Laodyceja świeckie powiązania.txt

(473 KB) Pobierz
 ing Facts.
Inc.
		P.O.Box 680 Frederick Maryland 21701 ,USA
	Tumaczy: Tadeusz F oj c ik Redakcja techniczna: Leszek Wierzbicki
	posels-ia-fi
	i. Laodycea wieckie powizania
	(zy stane kiedykolwiek w obliczu dylematu?
	Od pewnego czasu znajduj si wanie w sytuacji wymagajcej trudnego wyboru.
Od trzydziestu omiu lat gosz ludziom cudowne poselstwo i zapra szam ich do wzicia udziau w radociach rodziny Chrystusowej.
adna praca nie jest bardziej radosna i bardziej wdziczna.
Przez ostatnie dwadziecia lat, cay mj czas powiciem pracy misyjnej.
Za ask Bo, w wyniku publicznych wykadw, kadego roku zdecydowao si stan po stronie Pana dwiecie dusz.
Byo dla mnie wielk radoci widzie, jak Duch wity zmieni serca tych, ktrych przyprowadzi na owe publiczne wykady.
Tysice innych podjo t sam decyzj za porednictwem literatury, radia i telewizji stowarzyszenia "Amazing Facts".
Mam nadziej, e prac t bd mg wykonywa a do przyjcia Jezusa Chrystusa.
	Pozwlcie jednak, e powrc do mego dylematu.
Zastanawiam si, co mog i musz uczyni dla tych, ktrzy nale do ostatniego zboru?
Wiksza cz mojej pracy ukierunkowana jest na publiczne wykady ewangelizacyjne i pozyskiwanie nowych dusz dla prawdy.
Tylko jedn, z trzydziestu szeciu napisanych przeze mnie ksiek, kieruj zwaszcza do Adwentystw Dnia Sidmego.
Wszystkie pozostae s napisane do wiata, aby dowiedzia si o naszych wielkich naukach i zapozna si z mocnym, proroczym poselstwem, ktre jest dla nas tak cenne.
T pozycj napisaem jednak dla tych, ktrzy ju sw zborze i przyznaj si do niego, co ja take uwaam za przywilej.
	Moje wykady ewangelizacyjne przyprowadziy mnie do setek zborw, gdzie miaem okazj zaprzyjanienia si z tysicami wierzcych, zarwno Stanw Zjednoczonych, jak i Kanady.
Byy to dla mnie radosne i cieszce serce przeycia.
Dziki temu z pierwszej rki mogem pozna wiele duchowych problemw, z ktrymi walczyli czonkowie miejscowych zborw, aby je przezwyciy.
Moje serce jest z nimi.
Nie ma bowiem lepszego ludu we wiecie jak w, ktry naley do proroczego zboru ostatnich dni.
adna inna grupa ludzi nie jest te przez diaba tak ogromnie znienawidzona.
On jest rozwcieczony na nich, gdy zachowuj  Przykazania i maj  wiar Jezusa.
	Mimo, e Objawienie okrela nasz zbr jako ostatni ze zborw, to daje mu jeszcze inn nazw.
Ostatni zbr przed przyjciem Jezusa zosta okrelony znamienn nazw "Laodycea".
Nigdy nie zapieralimy si naszego historycznego powizania z ludem opisanym w Objawieniu, a powoanym przez Boga.
A jednak nie bylimy skonni przyj i zastosowa do siebie t charakterystyk, opisan tam przez apostoa Jana.
On opisuje ten zbr jako .

szczeglne pomieszanie cielesnoci i doczesnoci z uduchowieniem.
Przez swoj gotowo na rne ustpstwa i kompromisy, ewidentnie olepiony,
	wydaje si w ogle niezdolnym do poznania prawdziwej natury, swojego letniego i wywoujcego nudnoci, stanu.
	"Znam uczynki twoje, e ani zimny, ani gorcy.
Oby by zimny albo gorcy!
A tak, e letni, a nie gorcy ani zimny, wypluj ci z ust moich.
Poniewa mwisz: Bogaty jestem i wzbogaciem si, i niczego nie potrzebuj, a nie wiesz, e poaowania godzien ndzarz i biedak, lepy i goy, radz ci, aby naby u mnie zota w ogniu wyprbowanego, aby si wzbogaci i aby przyodzia szaty biae, aby nie wystpia na jaw haniebna nago twoja, oraz maci, by ni namaci oczy twoje, aby przejrza." Obj.3,15-18.
	Jake moemy by szczliwi, e mamy to Boskie proroctwo o szczeglnych puapkach diabelskich, ktre zastawi on na nas w tych kocowych czasach.
Zostalimy przed nimi nie tylko ostrzeeni, ale take zapewnieni, e Pan da nam Boskie lekarstwo przeciwko temu stanowi, potencjalnie przynoszcemu nam mier.
On zaleca nam przyj maci leczcej oczy, biaej szaty, aby moga zosta okryta nasza haniebna nago i zota, abymy mogli wyj z naszej ndzy.
Innymi sowy: aden z nas nie musi pozosta letnim laodycejczykiem.
Wiemy wiadek mwi: "Wszystkich, ktrych miuj, karc i smagam; bd tedy gorliwy i upamitaj si.
Oto stoj u drzwi i koacz; jeli
	kto usyszy gos mj i otworzy drzwi, wstpi do niego i bd z nim wieczerza, a on ze mn." Obj.3,19-20.
	To, co najbardziej zadziwia mnie w tych wierszach, to fakt, e Pan Bg miuje zbr laodycejski, mimo, e jest nim bardzo rozczarowany i z rozdartym sercem patrzy na jego niewierno.
Usilnie prosi go, aby si nawrci i przyj wszystkie Jego lekarstwa, potrzebne do uleczenia swoich uomnoci.
W jas nych i prostych sowach mwi: "Pokutuj, otwrz Mi drzwi, abym mg wej do twojego serca."
	Oto jest recepta i lekarstwo niezbdne do cakowitego uzdrowienia.
Gdy kto przyjmie do serca Chrystusa, przyjmie wraz z Nim Jego sprawiedliwo, wiar i Ducha witego.
Ci, ktrzy s nieszczliwi, biedni, lepi i nadzy, przeywaj zwyciskie dowiadczenia, ktre doprowadz ich w kocu do
	zajcia miejsca na tronie po prawicy Ojca.
C za wspaniay widok na przyszo!
	Prosz was, zwrcie uwag, e poselstwo do Laodyceijest wezwaniem do
	pokuty i do otwarcia drzwi serca Jezusowi, a wic: "nawr si i otwrz Jezusowi drzwi"!
-
	Dlaczego musimy pokutowa?
Jest spraw ewidentn, e ci, ktrzy znajduj si w tym paraliujcym stanie, w ogle nie wiedz, e grzesz.
Oni myl, e s bogaci, i e niczego nie potrzebuj.
Letnia woda wywouje nudnoci i
	zniechcenie.
Laodycejczykjest lepy i nie widzi swego rozpaczliwego i bezna6
	dziejnego stanu "i nie wie, e w rzeczywistoci jest nieszczliwy, godny politowania, biedny, lepy i nagi".
To jest prawdziwym problemem laodycejczyka.
On naprawd nie widzi.
Jednak w tym zewiecczonym stanie tragicznym faktem jest to, e nie zdaje on sobie sprawy z wasnego ndznego stanu.
On jest wygodny i zadowala si tym stanem rzeczy.
Powierzchowne, uoglnione i oklepane kazania przewalajsi przez uszy laodycejczyka, nie wywierajc na nim najmniejszego wraenia.
Ksiki i artykuy pisz na temat palcej potrzeby pokutowania za niewaciwe czyny i zachowywanie si, do ktrych Pan czuje wstrt, a jednak widzimy, e stan ten coraz szybciej si pogarsza.
Dlaczego?
Dlaczego nie przyjmuje si tego poselstwa?
	Analizowaem wiele apeli pojawiajcych si w naszych publikacjach.
S one przedstawiane w przepikny sposb.
Kiedy jednak gbiej i wnikliwiej zaczem je bada, to odkryem, e adne z nich nie pokazuje wyranie, za co mamy odpokutowa.
W kocu stao si dla mnie jasne, dlaczego wywouj one tak may oddwik.
Wezwania nakaniajce do odwrcenia si od grzechu, dlatego nie wywouj  adnej reakcji u laodycejczykw, gdy oni s po prostu lepi.
Oni s niezdolni do rozpoznania grzechu.
Tego rodzaju, bliej nieokrelone wyraenia, jak "grzechy", nie s przyjmowane na serio.
Grzech musi im by zatem wyjaniony i opisany.
Za czsto wychodzilimy z zaoenia, e Duch wity przejmie za nas nauczanie szczegw, jeeli tylko zatroszczymy si o oglne apele.
	Gdy poczem zgbia pisma Ducha Proroctwa, odkryem, e w nich wypowiedziana jest powana nagana pod adresem tych, ktrzy nie gosz odwanie i zdecydowanie jasnego wiadectwa i nie nazywaj  grzechw po imieniu.
Dopiero tutaj poznaem, e w tym ostatnim czasie prby.
Pan Bg jest zdany na strw i oczekuje od nich, i nadadz tak wyrany ton ostrzeeniom, e nawet lepy i usypiajcy laodycejczyk nie bdzie mg zignorowa tego poselstwa.
Kiedy lud jest na p upiony, potrzeba wikszego wysiku, aby nim potrzsn i przywoa go do rzeczywistoci.
Jak dalece powany jest stan laodycejski?
Jak wana jest praca majca na celu obudzenie upionych witych?
Siostra White pisze:
	"wiadectwo Wiernego wiadka nawet w poowie nie spotkao si z uzna niem.
Uroczyste wiadectwo, od ktrego zawis los Kocioa, zostao przez wielu zlekcewaone, jeeli nie cakowicie wzgardzone.
wiadectwo to musi spowodowa gbok skruch i wszyscy, ktrzy je szczerze przyjm bd postpowa wedug niego i zostanprzepawieni." l T.
181, lub l SK.49.
	Na pewno nie potrzebujemy mocniejszych sw, ni te, aby przekonay nas o koniecznoci waciwgo zrozumienia tego poselstwa.
Potrzeba jest ponawiania apeli: "Woaj na cae gardo, nie powcigaj si, nazywaj grzech po imieniu" pokazuje nam, e zborowi musi by dane bardzo zdecydowane wiadectwo.

Co oznacza "nazwanie grzechu po imieniu"?
Czy oznacza to odwane i zdecydowane wyjanianie, e cudzostwo jest grzechem, e kradzie jest grzechem itd.?
	Gdyby tak si rzecz miaa, wwczas kady adwentystyczny kaznodzieja na caym wiecie, w caej naszej adwentowej historii, wszem i wobec, wiernie gosiby poselstwo laodycejskie.
Wiemy jednak, e to nie polega tylko na tym.
Dlatego te siostra White owiadcza, e za jej dni, takich kaznodziejw byo "naprawd niewielu" (5T.300).
Czy dzisiaj jest lepiej?
Czy dzisiaj, we wszystkich zborach goszone jest owo bezporednie wiadectwo?
Jeeli tak, to dlaczego dotychczas nie nadszed przesiew?
Siostra White mwi:
	"Pytaam si o znaczenie tego przesiewania, ktre widziaam i pokazano mi, e wywoane ono zostao dobitnym wiadectwem wiernego wiadka do zboru Laodycji.
Rzecz ta wywrze wpyw na serce tego, ktry j przyjmie i doprowadzi do tego, e cel swj wysoko postawi i bdzie gosi dokadn prawd.
Niektrzy nie bd mogli znie tego okrelonego wiadectwa.
Przeciwstawia si mu i tym wanie wywoaj przesiewanie wrd ludu Boego." DW.234.
	Zastanwmy si nad tym.
Nikt w zborze nie wystpi przeciwko kaznodziei, ktry napitnuje cudzowstwo, kamstwo i przestpowanie sabatu jako grzechu.
Nikt tego nie uczyni.
Kady w zborze bdzie oczekiwa, e strowie w kazaniach bd pitnowali takie postpowanie, jednoznacznie nazywajc je grzechem.
	Czy wobec tego, nie jest dla nas zrozumiae, e przyczyn wielu protestw przeciwko dobitnemu wiadectwu poselstwa laodycejskiego, jest nie ...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin