STOPIEŃ SZKOLENIA METODYKA
POZNAJ SIEBIE
Kraków 2002
METODA BRONNIKOWA KONSEKWENTNA I WYPRACOWANA
Oświadczam, ze ludzie nauczeni widzenia bez wykorzystywania oczu, rzeczywiście potrafią czytać teksty, wcześniej im nie znane, i potrafią realizować caty szereg innych działań, zazwfczaj wymagających korzystania ze wzroku. Wyniki obserwacji potwierdzają, ze uczący się tej metody nie potrzebują posiadać jakichkolwiek wyjątkowych umiejętności.
Dostrzegłam, przede wszystkim, obecność systemu kształcenia, w którym cały czas dąży się do tego, zeby maksymalnie wykorzystać możliwości organizmu. Kształtowanie nowego widzenia okazało się całkiem możliwe i u ślepych. Badania podkreślają jego fizjologiczność dla mózgu człowieka.
N. P. Bechterews, profesor RAN i RAMN,
Laureat Nagrody Państwowej ZSRR, członek zagraniczny Austriackiej, Fińskiej Akademii Nauk, Amerykańskiej Akademii Medycznej i Psychiatrii, Międzynarodowej Akademii Nauk, Ekologii, Bezpieczeństaw Człowieka i Przyrody.
KSZTAŁTOWANIE NOWEGO BIOLOGICZNEGO GATUNKU CZŁOWIEKA NAZIEMI JUŻ SIĘ ZACZĘŁO!
Dzieci, nauczone według systemu W. M. Bronnikowa, dają początek temu co będzie dopiero za 20-30 lat. Ich możliwości pokrywają się z obliczonymi przez nas juz dawno cechami superoztowieka. O tym, co robi Bronnikow w swojej akademii wielu mówi, jak o fantastyce: naucza dzieci możliwości samodiagnozowania, rehabilitacji siebie i innych przy ciężkich chorobach; objętościowemu postrzeganiu informacji; tworzy nowe koncepcje w systemie oświaty, gdzie dziecko powinno być poszukiwaczem wiedzy, a nauczyciel — reżyserem, analitykiem i politykiem u tym procesie. To tylko pierwsze kroki na drodze rozwoju człowieka. Możliwości zaczęły wcielać się w praktyce!
J. A Fomin, prcfesor RNAN
SBN 83-916960-1-4 BniecnaB Muxa ii.noiimm EpoimuKOB
«Mercu rapuouioaiiMM (Ji.vikuhm opraii mu wa». Redaktor- S Dorzak CncTeiwHbicTCY«oiiormi pa3Bnrun ic.iobckíi.
<-RAk-ń\A/9nn? "AMinA" r r n.7 o wvivi RRr>Mi\iiKfiwi/
HARMONIZACJA FUNKCJI ORGANIZMU
NAWYKI NATURALNEGO UZDRAWIANIA I ROZWOJU SKALI WRAŻLIWOŚCI
I STOPIEŃ SZKOLENIA
Autor metody W.M. BRONNIKOW
Świadectwa autorskie NsNa 1586, 1598 Państwowe patenty NfiNa 2157263, 2143290, 2134596
Amida 2002
ISBN 83-916960-1-4
SPIS TREŚCI
Od autora 3
Z historii rozwoju metody 5
Opis metody 6
Trzy funkcjonalne systemy ¥ 6
Technika bezpieczeństwa 9
Ćwiczenia 10
Ćwiczenie 1. Określenie parametrów biopola 10
Ćwiczenie 2. Pitka, harmonijka, promyk. 11
Ćwiczenie 3. Aktywizacja i rozwój sit życiowych.
Pionowe „pobudzenie " przepływu energii. 12
Ćwiczenie 4. Ciężkość 15
Ćwiczenie 5. Lekkość 16
Ćwiczenie 6. Przemieszczenie odczuć energii. 16
Ćwiczenie 7. „Pobudzenie" przepływu energii przez gtowę 18
Ćwiczenie 8. Energetyczny plusk. 20
Ćwiczenie 9. Suchy masaż tybetański. 21
Ćwiczenie 10. „Dragon". 23
Ćwiczenie 11. Energetyczny „dzwon". 24
Ćwiczenie 12. Energetyczny „kokon". 25
Ćwiczenie 13. Aktywizacja energowymiany wzrokowego analizatora
(„Pobudzenie" przepływu energii przez oczy oraz wzgórza wzrokowe) 26
Ćwiczenie 14. Aktywizacja energii w catym ciele w pozycji leżącej
(Poziome „pobudzenie"przepływu energii) 27
Ćwiczenie 15. Oddychanie myślą („wdech i wydech polem") 28
Ćwiczenie 16. Energetyczny kontakt z przedmiotami. 29
Praktyczne nawyki pogotowia 30
Nagłe podwyższenie temperatury do 40-41 °C 31
Podwyższenie ciśnienia 32
Obniżenie ciśnienia. Utrata przytomności 33
Wypowiedzi uczniów po skończeniu 1 stopnia 34
Dziesięć zasad systemu W. M. Bronnikowa 36
Najczęściej zadawane pytania kursantów o metodzie 38
Cienkie, gęste i środkowe ciata człowieka 45
Ukazanie się tego metodycznego materiału było możliwe dzięki wieloletniej pracy zespołu przodujących specjalistów Akademii: Bronnikowej L D., Bronnikowej N.W., LożnikowejL.J., GalińskiejA.W., Galińskiemu WA, Pietrowej S.T., którzy realizowali wdrożenie metody w takich miastach jak Fieodosja, Moskwa, Kijów i wielu innych, za co wyrażam moją najbardziej serdeczną wdzięczność.
W. Bronnikow.
OD AUTORA
W „Apokryfach starochrześcijańskich" powiedziano: „Poznaj siebie - poznasz caty świat". Człowiek - jest najbardziej skąplikowanym aparatem biologicznym. I powinien prawidłowo odbierać siebie.
Jednym z podstawowych zadań metody jest rozwinięcie nadwrażliwości postrzegania. Człowiek ma wiele zdolności, które nie zostały pobudzone. „Bądźcie jak dzieci" — u dzieci bowiem proces uczenia się przebiega o wiele szybciej. Dorosły powinien „wrócić" do dzieciństwa, rozwinąć swoją wrażliwość. A w rezultacie mózg się rozwinie, a rozwinięty mózg otwiera olbrzymie możliwości w uzdrawianiu, samo rozwoju, samo określeniu. To jest wyjście na nową życiową drogę. Nadwrażliwe postrzeganie rozszerza diapazon uświadomienia zjawisk.
Jeżeli człowiek jest prowadzony drogą nauki - to jest bezpieczne. Jeżeli ma zdolności dane mu od natury i nie znając technik bezpieczeństwa zaczyna robić eksperymenty ze sobą i otoczeniem - to może doprowadzić do dużych problemów.
Na pierwszym stopniu człowiek rozwija w sobie zdolność być dobrym generatorem, produkować siły życiowe, umieć wypełnić siebie tą siłą.
Proponowane ćwiczenia są wystarczająco znane, dawno opisane w różnych źródłach informacyjnych, ale pojedyńcze, nie dają takich rezultatów, jak system dopasowanych ćwiczeń.
W czasie czuwania człowiek otrzymuję energię przez oczy. W nocy otrzymuje energię do mózgu, a mózg ładuje się kosztem wewnętrznej „dynamo-maszyny". Mówią, sen - to zdrowie. Okazuję się, we śnie człowiek produkuję tą siłę życiową. W dzień wewnętrzna struktura człowieka pracuje w obniżonym tempie. Więc, jeżeli człowiek chociaż by na minutę zamknie oczy w ciągu dnia, mózg traci energię dlatego, że w dzień odżywia się kosztem światła dziennego. To łatwo można sprawdzić. Kto odczuwa energię, sam może sprawdzić: gdy zamyka się oczy, energia nad głową nagle spada.
Na pierwszym stopniu uczymy kursantów korzystać z energii wewnętrznej, rozwijać własną siłę po to, żeby zabezpieczyć wymianę energetyczną w mózgu. Uczymy świadomie włączać wewnętrzny generator w dzień, bez zewnętrznego źródła odżywiać mózg własną energią. Jeżeli na pierwszym stopniu człowiek opanował ćwiczenia, to na drugim stopniu rozwijamy u niego zupełnie nowe zdolności. Tylko w przypadku gdy człowiek dobrze opanował wymianę energetyczną, potrafi regenerować swoje sity, zaczynamy pracować nad rozwojem wewnętrznego widzenia.
Metoda pozwala niewidomym od urodzenia, nawet nie mającym oczu, nauczyć się, rozszerzając analizowaną skalę fal, nie tylko tworzyć poprzednie, wtaściwe zwyczajnym ludziom, modele obrazów, ale i obiektywnie odbierać struktury atomów, komórek, organów człowieka itp.
Proste, dostępne dla każdego i w każdym wieku człowieka, ćwiczenia rozwijają prawą i lewą pótkule mózgu, kształtują nowe i wzmacniają stare proste i odwrotne więzi biologiczne, polepszają pracę naczyń krwionośnych »mózgu, wzmacniając pamięć i koncentrację oraz tworzą ogólny efekt uzdrawiający.
Na zajęciach nauczycie się kierować swoją nadświadomą funkcją. Ćwiczenia pomogą uaktywnić system immunologiczny i wzmocnić obronne możliwości organizmu, osłabione niekorzystnym wpływem środowiskowym. Zmniejszą się objawy różnych chorób: syndromu chronicznego zmęczenia, anemii, nerwic, postępujących wad wzroku, stanów zapalnych górnych dróg oddechowych i innych.
Za kilka lat świat zapełni się bardziej współczesną wiedzą i pojęciami o rzeczywistych, ukrytych i otwartych procesach światowych i my wszyscy zobaczymy, że w najlepszej sytuacji w tej dziedzinie znajduje się Rosja.
Prawie nikt nie zauważył, że u nas już powstała ukryta rewolucja, związana z praktycznym wykorzystaniem możliwości nadświadomości człowieka, zdolna zabezpieczyć generalne przebicie we wszystkich obszarach wiedzy.
Rosja już w tej chwili bardziej niż jakiekolwiek państwo, jest gotowa przyjąć nową koncepcję rozwoju, nie drogą techniczną, a drogą rozwoju możliwości organizmu człowieka, powstałego w nadchodzących przemianach Innym, wysokorozwiniętym państwom zmienić i przebudować psychologię, tradycje oraz historycznie uwarunkowane zasady podstawowej ludności będzie trudno lub będzie to prawie niemożliwe. Takie zmiany mogą doprowadzić do potężnych kryzysów, powodując katastrofy nowego typu.
Rosja jest bogata nie tylko duszą. Możliwe, że to wfaśnie ona ma za przeznaczenie stworzyć nowe (na razie niedostępne dła przeciętnego rozumowania) życie.
W.M. Bronnikow Z projektu „Informacyjna socjalna ekologia XXI wieku".
Z HISTORII ROZWOJJ METODY
W 1994 roku Zespół Wiaczesława M ichajlowicza Bronnikowa po wypróbowaniu metody w międzynarodowym uzdrowiskowym obozie dziecięcym „Artek", zostat zaproszony dla prowadzenia naukowo- badawczych prac do Moskwy. Ma katedrze fizyki komputerowej MPU pod kierownictwem profesora J.R Pytjewa potwierdzono, że uczniowie W.M. Bronnikowa świadomie kierują długością 1al przy „radarowym widzeniu mózgiem" z zamkniętymi oczami.
Naukowcy z katedry chorób oczu Akademii Medycznej w Twerze (kierownik katedry RN. Popow), jako pierwsi zastosowali metodę w praktyce. W Moskiewskim Państwowym Uniwersytecie Serwisu zostało otwarte specjalistyczne centrum kształcenia według metody W.M. Bronnikowa. Zaczęto wykładać nowy system prawidłowości studentom w Saławatskiej filii Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego.
Główny Oddział Ministerstwa Zdrowia Rosji, który wykonywał również badania podobnych metod w Instytucie Tradycyjnych Metod Leczenia - otrzymał przekonujące potwierdzenia wysokiej efektywności i korzyści metody; stabilne rezultaty rehabilitacji inwalidów, rozwoju fenomenalnych zdolności u dzieci.
Wysoką ocenę efektywności, systemności i bezpieczeństwa metoda otrzymała z Instytutu Wyższej Działalności Nerwowej (dyr. R W. Symonow), w Instytucie Mózgu Człowieka (Kierownik Naukowy N R Bechterewa).
Filie Akademii powstają w 60-ciu miastach Rosji, Ukrainy, Kazachstanu, Białorusi i za granicą.
OPIS METODY
U podstawy metody harmonizacji i rozwoju funkcji organów i układów organizmu człowieka leży Tao.
W starożytności rozpatrywano człowieka w troistym systemie kosmicznych wpływów: Niebo — Człowiek — Ziemia.
Przejawienie się niebiańskiej istoty w człowieku - przepływanie energii słonecznej. Słońce - przejawianie się istoty nieba. Przejawienie się kosmicznej istoty - przepływanie kosmicznej energii, lub przejawienie się istoty Ziemi. Człowiek, produkt współdziałania słonecznej i kosmicznej energii, wypełniającej formy i tworzącej formy. W dzień słoneczna energia - schodzący strumień, kosmiczna - wschodzący. Z nadejściem ciemności te procesy zmieniają się. W rezultacie transformacji tych dwóch energii w organizmie człowieka, na poziomie nieświadomym, produkuje się bioenergia.
Świadomie kierować procesem przepływu energii w organizmie pozwalają ćwiczenia „ciężkość - lekkość".
Umiejętność stwarzania odczucia ciężkości w ciele pozwala zwiększyć przepływ energii słonecznej, odczucie lekkości - przepływ energii kosmicznej
Trzy funkcjonalne systemy
Na międzynarodowym sympozjum o problemach funkcjonanego procesu nieświadomego w organizmie człowieka w Tbilisi 1979 r., naukowcy podzielili ten proces na podświadomy, świadomy i nadświadomy. Odpowiadają im trzy funkcjonalne systemy - podświadomość (PŚ), świadomość (Ś) i nadświadomość (NŚ).
c;
0 podświadomości, ciele fizycznym, wie każdy. Wiedza o tej części naszego organizmu -komórkach, tkankach, organach - układa się w ramki anatomii i fizjologii. Ciała świadomości i nadświadomości rozpatrywane przez abstrakcyjno-logiczną anatomię I jeżeli ciało podświadomości znajduję się w przestrzeni materialnej, to ciała świadomości i nadświadomości są dla nas nie widoczne i znajdują się w przestrzeni niematerialnej. Istnienie tego niematerialnego, niewidocznego świata już nikt nie podważa. Między materialną i niematerialną przestrzenią jest przestrzeń łącząca, na Wschodzie nazywa się Bardo.
Wszystkie systemy funkcjonalne człowieka pracują, jak energoinformacyjne struktury.
Procesy energetyczne, przepływające na wszystkich poziomach organizacji podświadomości (komórkowym, mineralnym, orgąpicznym»intelektualnym i społecznym), kształtują pole energetyczne, mające kształt jabłka. U zdrowego człowieka zasięg pola wynosi nie mniej niż siedem metrów. Układ nerwowy ośrodkowy i obwodowy kształtują pole energetyczne, mające kształt wyciągniętego owalu (jaja), i jego wysokość nad głową u zdrowego człowieka wynosi 60 cm.
Jeżeli parametry pól są poniżej normy, świadczy to o osłabionym systemie immunologicznym, złej wymianie energetycznej w organizmie.
Metoda, wykorzystując tantryczną dro...
metody11