maj.doc

(134 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – KSZTAŁCĄCEJ NA MIESIĄC MAJ 2011 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

I.  Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło

II. Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza

III. Stop! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje!

IV. Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krąg tematyczny: Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- Umożliwienie dzieciom poznania życia w środowisku wiejskim i najbliższego środowiska wiejskiego – podwórka

- Zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wiejskim podwórku

- Zapoznanie z rodzinami zwierząt, domami, w jakich mieszkają wybrane zwierzęta

- Określanie korzyści płynących z hodowli zwierząt dla człowieka

 

Temat dnia

Działania dzieci

Uwagi Realizowane

obszary podstawy

programowej

Uwagi

Na wiejskim podwórku

I.

·         Chodzimy gęsiego”- zabawa ruchowa

·         „Co słychać na wsi?”- wysłuchanie wierszyka z „Książki”, powtarzanie wyrazów dźwiękonaśladowczych

·         „Głosy z wiejskiego podwórka”- słuchanie odgłosów wiejskich zwierząt, naśladowanie ich głosem i ruchem

II.

·         „Wyszła kura”- zabawa emisyjno-ortofoniczna

·         „Wiejskie podwórko”- oglądanie ilustracji w „Książce”, rozpoznawanie i nazywanie zwierząt, krótka charakterystyka, przyporządkowanie do poszczególnych gatunków

·         „W kurniku”- wysłuchanie i omówienie treści piosenki

·         „Opera w przedszkolu”- zabawa wokalna

III.

·         „Koniki”- zabawa ruchowa z podskokami

·         „Zwierzęta w zagrodzie”- kolorowanie obrazka z „Kolorowanki”

 

5.4

 

3.3

 

3.3

 

 

 

3.2

 

14.2

 

 

8.1

 

8.1

 

5.4

 

9.2

 

Kura i kurczaki, świnka i prosiaki

I.

·         „Kurczątko”- zabawa z wierszykiem z pokazywaniem

·         „Gąski, gąski, do domu!”- zabawa ruchowa

·         „W kurniku”- nauka piosenki

II.

·         Mama i dzieci”- zabawa orientacyjno-przestrzenna

·         „Kura i kurczaki, świnka i prosiaki”- segregowanie obrazków, układanie w kolekcje, nazywanie przedstawicieli zwierząt

·         „Nakarmimy zwierzęta”- zabawa dydaktyczna, przyporządkowywanie poszczególnym zwierzętom odpowiedniego rodzaju pokarmu

III.

·         Kurczęta i jastrząb”- zabawa ruchowa

·         Kurki”- wykonanie kurek z papieru

 

3.1

 

5.4

8.1

 

 

5.4

4.2

 

 

 

 

12.2

 

5.4

9.1

 

U kury na grzędzie

I.

·         „Kury dziobią ziarenka”- zabawa naśladowcza

·         „Odgłosy z podwórka”- ćwiczenia ortofoniczne i artykulacyjne

·         „Koguty i kury”- zabawa ruchowa

II.

·         W kurniku”- nauka piosenki i zabawa wokalna

·         „Gdzie kto mieszka?”- zabawa dydaktyczna, dopasowywanie obrazków z loteryjki obrazkowej

III.

·         Jajko”- masażyk

·         „Jak kura pazurem”- ćwiczenia grafomotoryczne, rytmiczne kreślenie kresek z góry na dół i z dołu do góry

 

 

5.4

3.2

 

5.4

 

8.1

 

12.1

 

 

 

1.2

 

14.3

 

Skąd się bierze mleko?

I.

·         „Na pastwisku”- zabawa naśladowcza

·         „Co słychać na łące?”- wysłuchanie wiersza H. Bechlerowej i rozmowa połączona z oglądaniem obrazków z krowami

II.

·         „W kurniku”- utrwalenie piosenki i zabawa emisyjno-ortofoniczna

·         „Skąd to mamy?- rozumienie potrzeby hodowania niektórych zwierząt jako niezbędnych dla wyżywienia człowieka

III.

·         Skacząca kózka”- zabawa z podskokami

·         „Czarna krowa”- zabawa logarytmiczna

·         „Krowa”- ozdabianie obrazka z „Kolorowanki”

 

 

5.4

14.5

 

 

 

8.1

 

5.1

 

 

 

5.4

 

3.2

9.1

 

Co rośnie na polu?

I.

·         „Zaprzęgi konne”- zabawa ruchowa

·         „Co rośnie na polu?”- przedstawienie dwóch podstawowych upraw rolnych

II.

·         Wyszła kura”- gra na instrumentach perkusyjnych przy piosence

·         „Zbieramy ziemniaki”- zabawa dydaktyczna z liczeniem

·         „W kurniku”- utrwalenie piosenki

III.

·         Podkóweczka”- zabawa rytmiczna

·         „Ludowe przesądy”- zapoznanie dzieci z przesądem ludowym dotyczący końskich podków

·         „Dla konika”- formatowanie podkowy z plasteliny

 

5.3

12.1

 

 

8.3

 

13.3

 

8.1

 

 

8.2

9.1

 

 

9.2

 

Krąg tematyczny: Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- Wyrabianie nawyków prozdrowotnych

- Zdyscyplinowanie i dbałość o zdrowie własne i innych członków społeczności przedszkolnej

- Rozwijanie świadomości wartości zdrowia i konieczności dbania o nie

- Podkreślanie roli właściwego odżywiania się

- Rozumienie potrzeby dbania o zęby i leczenia ich

- Uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w razie choroby

- Podkreślanie znaczenia zawodu lekarza dla zdrowych ludzi

 

Temat dnia

Działania dzieci

Uwagi Realizowane

obszary podstawy

programowej

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin