STOPIEŃ SZKOLENIA METODYKA.doc

(806 KB) Pobierz



STOPIEŃ SZKOLENIA METODYKA

POZNAJ SIEBIE

Kraków 2002

METODA BRONNIKOWA KONSEKWENTNA I WYPRACOWANA

Oświadczam, ze ludzie nauczeni widzenia bez wykorzystywania oczu, rzeczywiście potrafią czytać teksty, wcześniej im nie znane, i potrafią re­alizować caty szereg innych działań, zazwfczaj wymagających korzystania ze wzroku. Wyniki obserwacji potwierdzają, ze uczący się tej metody nie po­trzebują posiadać jakichkolwiek wyjątkowych umiejętności.

Dostrzegłam, przede wszystkim, obecność systemu kształcenia, w któ­rym cały czas dąży się do tego, zeby maksymalnie wykorzystać możliwości organizmu. Kształtowanie nowego widzenia okazało się całkiem możliwe i u ślepych. Badania podkreślają jego fizjologiczność dla mózgu człowieka.

N. P. Bechterews, profesor RAN i RAMN,

Laureat Nagrody Państwowej ZSRR, członek zagraniczny Austriackiej, Fińskiej Akademii Nauk, Amerykańskiej Akademii Medycznej i Psychiatrii, Międzynarodowej Akademii Nauk, Eko­logii, Bezpieczeństaw Człowieka i Przyrody.

KSZTAŁTOWANIE NOWEGO BIOLOGICZNEGO GATUN­KU CZŁOWIEKA NAZIEMI JUŻ SIĘ ZACZĘŁO!

Dzieci, nauczone według systemu W. M. Bronnikowa, dają początek te­mu co będzie dopiero za 20-30 lat. Ich możliwości pokrywają się z obli­czonymi przez nas juz dawno cechami superoztowieka. O tym, co robi Bronnikow w swojej akademii wielu mówi, jak o fantastyce: naucza dzieci możliwości samodiagnozowania, rehabilitacji siebie i innych przy ciężkich chorobach; objętościowemu postrzeganiu informacji; tworzy nowe koncep­cje w systemie oświaty, gdzie dziecko powinno być poszukiwaczem wie­dzy, a nauczyciel — reżyserem, analitykiem i politykiem u tym procesie. To tylko pierwsze kroki na drodze rozwoju człowieka. Możliwości zaczęły wcie­lać się w praktyce!

J. A Fomin, prcfesor RNAN

SBN 83-916960-1-4              BniecnaB Muxa ii.noiimm EpoimuKOB

«Mercu rapuouioaiiMM (Ji.vikuhm opraii mu wa». Redaktor- S Dorzak              CncTeiwHbicTCY«oiiormi pa3Bnrun ic.iobckíi.

<-RAk-ń\A/9nn? "AMinA" r r n.7              o wvivi RRr>Mi\iiKfiwi/

HARMONIZACJA FUNKCJI ORGANIZMU

NAWYKI NATURALNEGO UZDRAWIANIA I ROZWOJU SKALI WRAŻLIWOŚCI

I STOPIEŃ SZKOLENIA

Autor metody W.M. BRONNIKOW

Świadectwa autorskie NsNa 1586, 1598 Państwowe patenty NfiNa 2157263, 2143290, 2134596

Kraków 2002

Amida 2002

ISBN 83-916960-1-4

 

SPIS TREŚCI

Od autora              3

Z historii rozwoju metody              5

Opis metody              6

Trzy funkcjonalne systemy              ¥              6

Technika bezpieczeństwa                            9

Ćwiczenia              10

Ćwiczenie 1. Określenie parametrów biopola              10

Ćwiczenie 2. Pitka, harmonijka, promyk.              11

Ćwiczenie 3. Aktywizacja i rozwój sit życiowych.

Pionowe „pobudzenie " przepływu energii.              12

Ćwiczenie 4. Ciężkość              15

Ćwiczenie 5. Lekkość              16

Ćwiczenie 6. Przemieszczenie odczuć energii.              16

Ćwiczenie 7. „Pobudzenie" przepływu energii przez gtowę              18

Ćwiczenie 8. Energetyczny plusk.              20

Ćwiczenie 9. Suchy masaż tybetański.              21

Ćwiczenie 10. „Dragon".              23

Ćwiczenie 11. Energetyczny „dzwon".              24

Ćwiczenie 12. Energetyczny „kokon".              25

Ćwiczenie 13. Aktywizacja energowymiany wzrokowego analizatora

(„Pobudzenie" przepływu energii przez oczy oraz wzgórza wzrokowe)              26

Ćwiczenie 14. Aktywizacja energii w catym ciele w pozycji leżącej

(Poziome „pobudzenie"przepływu energii)              27

Ćwiczenie 15. Oddychanie myślą („wdech i wydech polem")              28

Ćwiczenie 16. Energetyczny kontakt z przedmiotami.              29

Praktyczne nawyki pogotowia              30

Nagłe podwyższenie temperatury do 40-41 °C              31

Podwyższenie ciśnienia              32

Obniżenie ciśnienia. Utrata przytomności              33

Wypowiedzi uczniów po skończeniu 1 stopnia              34

Dziesięć zasad systemu W. M. Bronnikowa              36

Najczęściej zadawane pytania kursantów o metodzie              38

Cienkie, gęste i środkowe ciata człowieka                                                        45

Ukazanie się tego metodycznego materiału było możliwe dzięki wieloletniej pracy zespołu przodujących specjalistów Akademii: Bronnikowej L D., Bronnikowej N.W., LożnikowejL.J., GalińskiejA.W., Galińskiemu WA, Pietrowej S.T., którzy realizowali wdro­żenie metody w takich miastach jak Fieodosja, Moskwa, Kijów i wielu innych, za co wyra­żam moją najbardziej serdeczną wdzięczność.

W. Bronnikow.

OD AUTORA

W „Apokryfach starochrześcijańskich" powiedziano: „Poznaj siebie - poznasz caty świat". Człowiek - jest najbardziej skąplikowanym aparatem biologicznym. I powinien prawidłowo odbierać siebie.

Jednym z podstawowych zadań metody jest rozwinięcie nadwrażliwości postrzega­nia. Człowiek ma wiele zdolności, które nie zostały pobudzone. „Bądźcie jak dzieci" — u dzieci bowiem proces uczenia się przebiega o wiele szybciej. Dorosły powinien „wró­cić" do dzieciństwa, rozwinąć swoją wrażliwość. A w rezultacie mózg się rozwinie, a rozwinięty mózg otwiera olbrzymie możliwości w uzdrawianiu, samo rozwoju, samo określeniu. To jest wyjście na nową życiową drogę. Nadwrażliwe postrzeganie rozsze­rza diapazon uświadomienia zjawisk.

Jeżeli człowiek jest prowadzony drogą nauki - to jest bezpieczne. Jeżeli ma zdolno­ści dane mu od natury i nie znając technik bezpieczeństwa zaczyna robić eksperymen­ty ze sobą i otoczeniem - to może doprowadzić do dużych problemów.

Na pierwszym stopniu człowiek rozwija w sobie zdolność być dobrym generatorem, produkować siły życiowe, umieć wypełnić siebie tą siłą.

Proponowane ćwiczenia są wystarczająco znane, dawno opisane w różnych źró­dłach informacyjnych, ale pojedyńcze, nie dają takich rezultatów, jak system dopaso­wanych ćwiczeń.

W czasie czuwania człowiek otrzymuję energię przez oczy. W nocy otrzymuje ener­gię do mózgu, a mózg ładuje się kosztem wewnętrznej „dynamo-maszyny". Mówią, sen - to zdrowie. Okazuję się, we śnie człowiek produkuję tą siłę życiową. W dzień we­wnętrzna struktura człowieka pracuje w obniżonym tempie. Więc, jeżeli człowiek cho­ciaż by na minutę zamknie oczy w ciągu dnia, mózg traci energię dlatego, że w dzień odżywia się kosztem światła dziennego. To łatwo można sprawdzić. Kto odczuwa ener­gię, sam może sprawdzić: gdy zamyka się oczy, energia nad głową nagle spada.

Na pierwszym stopniu uczymy kursantów korzystać z energii wewnętrznej, rozwijać własną siłę po to, żeby zabezpieczyć wymianę energetyczną w mózgu. Uczymy świa­domie włączać wewnętrzny generator w dzień, bez zewnętrznego źródła odżywiać mózg własną energią. Jeżeli na pierwszym stopniu człowiek opanował ćwiczenia, to na drugim stopniu rozwijamy u niego zupełnie nowe zdolności. Tylko w przypadku gdy człowiek dobrze opanował wymianę energetyczną, potrafi regenerować swoje sity, za­czynamy pracować nad rozwojem wewnętrznego widzenia.

Metoda pozwala niewidomym od urodzenia, nawet nie mającym oczu, nauczyć się, rozszerzając analizowaną skalę fal, nie tylko tworzyć poprzednie, wtaściwe zwyczajnym ludziom, modele obrazów, ale i obiektywnie odbierać struktury atomów, komórek, or­ganów człowieka itp.

Proste, dostępne dla każdego i w każdym wieku człowieka, ćwiczenia rozwijają pra­wą i lewą pótkule mózgu, kształtują nowe i wzmacniają stare proste i odwrotne więzi biologiczne, polepszają pracę naczyń krwionośnych »mózgu, wzmacniając pamięć i koncentrację oraz tworzą ogólny efekt uzdrawiający.

Na zajęciach nauczycie się kierować swoją nadświadomą funkcją. Ćwiczenia po­mogą uaktywnić system immunologiczny i wzmocnić obronne możliwości organizmu, osłabione niekorzystnym wpływem środowiskowym. Zmniejszą się objawy różnych chorób: syndromu chronicznego zmęczenia, anemii, nerwic, postępujących wad wzro­ku, stanów zapalnych górnych dróg oddechowych i innych.

Za kilka lat świat zapełni się bardziej współczesną wiedzą i pojęciami o rzeczywistych, ukrytych i otwartych procesach światowych i my wszyscy zoba­czymy, że w najlepszej sytuacji w tej dziedzinie znajduje się Rosja.

Prawie nikt nie zauważył, że u nas już powstała ukryta rewolucja, zwią­zana z praktycznym wykorzystaniem możliwości nadświadomości człowieka, zdolna zabezpieczyć generalne przebicie we wszystkich obszarach wiedzy.

Rosja już w tej chwili bardziej niż jakiekolwiek państwo, jest gotowa przyjąć nową koncepcję rozwoju, nie drogą techniczną, a drogą rozwoju możli­wości organizmu człowieka, powstałego w nadchodzących przemianach Innym, wysokorozwiniętym państwom zmienić i przebudować psychologię, tradycje oraz historycznie uwarunkowane zasady podstawowej ludności będzie trudno lub będzie to prawie niemożliwe. Takie zmiany mogą doprowadzić do potężnych kryzysów, powodując katastrofy nowego typu.

Rosja jest bogata nie tylko duszą. Możliwe, że to wfaśnie ona ma za przeznaczenie stworzyć nowe (na razie niedostępne dła przeciętnego rozumo­wania) życie.

W.M. Bronnikow Z projektu „Informacyjna socjalna ekologia XXI wieku".

Z HISTORII ROZWOJJ METODY

W 1994 roku Zespół Wiaczesława M ichajlowicza Bronnikowa po wypróbowaniu metody w międzynarodowym uzdrowiskowym obozie dziecięcym „Artek", zostat za­proszony dla prowadzenia naukowo- badawczych prac do Moskwy. Ma katedrze fizyki komputerowej MPU pod kierownictwem profesora J.R Pytjewa potwierdzono, że uczniowie W.M. Bronnikowa świadomie kierują długością 1al przy „radarowym widze­niu mózgiem" z zamkniętymi oczami.


Naukowcy z katedry chorób oczu Akademii Medycznej w Twerze (kierownik kate­dry RN. Popow), jako pierwsi zastosowali metodę w praktyce. W Moskiewskim Pań­stwowym Uniwersytecie Serwisu zostało otwarte specjalistyczne centrum kształcenia według metody W.M. Bronnikowa. Zaczęto wykładać nowy system prawidłowości stu­dentom w Saławatskiej filii Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego.

Główny Oddział Ministerstwa Zdrowia Rosji, który wykonywał również badania po­dobnych metod w Instytucie Tradycyjnych Metod Leczenia - otrzymał przekonujące po­twierdzenia wysokiej efektywności i korzyści metody; stabilne rezultaty rehabilitacji in­walidów, rozwoju fenomenalnych zdolności u dzieci.

Wysoką ocenę efektywności, systemności i bezpieczeństwa metoda otrzymała z In­stytutu Wyższej Działalności Nerwowej (dyr. R W. Symonow), w Instytucie Mózgu Czło­wieka (Kierownik Naukowy N R Bechterewa).

Filie Akademii powstają w 60-ciu miastach Rosji, Ukrainy, Kazachstanu, Białorusi i za granicą.

OPIS METODY

U podstawy metody harmonizacji i rozwoju funkcji organów i układów organizmu człowieka leży Tao.

W starożytności rozpatrywano człowieka w troistym systemie kosmicznych wpły­wów: Niebo — Człowiek — Ziemia.

Przejawienie się niebiańskiej istoty w człowieku - przepływanie energii słonecznej. Słońce - przejawianie się istoty nieba. Przejawienie się kosmicznej istoty - przepływa­nie kosmicznej energii, lub przejawienie się istoty Ziemi. Człowiek, produkt współdzia­łania słonecznej i kosmicznej energii, wypełniającej formy i tworzącej formy. W dzień słoneczna energia - schodzący strumień, kosmiczna - wschodzący. Z nadejściem ciemności te procesy zmieniają się. W rezultacie transformacji tych dwóch energii w or­ganizmie człowieka, na poziomie nieświadomym, produkuje się bioenergia.

Świadomie kierować procesem przepływu energii w organizmie pozwalają ćwicze­nia „ciężkość - lekkość".

Umiejętność stwarzania odczucia ciężkości w ciele pozwala zwiększyć przepływ energii słonecznej, odczucie lekkości - przepływ energii kosmicznej

Trzy funkcjonalne systemy

Na międzynarodowym sympozjum o problemach funkcjonanego procesu nieświadomego w organizmie człowieka w Tbilisi 1979 r., naukowcy podzielili ten proces na podświadomy, świadomy i nadświadomy. Odpowiadają im trzy funkcjonal­ne systemy - podświadomość (PŚ), świadomość (Ś) i nadświadomość (NŚ).

c;

 


0 podświadomości, ciele fizycznym, wie każdy. Wiedza o tej części naszego orga­nizmu -komórkach, tkankach, organach - układa się w ramki anatomii i fizjologii. Cia­ła świadomości i nadświadomości rozpatrywane przez abstrakcyjno-logiczną anato­mię I jeżeli ciało podświadomości znajduję się w przestrzeni materialnej, to ciała świa­domości i nadświadomości są dla nas nie widoczne i znajdują się w przestrzeni nie
materialnej. Istnienie tego niematerialnego, niewidocznego świata już nikt nie podwa­ża. Między materialną i niematerialną przestrzenią jest przestrzeń łącząca, na Wscho­dzie nazywa się Bardo.

Wszystkie systemy funkcjonalne człowieka pracują, jak energoinformacyjne struk­tury.

Procesy energetyczne, przepływające na wszystkich poziomach organizacji pod­świadomości (komórkowym, mineralnym, orgąpicznym»intelektualnym i społecznym), kształtują pole energetyczne, mające kształt jabłka. U zdrowego człowieka zasięg po­la wynosi nie mniej niż siedem metrów. Układ nerwowy ośrodkowy i obwodowy kształ­tują pole energetyczne, mające kształt wyciągniętego owalu (jaja), i jego wysokość nad głową u zdrowego człowieka wynosi 60 cm.

Jeżeli parametry pól są poniżej normy, świadczy to o osłabionym systemie immu­nologicznym, złej wymianie energetycznej w organizmie.

Metoda, wykorzystując tantryczną dro...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin