Krąg tematyczny: Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Umożliwienie dzieciom poznania życia w środowisku wiejskim i najbliższego środowiska wiejskiego – podwórka
- Zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wiejskim podwórku
- Zapoznanie z rodzinami zwierząt, domami, w jakich mieszkają wybrane zwierzęta
- Określanie korzyści płynących z hodowli zwierząt dla człowieka
Temat dnia
Działania dzieci
Uwagi Realizowane
obszary podstawy
programowej
Uwagi
Na wiejskim podwórku
I.
· „Chodzimy gęsiego”- zabawa ruchowa
· „Co słychać na wsi?”- wysłuchanie wierszyka z „Książki”, powtarzanie wyrazów dźwiękonaśladowczych
· „Głosy z wiejskiego podwórka”- słuchanie odgłosów wiejskich zwierząt, naśladowanie ich głosem i ruchem
II.
· „Wyszła kura”- zabawa emisyjno-ortofoniczna
· „Wiejskie podwórko”- oglądanie ilustracji w „Książce”, rozpoznawanie i nazywanie zwierząt, krótka charakterystyka, przyporządkowanie do poszczególnych gatunków
· „W kurniku”- wysłuchanie i omówienie treści piosenki
· „Opera w przedszkolu”- zabawa wokalna
III.
· „Koniki”- zabawa ruchowa z podskokami
· „Zwierzęta w zagrodzie”- kolorowanie obrazka z „Kolorowanki”
5.4
3.3
3.2
14.2
8.1
9.2
Kura i kurczaki, świnka i prosiaki
· „Kurczątko”- zabawa z wierszykiem z pokazywaniem
· „Gąski, gąski, do domu!”- zabawa ruchowa
· „W kurniku”- nauka piosenki
· „Mama i dzieci”- zabawa orientacyjno-przestrzenna
· „Kura i kurczaki, świnka i prosiaki”- segregowanie obrazków, układanie w kolekcje, nazywanie przedstawicieli zwierząt
· „Nakarmimy zwierzęta”- zabawa dydaktyczna, przyporządkowywanie poszczególnym zwierzętom odpowiedniego rodzaju pokarmu
· „Kurczęta i jastrząb”- zabawa ruchowa
· „Kurki”- wykonanie kurek z papieru
3.1
4.2
12.2
9.1
U kury na grzędzie
· „Kury dziobią ziarenka”- zabawa naśladowcza
· „Odgłosy z podwórka”- ćwiczenia ortofoniczne i artykulacyjne
· „Koguty i kury”- zabawa ruchowa
· „W kurniku”- nauka piosenki i zabawa wokalna
· „Gdzie kto mieszka?”- zabawa dydaktyczna, dopasowywanie obrazków z loteryjki obrazkowej
· „Jajko”- masażyk
· „Jak kura pazurem”- ćwiczenia grafomotoryczne, rytmiczne kreślenie kresek z góry na dół i z dołu do góry
12.1
1.2
14.3
Skąd się bierze mleko?
· „Na pastwisku”- zabawa naśladowcza
· „Co słychać na łące?”- wysłuchanie wiersza H. Bechlerowej i rozmowa połączona z oglądaniem obrazków z krowami
· „W kurniku”- utrwalenie piosenki i zabawa emisyjno-ortofoniczna
· „Skąd to mamy?”- rozumienie potrzeby hodowania niektórych zwierząt jako niezbędnych dla wyżywienia człowieka
· „Skacząca kózka”- zabawa z podskokami
· „Czarna krowa”- zabawa logarytmiczna
· „Krowa”- ozdabianie obrazka z „Kolorowanki”
14.5
5.1
Co rośnie na polu?
· „Zaprzęgi konne”- zabawa ruchowa
· „Co rośnie na polu?”- przedstawienie dwóch podstawowych upraw rolnych
· „Wyszła kura”- gra na instrumentach perkusyjnych przy piosence
· „Zbieramy ziemniaki”- zabawa dydaktyczna z liczeniem
· „W kurniku”- utrwalenie piosenki
· „Podkóweczka”- zabawa rytmiczna
· „Ludowe przesądy”- zapoznanie dzieci z przesądem ludowym dotyczący końskich podków
· „Dla konika”- formatowanie podkowy z plasteliny
5.3
8.3
13.3
8.2
Krąg tematyczny: Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza
- Wyrabianie nawyków prozdrowotnych
- Zdyscyplinowanie i dbałość o zdrowie własne i innych członków społeczności przedszkolnej
- Rozwijanie świadomości wartości zdrowia i konieczności dbania o nie
- Podkreślanie roli właściwego odżywiania się
- Rozumienie potrzeby dbania o zęby i leczenia ich
- Uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w razie choroby
- Podkreślanie znaczenia zawodu lekarza dla zdrowych ludzi
losowa