Konspekt zajęć ruchowychProwadząca: Anna Madeja, ped wspomagający mgr Beata GawlikGrupa wiekowa: dzieci pięcioletnie Temat: „Zabawa kręglami”- gimnastyka rytmiczno-twórcza z elementami metody Kniessów Cele:- kształcenie i doskonalenie koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej;- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciała;- stwarzanie sytuacji do poznania przez dziecko swoich możliwości ruchowych;- rozwijanie wrażliwości muzycznej;- rozwijanie swobody ruchów;- rozumienie swojej roli w zespole - wzajemna kontrola podczas odtwarzania ruchów nauczyciela;Metoda:- zabawowo – naśladowcza- twórczaForma:- ćwiczenia indywidualne z przyboramiŚrodki dydaktyczne:- kaseta magnetofonowa z nagraniem melodii o wyraźnym rytmie- kaseta magnetofonowa z muzyką relaksacyjna- dwa kręgle dla każdego dzieckaPrzebieg zajęciaCzynności nauczycielaZadania dzieci1. zaznajomienie dzieci z regułami obowiązującymi podczas zajęć – wyciszenie2. Marsz po kole w rytm muzyki- ruchy ramion góra-dół- marsz na palcach z uniesionymi ramionami- ruchy szyi w przód – tył, prawo – lewo3. Stanie w rozkroku – rytmiczne uderzanie kręglami o siebie, nad głową, w kolana, w ramiona, przed sobą.4. Stanie jednonóż – uniesione kolano – uderzanie kręglami w ramiona, uda, kolana.5. Stanie obunóż – uderzanie kręglami w ramiona, uda, kolana.6. Marsz po obwodzie koła – uderzanie kręglami w ramiona, uda, kolana.7. Klęk – uderzanie kręglami o siebie, za sobą, przed sobą, w uda, w kolana8. Klęk siadny – uderzanie kręglami nad głową, przed sobą, za sobą, w ramiona, kolana- uderzanie kręglami o siebie z prawej strony, z lewej strony- uderzanie o podłogę, wysuwanie ramion jak najdalej w przód, zakreślanie koła kręglami.9. Siad płaski – uderzanie kręglami o podłogę z prawej i lewej strony- uderzanie kręglami o sobie nad głową, o kolana, ramiona, uda10. Siad płaski (jedna noga ugięta w kolanie)- uderzanie kręglami pod kolanem - obie nogi ugięte w kolanie – uderzanie kręglami o siebie pod ugiętymi kolanami11. siad turecki – uderzanie o kolana, o ramiona, nad głową, o siebie, przed sobą.12. stanie obunóż – wspięcie na palce i uniesienie ramion, zataczanie koła.13. leżenie na plecach, słuchanie muzyki relaksacyjnej, wyciszenie;Wyciszenie dzieciZapoznanie i oswojenie z przyboramiWyrabianie ruchomości stawówKoordynacja ruchowaĆwiczenia szyi i płynności ruchów, koordynacji wzrokowo - ruchowejĆwiczenie równowagi, płynności ruchówWyczucie własnego ciałaĆwiczenia lekkości ruchówWyczucie własnego ciałaĆwiczenia koordynacji wzrokowo – ruchowo – słuchowejĆwiczenie mięśni grzbietu i elastyczności ruchówWyrabianie koordynacji ruchowejWyczucie własnego ciałaĆwiczenie koordynacji wzrokowo – słuchowo - ruchowej,Precyzja i płynność ruchówWyczucie własnego ciałaĆwiczenie równowagi płynności i estetyki ruchówWyciszenie dzieci, odpoczynek
Miracz