Krąg tematyczny: Słychać śpiew wśród drzew i chmur– to artystów ptasich chór
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Zachęcanie do systematycznej obserwacji świata przyrody, dostrzeganie bieżących zmian i pogłębianie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii
- Doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych
- Poznanie kształtu niektórych figur geometrycznych
Temat dnia
Działania dzieci
Uwagi Realizowane
obszary podstawy
programowej
Uwagi
Ptasie obyczaje
I.
· „Bocian i żabki”- zabawa ruchowa
· „Jaskółka”- wysłuchanie wiersza M. Konopnickiej, przypomnienie wiadomości o ptakach, które odleciały jesienią, a wiosną wracają
· „Bocian”- ćwiczenia logorytmiczne
II.
· „Gdzie kto mieszka”- poznanie niektórych ptaków i ich gniazd, porównanie materiałów, konstrukcji, poznanie mieszkańców
· „Szukamy swojego gniazda”- zabawa ruchowa
III.
· „Spłoszone ptaszki”- zabawa ruchowa
· „Zgadnij, kto to”- rozwiązanie zagadki o bocianie z „Książki”, dokładne obejrzenie i omówienie ilustracji
· „Wiosna wita nas”- utrwalenie piosenki z rapowaniem
5.3
12.3
3.2
12.1
5.4
8.1
Ptasie piórka
· „Ptaszki do gniazd”- zabawa ruchowa
· „Kto ma futerko, kto ma piórka”- burza mózgów, ustalenie listy zwierząt, które mają futro, a które pióra
· „Pióra i piórka”- badanie budowy ptasich piór za pomocą lupy, ustalenie, do czego ptakom służą pióra, a do czego może je wykorzystywać człowiek
· „Latające jaśki”- zabawa ruchowa z elementami rzutu i celowania
· „Kukułeczka”- nauka piosenki
· „Ptaszki dziobią ziarna”- zabawa ruchowa
· „Lekkie jak piórka”- ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem ptasich piórek
· „Poducha”- ćwiczenie logorytmiczne
12.2
5.2
Co w gnieździe piszczy?
· „Ptaszki w gniazdach”- zabawa ruchowa
· „Koło i owal”- zwrócenie uwagi na różne kształty, odróżnianie ich
· „Kto tak śpiewa”- rozróżnianie ptasich głosów
· „Kukułeczka”- utrwalenie pisoenki
· „Co słychać w ptasim gnieździe?”- zaglądanie do gniazda, oglądanie jaj, piskląt; formowanie z masy solnej owalnych kulek w kształcie ptasich jaj i umieszczanie ich w gniazdach z krepiny
· „Ptasie gniazdo”- kolorowanie ptasich jajek tak, by były podobne do naturalnych okazów
· „Bocian i żabki”- słuchanie utworu
4.2
9.2
8.4
Nauka latania
· „Ile jajek w gnieździe?”- ćwiczenie w liczeniu w zakresie dostępnym dzieciom
· „Ile jajek?”- zabawa ruchowa
· „Nauka latania”- zestaw zabaw i ćwiczeń ruchowych w ogrodzie przedszkolnym
· „Ptaszek- składanie papierowego ptaszka
· „”Kukułeczka”- utrwalenie piosenki
· „Wiosna wita nas”- utrwalenie piosenki
13.1
10.1
Skrzydlaci przyjaciele
· „Wróbelki”- zabawa ruchowa z podskokami obunóż
· „Co słychać u ptaszków?”- ćwiczenia ortofoniczne
· „Skrzydlaci przyjaciele”- ukierunkowane obserwacje przyrodnicze z wykorzystaniem lornetek, zwrócenie uwagi na ptasie gniazda i ptaki
· „Wróbelek”- zabawa ruchowa
· „Ptasi taniec”- zabawa ruchowa z piórkami przy muzyce
· „Sroczka”- ozdobienie sylwetki sroczki z „Kolorowanki”
· „Odpoczynek ptaków”- ćwiczenie relaksacyjne
8.2
9.1
Krąg tematyczny: Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze
- Rozróżnianie pojazdów poruszających się po lądzie, na wodzie, w powietrzu
- Składanie prostych konstrukcji z papieru
- Stworzenie okazji do obserwacji obiektów w powietrzu i na wodzie w toku zabaw badawczych
- Rozwijanie zdolności uważnego słuchania wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób
...
losowa