Reklama w internecie.pdf

(40 KB) Pobierz
121170830 UNPDF
e-Biznes , Reklama w internecie
Reklama internetowa
Reklamy w internecie to zagadnienie budzące wiele emocji. Z jednej
strony stanowią przyczynĊ frustracji wielu internautów zmagających siĊ na przykáad z
wyskakującymi okienkami, z drugiej mogą byü postrzegane jako bardzo skuteczne
narzĊdzie promocyjne, które umoĪliwia zdecydowanie taĔsze i bardziej efektywne
docieranie do klienta, aniĪeli w przypadku klasycznych form reklamowych.
Krzysztof Kowalski
Autorzy:
Agnieszka LeĞniewska
Tytuá oryginaáu:
Reklama internetowa
Format: A5, stron: 256
Wydawnictwo: Helion
Data wydania: WrzesieĔ 2006
Cena ksiąĪki: 39,00 zá
Ocena: 5/6
Tym noĞnym tematem zajĊáa siĊ w swej ksiąĪce Agnieszka LeĞniewska. Autorka ukoĔczyáa
filmoznawstwo, studia doktoranckie na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Spoáecznej
UJ, a w planach ma takĪe dysertacjĊ doktorską z zakresu mediów elektronicznych.
JeĞli poáączymy to z faktem, Īe zawodowo jest odpowiedzialna za serwisy interaktywne w
portalu Onet.pl, a dodatkowo w krĊgu jej zainteresowaĔ znajdują siĊ przeobraĪenia
wspóáczesnych mediów wizualnych i elektronicznych oraz reklama, otrzymamy obraz
postaci, która zagadnienia związane z reklamą internetową postrzega z doĞü szerokiej
perspektywy.
Zakáadając, Īe po publikacjĊ mogą siĊgaü osoby nie znające zbyt dobrze Ğwiatowej sieci,
autorka na wstĊpie wyjaĞniáa czym jest internet, kto nim zarządza i podjĊáa próbĊ okreĞlenia
jego zasiĊgu.
PotĊĪnym atutem prezentowanej pozycji jest jej Ğcisáe powiązanie z rodzimym rynkiem.
Znajdziemy w niej m.in. odpowiedz na pytanie kim są polscy internauci, sformuáowana w
oparciu o badania uwzglĊdniające takie kryteria jak liczebnoĞü, wiek i wyksztaácenie grupy
osób korzystających z internetu.
Kontynuując lekturĊ poznamy formy reklamy internetowej. Dowiemy siĊ m.in. czym jest
baner, jak wygląda skyscraper oraz jak rozpoznaü reklamĊ typu brandmark. Przedstawione
zostaáy takĪe techniki umoĪliwiające badanie skutecznoĞci nowych form reklamy.
121170830.001.png 121170830.002.png 121170830.003.png
DuĪo miejsca poĞwiĊcono relacjom miedzy tradycyjnymi mediami reklamowymi a
internetem. PrzybliĪono je w oparciu o przykáady kampanii reklamowych prowadzonych w
Polsce. MoĪemy siĊ przekonaü jak formy reklamowe zamieszczane w róĪnych mediach
byáy wykorzystywane przez takie firmy jak Americanos, mBank, Nokia i Coca-Cola.
"Reklama internetowa" to wartoĞciowa propozycja dla osób, które rozwaĪają wykorzystanie
potencjaáu internetu do promowania firm i produktów. Pozwoli poznaü podstawowe
techniki reklamowe stosowane w globalnej sieci, z uwzglĊdnieniem lokalnych realiów, a
takĪe wyciągnąü wnioski z poczynaĔ znanych firm, które skutecznie zaistniaáy w sieci.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin