techniczny.doc

(56 KB) Pobierz

Dane wyjściowe do projektowania:

 

-              kategoria  linii kolejowej – 3             

-              ilość torów – jednotorowa

-              rodzaj trakcji – spalinowa

-              rodzaj terenu – nizinny

-              Rmin łuku poziomego – 400 [m]

-              maksymalne pochylenie miarodajne – 10[‰]

-              maksymalna długość pociągu – 450 [m]

-              Rmin łuku pionowego – 10000 [m]

-              Vmax (pasażerski) –60 [km/h]

-              Vmax (towarowy) – 50 [km/h]

-              obciążenie przewozami T – 3 [Tg /rok]

-              dopuszczalne naciski osi P – 200 [kN]

-              rodzaj nawierzchni: podkład: PS 94, przytwierdzenie sprężyste: SB 3, szyna:UIC60. 

 

 

 

PROJEKTOWANIE PRZECHYŁKI.

 

a). Przechyłka zasadnicza

 

Vt<Vp

V = 60[km/h]

R = 400[m]

 

b). Przechyłka minimalna

 

R>300[m]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

c). Przechyłki minimalne pasażerskie oraz maksymalne towarowe

 

 

   

 

Przyjmujemy przechyłkę h = 80 [mm]

 

 

OBLICZENIE RAMP PRZECHYŁKOWYCH

 

Przyjęto długość rampy przechyłkowej równej długości krzywej przejściowej             

 

 

 

PROJEKTOWANIE KRZYWYCH PRZEJŚCIOWYCH

 

a). Długość zasadnicza krzywej przejściowej

 

 

b). Długość minimalna krzywej przejściowej

 

 

 

Przyjmujemy krzywą przejściową o długości L = 50 [m].

 

Łuk pierwotny

 

 

Parametry krzywej  (przesunięcie środka, kąt zwrotu krzywej)

 

Łuk przesunięty

 

Cały układ

 

 

 

SPRAWDZENIE MAX. WARTOŚCI PARAMETRÓW KINEMATYCZNYCH

 

 

 

 

 

 

a). Przyspieszenie

 

 

b). Przyrost przyspieszenia

 

 

c). Prędkość podnoszenia koła

 

 

CZĘŚĆ RYSUNKOWA

 

1.Plan sytuacyjny odcinka km. 2+022,20 – km. 2+700,00

2.Profil podłużny odcinka  km. 2+022,20 – km. 2+700,00

3.Przekroje charakterystyczne

3.1Przekrój nr 1 – km. 2+022,20

3.2.Przekrój nr 2 – km. 2+700,00 

       4.Szczegół skrzyżowania z drogą kołową

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin