Postawy internautów wobec reklam internetowych.pdf

(1114 KB) Pobierz
Microsoft PowerPoint - 18_04_2006_gAH_Attitude_towards_online_advertisement_pl.ppt
W
WOBEC REKLAM INTERNETOWYCH
WOBEC REKLAM INTERNETOWYCH
gemiusAdHoc
Polska
2006
POSTAWY INTERNAUTÓ W
POSTAWY INTERNAUT
SPIS TRE ĺ CI
CI
• Metodologia badania ........................................................................................
3
• Ogólne podsumowanie ( executive summary ) ..........................................................
9
• Podsumowanie wyników ....................................................…...........................
11
• Ogólne postawy wobec reklam internetowych .................….............................
17
• Postawy wobec poszczególnych formatów reklam internetowych ............…....
24
• Deklarowane zachowania internautów wobec reklam internetowych ...............
27
• Wizerunek firm korzystajĢcych z reklam internetowych ...................................
31
• Charakterystyka próby ......................................................................................
33
2
SPIS TRE
METODOLOGIA BADANIA
METODOLOGIA
• W badaniu postaw internautów wobec reklam internetowych,
zrealizowanym przez firmħ Gemius oraz firmy partnerskie, wziħło udział
siedem krajów europejskich: Litwa, Polska, Republika Czeska, Rumunia,
Słowacja, Ukraina i Wħgry.
• W niniejszym raporcie zaprezentowano wyniki czħĻci badania
zrealizowanej w Polsce.
4
METODOLOGIA
• Celem badania było ustalenie postaw uŇytkowników Internetu wobec
reklam internetowych.
• W badaniu uwzglħdniono nastħpujĢce zagadnienia:
– ogólne postawy wobec reklam (internetowych oraz telewizyjnych)
– postawy wobec poszczególnych formatów reklam internetowych
– deklarowane zachowania internautów wobec reklam internetowych
– wizerunek firm korzystajĢcych z reklam internetowych.
• ZnajomoĻę formatów reklam internetowych wspomagano za pomocĢ
rysunków prezentujĢcych na tle przeglĢdarki poszczególne kreacje.
• Badanie zostało zrealizowane metodĢ CAWI ( pop-up survey ) w dniach 23-
29 maja 2006r. Próbħ dobrano metodĢ losowania systematycznego
spoĻród uŇytkowników serwisów internetowych uczestniczĢcych
w audycie stat.pl w ramach badania Megapanel PBI/Gemius. W badaniu
wziħło udział ogółem 3 437 osób.
• Wyniki analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej skonstruowanej
w oparciu o charakterystykħ społeczno-demograficznĢ uŇytkowników
Internetu.
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin