Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców
Data: 5.12.2008
Prowadząca zajęcia: Elżbieta Nejman
Grupa: „Biedronki” (czterolatki)
Temat zajęć: Święty Mikołaj
Cele ogólne:
v Utrwalanie umiejętności określania ilości elementów w zbiorach.
Cele szczegółowe:
v Dziecko potrafi przeliczać do 6
v Dziecko potrafi określić ilość elementów w zbiorze (najwięcej, najmniej, tyle samo)
v Dziecko stara się pracować w ciszy przy stoliku
v Dziecko próbuje współpracować z kolegami z grupy
Formy pracy:
v Zbiorowa
v Indywidualna
v Grupowa
Metody pracy:
v Podająca
v Praktyczna
Środki dydaktyczne:
v Zagadki ponumerowane od 1 do 6
v Sylweta tekturowa Świętego Mikołaja, 25 małych tekturowych Świętych Mikołajów, 24 sylwety zabawek, pudła w których znajdują się sylwety potrzebne do pracy z dziećmi
v Kredki
v Kartki z namalowanymi kropkami od 1 do 6,
v Płyta CD z muzyką klasyczną
Przebieg zajęć:
„Słonko ma bardzo dobre zwyczaje, mówi dzień dobry gdy rano wstaje, my też te zwyczaje znamy, mówimy dzień dobry, gdy się spotykamy”.
v Po odsłonięciu obrazka na tablicy rozmowa z dziećmi:
o Kim jest te Pan na tablicy?
o Do kogo on przychodzi?
o Co przynosi?
o Czy wszystkie dzieci dostają prezenty?
o A w czym Mikołaj nosi te prezenty?
v Nauczyciel dzieli dzieci na 5 grup, każda z nich rozpakowuje prezent.
v Oglądanie zawartości prezentów.
v Każda z grup po kolei przelicza przedmioty z prezentów.
v Rozmowa nt. tego, gdzie jest najwięcej, gdzie najmniej a gdzie tyle samo przedmiotów
„Wszyscy są? Żegnam Was, bo zakończyć już czas. Idę ja, idziesz Ty, raz, dwa, trzy.”
bioeco