SYLABUS - KS - JL-S.doc

(115 KB) Pobierz
26

AKADEMIA OBRONY NARODOWEJ

WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA I DOWODZENIA

 

SYLABUS PRZEDMIOTU 1)

               

ROK AKADEMICKI – SEMESTR

20010/2011 – semestr zimowy

FORMA STUDIÓW:

STACJONARNE

POZIOM STUDIÓW:

I STOPIEŃ

KIERUNEK:

LOGISTYKA

SPECJALNOŚĆ:

 

SEMESTR:

drugi

NAZWA PRZEDMIOTU:

KOMUNIKACJA SPOŁECZNA

PRZEDMIOTY WPROWADZAJĄCE

Nie wymaga się znajomości określonych przedmiotów poprzedzających”

OSOBA PROWADZĄCA/

OSOBY PROWADZĄCE

dr Justyna Lipińska

JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA ODPOWIEDZIAŁ ZA REALIZACJĘ PRZEDMIOTU

/KATEDRA ZARZADZANIA

Zakład Podstaw Zarządzania

LICZBA GODZIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH

Ogółem – 30 godz., w tym:

wykłady – 10 godz., ćwiczenia – 20godz.

PRZEDMIOT

kształcenia ogólnego: grupa treści ogólnych zgodnie z planem studiów

PUNKTY ECTS

4

 

TREŚCI I EFEKTY KSZTAŁCENIA WG. STANDARDU KSZTAŁCENIA DLA KIERUNKU STUDIÓW

Treści kształcenia: Zapoznanie się z podstawami teorii komunikowania się, modelami komunikacyjnymi oraz wybranymi teoriami psychologicznymi z zakresu komunikacji interpersonalnej. 

Założenia:

Efekty kształcenia – umiejętności i kompetencje. Praktyczne wykorzystanie komunikacji werbalnej i niewerbalnej. Poznanie podstaw zawodowego savoir vivre’u.

 

ZAŁOŻENIA I CELE PRZEDMIOTU

Student powinien:

Wiedzieć: Jakie są teorie komunikowania i modele komunikacyjne.

Znać: Elementy procesu komunikacyjnego

Potrafić: Właściwie konstruować i interpretować komunikat werbalny i niewerbalny.

 

METODY DYDAKTYCZNE

Wykład, dyskusja, pokaz

 

 

 

 

 

TREŚCI PROGRAMOWE

Lp.

Temat

Zakres prezentowanych zagadnień

(treść zajęć)

Forma zajęć

Liczba godzin

Semestr pierwszy

1.                    

Wprowadzenie w problematykę komunikowania społecznego

-         Elementy komunikowania

-         Cechy komunikowania

-         Poziomy komunikowania

-         Definicje komunikowania

-         Systemy komunikowania społecznego

W

2

2.                    

Modele podstawowe, modele przepływu informacji

Modele podstawowe:

-         Model aktu perswazyjnego H. Lasswella (1948)

-         Model przekazu sygnałów Shannona i Weavera (1948/1949);

-         Model trójkątny Newcomba (1953);

-         Model wspólnoty doświadczeń Schramma (1954)

-         Model komunikowania interpersonalnego wg Schramma (1954)

-         Model komunikowania masowego wg Schramma (1954).

-         Model percepcji Gerbnera (1956)

-         Model selekcji Westley’a i MacLeana (1957)

-         Model socjologiczny Rileyów (1959)

Ćw.

2

Modele przepływu informacji:

-         Model „ukłucia podskórnego” (1936)

-         Model wszechmocy propagandy S. Tchakhotine (1939)

-         Model dwóch etapów komunikowania (1944)

-         Model topologiczny C. Lewina (1947)

-         Model dwustopniowego przepływu informacji Lazarsfelda i Kazta (1955)

-         Teoria wieloetapowego przepływu informacji Klappera (1960)

3.                    

Modele efektu długoterminowego, modele semiotyczne, pozostałe modele

Modele efektu długoterminowego:

-         Model „porządku dziennego” McCombsa i Showa (1972)

-         Model spirali milczenia E. Noelle-Neumann (1974)

-         Model uzależnienia od mediów Ball-Rokeacha i Defleura (1976)

Ćw.

2

-         Model lingwistyczny R. Jacobsona (1962)

-         Model semiotycznego komunikowania U. Eco (1975)

-         Model socjosemiotyczny (lata 70.-80....

Zgłoś jeśli naruszono regulamin