Instrukcja V-Scan VAG 5053.pdf

(478 KB) Pobierz
Instrukcja V-Scan VAG 5053
V-Scan VAG 5053 - instrukcja obsługi.
SKANER DIAGNOSTYCZNY V-SCAN VAG 5053 CAN PL
INSTRUKCJA OBSŁUGI
(c) www.viaken.pl Strona 1
443976279.003.png
V-Scan VAG 5053 - instrukcja obsługi.
1. BEZPIECZEŃSTWO PRACY
Przed pierwszym uruchomieniem urządzenia naleŜy uwaŜnie
przeczytać instrukcję obsługi.
1. Urządzenie przeznaczone jest do wykorzystania jedynie w
pomieszczeniach zamkniętych
2. W przypadku nieprawidłowego działania lub stwierdzenia
widocznego uszkodzenia nie wolno korzystać z urządzenia.
W takim przypadku naleŜy zwrócić się do firmy Viaken
3. Nie wolno zanurzać urządzenia ani przewodów w wodzie lub
innych płynach.
4. W przypadku gdy przewody połączeniowe zostały uszkodzone,
nie wolno korzystać z urządzenia.
5. Mając na uwadze Państwa bezpieczeństwo zalecamy uŜywać do
podłączenia jedynie kabli naszej produkcji (kaŜdy
producent moŜe mieć inny standard wyprowadzeń)
6. Diagnostyka pojazdu moŜe być prowadzona wyłącznie przez
przeszkolony personel.
7. Urządzeni moŜna podłączać do pojazdu wyłącznie poprzez
dedykowane do tego celu gniazdo diagnostyczne.
8. Niedopuszczalne jest dokonywanie Ŝadnych zmian w
instalacji elektryczne pojazdu oraz w elektronice
urządzenia.
9. Podłączanie urządzenia do złącza diagnostycznego pojazdu
naleŜy wykonywać tylko przy wyłączonym zapłonie.
10. Producent nie ponosi odpowiedzialności za skutki
nieodpowiedniego korzystania lub nieprawidłowej obsługi.
(c) www.viaken.pl Strona 2
443976279.004.png
V-Scan VAG 5053 - instrukcja obsługi.
2. Specyfikacja techniczna
2.1 Charakterystyka urządzenia
Profesjonalny skaner diagnostyczny VAG obsługuje protokoły:
KWP1281, KWP2000, CUN BUS (samochody VW, SKODA, SEAT, AUDI od
1992 do 2007). Dokładny opis moŜliwości poniŜej.
Tester jest samodzielnym urządzeniem nie wymaga komputera,
idealny do warsztatu, ma wyświetlacz graficzny o wymiarach
6.5cm na 3.5cm.
Tester jest w całkowicie polskiej wersji językowej, zarówno
menu jak i błędy są wyświetlane w języku POLSKIM.
2.2 Obsługiwane protokóły:
- KWP1281
- KWP2000 slow init
- KWP2000 fast init
- CAN 11bit/250kB
- CAN 11bit/500kB
- CAN 29bit/250kB
- CAN 29bit/500kB
2.3 Opis urządzenia
1. Wyświetlacz ciekłokrystaliczny. Pokazuje wynik testu.
Podświetlany o wymiarach 6,5cm na 3,5cm
2. Złącze OBD II – łączy urządzenie skanujące ze złączem
kanału transmisji danych (DLC) w pojeździe.
3. Klawisz[↑] nawigacyjny w górę – słuŜy do przemieszczania
się w menu i jego listach w górę. JeŜeli wykryto więcej niŜ
jeden kod usterek, słuŜy do przewijania ekranu w celu
uzyskania dodatkowych kodów i definicji.
4. Klawisz [<– ]nawigacyjny w lewo .
5. Klawisz [–>] nawigacyjny w prawo
6. Klawisz[↓] nawigacyjny w dół – słuŜy do przemieszczania się
w menu i jego listach w dół. JeŜeli wykryto więcej niŜ jeden
kod usterek, słuŜy do przewijania ekranu w celu uzyskania
dodatkowych kodów i definicji.
7.Klawisz [OK] potwierdzający
8.Klawisz [Exit]
(c) www.viaken.pl Strona 3
443976279.005.png
V-Scan VAG 5053 - instrukcja obsługi.
2.4 Specyfikacja
1) Wyświetlacz: podświetlany, 6,5cm 3,5 cm
2) Dopuszczalne temperatury pracy: 0 do 50°C (-32 do 122 F°)
3) Dopuszczalne temperatury przechowywania: -20 do 70°C (-4 do
158 F°)
4) Zasilanie zewnętrzne: 8.0 do 15.0 Volt z akumulatora
pojazdu
2.5 Akcesoria dodatkowe (o wyposaŜeniu)
1) CD – płyta zawiera instrukcję obsługi
2) Kabel OBD2 – kabel zasilania. SłuŜy do zasilania urządzenia
i połączenia z pojazdem.
3) Pokrowiec – materiałowy pokrowiec do przechowywania
urządzenia skanującego
Do czyszczenia klawiszy i wyświetlacza nie moŜna uŜywać
Ŝadnych rozpuszczalników, takich jak alkohol. Do czyszczenia
naleŜy uŜyć delikatnego, nie rysującego detergentu oraz
miękkiej bawełnianej ściereczki. Nie wolno moczyć klawiatury,
gdyŜ nie jest wodoodporna.
2.6 Zasilanie
Zewnętrzne zasilanie urządzenia skanującego pochodzi ze złącza
kanału transmisji danych (DLC). Aby włączyć urządzenie
skanujące, postępuj zgodnie z poniŜszą instrukcją:
1) podłącz kabel OBD II do urządzenia skanującego
2) Odszukaj DLC w pojeździe
- W niektórych pojazdach DLC jest osłonięte plastikową osłoną,
którą naleŜy zdjąć, aby podłączyć kabel OBD2.
3) Podłącz kabel OBD II do złącza DLC.
(c) www.viaken.pl Strona 4
443976279.006.png 443976279.001.png
V-Scan VAG 5053 - instrukcja obsługi.
3. Instrukcja obsługi
3 .1 Połączenie z V-SCAN VAG 5053
1)Wyłącz stacyjkę
2)Znajdź gniazdo 16 pinowe, OBDII
3)połącz v-scana z samochodem ,
4)włącz stacyjkę
5)poczekaj chwilę pojawi się widok menu:
1. Diagnoza
2. Funkcje specjalne
3. Kody sprzedawcy
4. Procedury diag.
3.2 Diagnoza
1)Wybierając „Diagnoza” pojawi się nam obszerne menu, aby
wybrać odpowiedni moduł naleŜy uŜyć klawisza [OK] , w naszym
przypadku wybieramy „elektronika silnika”
2)Pojawi się komunikat czy ma nastąpić połączenie
1. Bez magistrali CAN
2. Z magistrala CAN
wybieramy odpowiednie i klikamy [OK]
3) ukaŜe się informacja o sterowniku, klikamy [OK] ukaŜe się
kolejne menu
1. info. o sterowniku
2. odczyt błędów
3. bloki pomiarowe
4. kasowanie błędów
5. nastawy podstawowe
6. adaptacje
7. odczyt pojedynczy
8. test elementów wykonawczych
9. kodowanie
10.
numer nadwozia
3.3 Odczyt błędów
1)W menu wybierz za pomocą klawiszy góra/dół [↑]/[↓]”odczyt
błędów” i naciśnij klawisz [OK ]
2) Pojawi się numer błędu wraz z opisem, jeŜeli będzie więcej
niŜ jeden błąd na wyświetlaczu w prawym dolnym rogu będzie
informacja np. 1/7 czyli jest wyświetlony numer błędu pierwszy
z siedmiu
3)Przejście do kolejnego błędu dokonuje się za pomocą klawiszy
góra/dół [↑]/[↓]
4)w celu powrócenia do poprzedniego menu uŜyj klawisza[Exit]
3.4 Bloki pomiarowe
1)UŜyj klawiszy góra/dół i wybierz z manu „bloki
pomiarowe”naciśnij [OK ]
(c) www.viaken.pl Strona 5
11.
logowanie
443976279.002.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin