-13
Rozdział 2.
Opracowywanie procedur podejścia . 3-11
2.1.
Strefy podejścia według wskazań
przyrządów ............................. 3-11
2.2.
Dokładność pozycji (fix) ............... 3-11
2.2.1.
Zasady ogólne.................... 3-11
2.2.2.
Pozycje (fix) ustalone na podstawie
przecięć linii namiarów............ 3-11
2.2.3.
Czynniki wpływające na określenie
tolerancji pozycji (fix) ustalonej przez
przecięcie się linii namiarów....... 3-11
2.2.4.
Czynniki wpływające na określenie
tolerancji dla innych rodzajów
pozycji (fix)...................... 3-12
2.3.
Rozwarcia stref podejścia .............. 3-12
2.4.
Gradient zniżania...................... 3-13
Rozdział 6.
Wykorzystanie wyposażenia FMS/RNAV
dla zachowania konwencjonalnych procedur lotu... 2-14
Rozdział 7.
...
Procedury odlotu przy stosowaniu
nawigacji obszarowej (RNAV) dla podstawowego
GNSS...... ................................ 2-15
7.1.
Informacje wstępne .................... 2-15
7.2.
GNSS RNAV ......................... 2-15
7.2.1.
Zasady ogólne.................... 2-15
7.2.2.
Procedury przed lotem............. 2-16
7.2.3.
Odlot............................ 2-16
7.3.
Wieloczujnikowa RNAV ............... 2-17
(iii)
Spis treści
(iv)
Rozdział 3.
Segmenty podejścia i odlotu............. 3-17
3.1.
Zasady ogólne......................... 3-17
3.2.
Standardowe doloty według wskazań
przyrządów.............................. 3-17
3.3.
Segment podejścia początkowego........ 3-18
3.3.1.
Zasady ogólne.................... 3-18
3.3.2.
Rodzaje manewrów ............... 3-18
3.3.3.
Przebieg lotu w procedurach z dwoma
zakrętami 180° i w procedurach z
nawrotem ........................ 3-19
3.4.
Segment podejścia pośredniego.......... 3-21
3.4.1.
Zasady ogólne.................... 3-21
3.5.
Segment podejścia końcowego .......... 3-21
3.5.1.
Zasady ogólne.................... 3-21
3.5.2.
Podejście końcowe — podejście
nieprecyzyjne z ustaloną pozycją (fix)
rozpoczęcia podejścia końcowego . . . 3-21
3.5.3.
Podejście końcowe bez pozycji (fix)
rozpoczęcia podejścia końcowego . . . 3-22
3.5.4.
Segment podejścia końcowego —
podejście nieprecyzyjne — stała ścieżka
podejścia......................... 3-22
3.5.5.
Segment podejścia końcowego —
podejście precyzyjne — ILS/MLS ..... 3-22
3.5.6.
Określenie wysokości bezwzględnej
decyzji (DA) lub wysokości względnej
decyzji (DH) — ILS/MLS.......... 3-23
3.6.
Odlot po nieudanym podejściu .......... 3-25
3.6.1.
Zasady ogólne.................... 3-25
3.6.2.
Faza początkowa.................. 3-26
3.6.3.
Faza pośrednia.................... 3-26
3.6.4.
Faza końcowa .................... 3-26
Rozdział 6.
Wykorzystanie wyposażenia FMS/RNAV
dla zachowania konwencjonalnych nieprecyzyjnych
procedur podejść ............................. 3-40
Rozdział 7.
Procedury podejścia przy stosowaniu
nawigacji obszarowej (RNAV) dla systemów
nawigacyjnych wykorzystujących podstawowe
odbiorniki GNSS............................. 3-41
7.1.
Informacje wstępne.................... 3-41
7.2.
GNSS RNAV......................... 3-41
7.2.1.
Zasady ogólne.................... 3-41
7.2.2.
Procedury przed lotem ............ 3-42
7.2.3.
Procedury podejścia GNSS ........ 3-42
7.2.4.
Segment podejścia początkowego. . . 3-44
7.2.5.
Segment podejścia pośredniego..... 3-45
7.2.6.
Segment podejścia końcowego ..... 3-45
7.2.7.
Segment odlotu po nieudanym
podejściu ........................ 3-47
7.3.
Wieloczujnikowa RNAV............... 3-48
7.3.1.
Zasady ogólne.................... 3-48
7.3.2.
Procedury przed lotem ............ 3-49
7.3.3.
Procedury podejścia GNSS ........ 3-49
7.3.4.
Segment podejścia początkowego. . . 3-49
7.3.5.
Segment podejścia pośredniego..... 3-49
7.3.6.
Segment podejścia końcowego ..... 3-50
7.3.7.
Segment odlotu po nieudanym
podejściu ........................ 3-50
Rozdział 8.
Procedury podejścia przy stosowaniu
nawigacji obszarowej (RNAV) przy pomocy
DME/DME ................................ 3-51
Rozdział 4.
Manewrowanie (okrążenie) z
widocznością w pobliżu lotniska................ 3-32
4.1.
Zasady ogólne......................... 3-32
4.2.
Strefa manewrowania (okrążenia) z
widocznością ............................ 3-32
4.3.
Strefa manewrowania (okrążenia) z
widocznością z wyłączonym sektorem z
przeszkodami............................ 3-33
4.4.
Przewyższenie nad przeszkodami............... 3-33
4.5.
Minimalna wysokość bezwzględna/względna
zniżania (MDA/H) ....................... 3-33
4.6.
Manewrowanie z widocznością.......... 3-34
4.7.
Procedura po nieudanym podejściu podczas
wykonywania okrążenia................... 3-34
4.8.
Manewrowanie z widocznością wykorzystując
wyznaczoną linię drogi.................... 3-34
4.8.1.
Zasady ogólne.................... 3-34
4.8.2.
Standardowa linia drogi
(przypadek ogólny)................ 3-34
4.8.3.
Strefa związana z wyznaczoną
linią drogi........................ 3-35
4.8.4.
Minimalne przewyższenie nad
przeszkodami i OCA/H............ 3-35
4.8.5.
Pomoce wzrokowe................ 3-35
Rozdział 9.
Procedury podejścia
RNAV/baro-VNAV .......................... 3-53
9.1.
Zasady ogólne ........................ 3-53
9.2.
Warunki standardowe.................. 3-54
9.3.
Ograniczenia operacyjne ............... 3-54
9.4.
Charakterystyka systemu............... 3-55
Rozdział 10.
System wspomagania bazujący na
wyposażeniu naziemnym (GBAS).............. 3-57
10.1.
Kryteria ogólne ....................... 3-57
10.2.
Dolot z wykorzystaniem GBAS.................. 3-57
10.3.
Podejście precyzyjne z wykorzystaniem
GBAS.................................. 3-57
10.4.
Lot trasowy z wykorzystaniem GBAS........ 3-58
Rozdział 11.
System wspomagania bazujący na
wyposażeniu satelitarnym (SBAS).......................... 3-59
(Ma być opracowany)
Rozdział 12.
Wysokość bezwzględna dolotu w rejon
lotniska (TAA)............................... 3-60
12.1.
Zasady ogólne ........................ 3-60
12.2.
Procedury lotu ........................ 3-60
12.3.
Niestandardowe TAA.................. 3-61
Rozdział 5.
Procedury podejść oparte na VOR/DME
przy stosowaniu nawigacji obszarowej (RNAV) . . 3-38
Spis treści
(v)
CZĘŚĆ IV.
Procedury oczekiwania
..........
4-(i)
1.1.2.
Wysokość bezwzględna przejściowa.. 6-2
1.1.3.
Poziom przejściowy............... 6-2
1.1.4.
Przechodzenie z poziomów lotu na
wysokości bezwzględne i odwrotnie 6-3
1.2.
Start i wznoszenie ..................... 6-3
1.3.
Lot po trasie .......................... 6-3
1.3.1.
Separacje pionowa................ 6-3
1.3.2.
Przewyższenie nad terenem........ 6-3
1.4.
Podejście i lądowanie.................. 6-3
1.5.
Nieudane podejście.................... 6-4
Rozdział 1.
Procedury podczas lotu ........... 4-1
1.1.
Kształt toru oczekiwania i terminologia
związana z tym torem..................... 4-1
1.2.
Prędkości lotu, prędkości zakrętów,
przestrzegania czasów, odległość i radial
ograniczający............................ 4-1
1.3.
Wlot ................................. 4-3
1.4.
Oczekiwanie .......................... 4-6
Rozdział 2.
Przewyższenie nad przeszkodami . . 4-10
2.1.
Strefa oczekiwania..................... 4-10
2.2.
Strefa buforowa ....................... 4-10
2.3.
Minimalny poziom oczekiwania ......... 4-10
Rozdział 2.
Procedury odnoszące się do
użytkowników i pilotów....................... 6-5
2.1.
Planowanie lotów ..................... 6-5
2.2.
Sprawdzanie przed lotem............... 6-5
2.3.
Start i wznoszenie ..................... 6-7
2.4.
Lot po trasie .......................... 6-7
2.4.1.
Separacje pionowa................ 6-7
2.4.2.
Przewyższenie nad terenem........ 6-7
2.5.
Podejście i lądowanie.................. 6-7
CZĘŚĆ V.
Procedury zmniejszania uciążliwości
hałasu
.............................
5-(i)
Rozdział 3.
Korekty wysokościomierza ....... 6-9
3.1.
Odpowiedzialność..................... 6-9
3.2.
Korekta ciśnienia...................... 6-9
3.3.
Korekta temperatury................... 6-10
3.4.
Obszary górzyste — lot po trasie ........ 6-12
3.5.
Teren górzysty — strefy lotniskowe ..... 6-12
Rozdział 1.
Zasady ogólne................... 5-1
Rozdział 2.
Preferowane antyhałasowe drogi startowe
i trasy ................................ 5-2
2.1.
Preferowane antyhałasowe drogi startowe. 5-2
2.2.
Preferowane antyhałasowe trasy......... 5-2
Rozdział 3.
Procedury operacyjne dla samolotów 5-4
3.1.
Wprowadzenie ........................ 5-4
3.2.
Ograniczenia operacyjne................ 5-4
3.2.1.
Zasady ogólne.................... 5-4
3.2.2.
Start............................. 5-4
3.2.3.
Wznoszenie w czasie odlotu ........ 5-4
3.3.
Opracowywanie procedur............... 5-5
3.4.
Procedury operacyjne dla samolotów —
podejście................................ 5-5
3.5.
Procedury operacyjne dla samolotów —
lądowanie ............................... 5-6
3.6.
Przesunięte progi drogi startowej ........ 5-6
3.7.
Zmiany konfiguracji i prędkości......... 5-6
3.8.
Górna granica ......................... 5-7
3.9.
Łączność ............................. 5-7
CZĘŚĆ VII.
.
Jednoczesne operacje na równoległych
lub prawie równoległych instrumentalnych drogach
startowych
. ... ............................
7-(i)
Rozdział 1.
Rodzaje operacji................. 7-1
1.1.
Wprowadzenie........................ 7-1
1.2.
Wymagania odnośnie wyposażenia...... 7-2
1.3.
Służby lotniskowe i pomoce ............ 7-2
1.4.
Wektorowanie na linię drogi radiolatarni
kierunku lub linię drogi podejścia końcowego
według MLS ............................ 7-3
1.5.
Zakończenie monitorowania radarowego . 7-4
1.6.
Rozbieżne linie dróg................... 7-4
1.7.
Wstrzymanie wykonywania niezależnych
równoległych podejść na blisko położone
równoległe drogi startowe................. 7-4
Dodatek do rozdziału 3. . . . Wytyczne dla zmniejszania
uciążliwości hałasu przy wznoszeniu
w czasie odlotu ........... ................... 5-8
CZĘŚĆ VI.
Procedury nastawiania
wysokościomierzy
............................
6-(i)
CZĘŚĆ VIII.
....
Procedury użytkowania
transpondera wtórnego radaru dozorowania
(SSR)
...... ... ............................
8-(i)
Wprowadzenie ............................... 6-1
Rozdział 1.
Posługiwanie się transponderami . . 8-1
1.1.
Zasady ogólne ........................ 8-1
1.2.
Używanie modu C ..................... 8-1
1.3.
Używanie modu S ..................... 8-1
1.4.
Procedury w sytuacjach krytycznych..... 8-1
Rozdział 1.
Wymagania podstawowe.......... 6-2
1.1.
Zasady ogólne......................... 6-2
1.1.1.
System poziomów lotu............. 6-2
Plik z chomika:
toma776
Inne pliki z tego folderu:
annex 02 - Rules of the Air.pdf
(1046 KB)
JAR-23_Struktury.pdf
(934 KB)
PL-8168 - Operacje Statków Powietrznych.pdf
(9246 KB)
PL-4444 - Zarządzanie Ruchem Lotniczym.pdf
(10499 KB)
EU-OPS.pdf
(2734 KB)
Inne foldery tego chomika:
737
ATPL
Dokumenty
Galeria
Instrukcje, manuale, opisy techniczne
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin