kwiecien.doc

(137 KB) Pobierz

PLAN PRACY WYCHOWAWCZO – KSZTAŁCĄCEJ NA MIESIĄC KWIECIEŃ 2011 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tematy kompleksowe:

 

I.  Słychać śpiew wśród drzew i chmur– to artystów ptasich chór

II. Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze

III. Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem

IV. Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krąg tematyczny: Słychać śpiew wśród drzew i chmur– to artystów ptasich chór

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- Zachęcanie do systematycznej obserwacji świata przyrody, dostrzeganie bieżących zmian i pogłębianie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii

- Doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych

- Poznanie kształtu niektórych figur geometrycznych

 

Temat dnia

Działania dzieci

Uwagi Realizowane

obszary podstawy

programowej

Uwagi

Ptasie obyczaje

I.

·         „Bocian i żabki”- zabawa ruchowa

·         „Jaskółka”- wysłuchanie wiersza M. Konopnickiej, przypomnienie wiadomości o ptakach, które odleciały jesienią, a wiosną wracają

·         „Bocian”- ćwiczenia logorytmiczne

II.

·         „Gdzie kto mieszka”- poznanie niektórych ptaków i ich gniazd, porównanie materiałów, konstrukcji, poznanie mieszkańców

·         „Szukamy swojego gniazda”- zabawa ruchowa

III.

·         Spłoszone ptaszki”- zabawa ruchowa

·         „Zgadnij, kto to”- rozwiązanie zagadki o bocianie z „Książki”, dokładne obejrzenie i omówienie ilustracji

·         „Wiosna wita nas”- utrwalenie piosenki z rapowaniem

 

5.3

12.3

 

 

 

3.2

 

 

12.1

 

5.4

 

5.3

12.1

 

 

 

8.1

 

 

Ptasie piórka

I.

·         „Ptaszki do gniazd”- zabawa ruchowa

·         „Kto ma futerko, kto ma piórka”- burza mózgów, ustalenie listy zwierząt, które mają futro, a które pióra

II.

·         „Pióra i piórka”- badanie budowy ptasich piór za pomocą lupy, ustalenie, do czego ptakom służą pióra, a do czego może je wykorzystywać człowiek

·         „Latające jaśki”- zabawa ruchowa z elementami rzutu i celowania

·         „Kukułeczka”- nauka piosenki

III.

·         Ptaszki dziobią ziarna”- zabawa ruchowa

·         „Lekkie jak piórka”- ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem ptasich piórek

·         „Poducha”- ćwiczenie logorytmiczne

 

 

5.3

12.1

 

 

 

12.2

 

 

 

5.4

 

8.1

 

5.3

5.2

 

3.2

 

Co w gnieździe piszczy?

I.

·         „Ptaszki w gniazdach”- zabawa ruchowa

·         „Koło i owal”- zwrócenie uwagi na różne kształty, odróżnianie ich

·         „Kto tak śpiewa”- rozróżnianie ptasich głosów

·         Kukułeczka- utrwalenie pisoenki

II.

·         Co słychać w ptasim gnieździe?”- zaglądanie do gniazda, oglądanie jaj, piskląt; formowanie z masy solnej owalnych kulek w kształcie ptasich jaj i umieszczanie ich w gniazdach z krepiny

III.

·         Bocian i żabki”- zabawa ruchowa

·         „Ptasie gniazdo”- kolorowanie ptasich jajek tak, by były podobne do naturalnych okazów

·         „Bocian i żabki”- słuchanie utworu

 

 

5.4

 

4.2

12.1

8.1

 

12.1

 

 

 

 

 

5.4

9.2

8.4

 

Nauka latania

I.

·         Ptaszki w gniazdach”- zabawa ruchowa

·         „Ile jajek w gnieździe?”- ćwiczenie w liczeniu w zakresie dostępnym dzieciom

·         „Ile jajek?”- zabawa ruchowa

II.

·         Nauka latania”- zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych w ogrodzie przedszkolnym

III.

·         Spłoszone ptaszki”- zabawa ruchowa

·         „Ptaszek- składanie papierowego ptaszka

·         „”Kukułeczka”- utrwalenie piosenki

·         „Wiosna wita nas”- utrwalenie piosenki

 

 

5.4

 

13.1

 

5.4

 

5.3

 

5.4

10.1

8.1

8.1

 

Skrzydlaci przyjaciele

I.

·         Wróbelki”- zabawa ruchowa z podskokami obunóż

·         „Co słychać u ptaszków?”- ćwiczenia ortofoniczne

II.

·         Skrzydlaci przyjaciele”- ukierunkowane obserwacje przyrodnicze z wykorzystaniem lornetek, zwrócenie uwagi na ptasie gniazda i ptaki

·         „Wróbelek”- zabawa ruchowa

III.

·         Ptasi taniec”- zabawa ruchowa z piórkami przy muzyce

·         „Sroczka”- ozdobienie sylwetki sroczki z „Kolorowanki”

·         „Odpoczynek ptaków”- ćwiczenie relaksacyjne

 

 

5.3

 

3.2

 

12.1

 

 

 

 

5.4

 

8.2

 

9.1

 

8.4

 

Krąg tematyczny: Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

- Rozróżnianie pojazdów poruszających się po lądzie, na wodzie, w powietrzu

- Składanie prostych konstrukcji z papieru

- Stworzenie okazji do obserwacji obiektów w powietrzu i na wodzie w toku zabaw badawczych

- Rozwijanie zdolności uważnego słuchania wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób

 

Temat dnia

Działania dzieci

Uwagi Realizowane

obszary podstawy

programowej

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin