Scenariusz zajęć przedszkolnych
Data: 3.12.2008
Prowadząca zajęcia: Elżbieta Nejman
Grupa: „Biedronki” (czterolatki)
Blok tematyczny: Skarby naszej ziemi – węgiel.
Temat zajęć: Węglowa rodzinka
Cele ogólne:
v Utrwalanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi
Cele operacyjne:
v Dziecko potrafi przyporządkować węgiel do wagonu zgodnie z poleceniem nauczyciela
v Dziecko potrafi prawidłowo zaśpiewać piosenkę
v Dziecko dostrzega brakujące elementy stroju górnika
v Dziecko prawidłowo posługuje się liczebnikami porządkowymi
v Dziecko dostrzega różnicę w stroju galowym i roboczym górnika
Formy pracy:
v Zbiorowa
v Indywidualna
Metody pracy:
v Podająca
v Praktyczna
Środki dydaktyczne:
v Sylwety górnika w stroju galowym i roboczym
v Sylwety wagonów i lokomotywy, sylwety grudek węgla
v Koperty z brakującymi elementami stroju górnika
v Płyta CD
Przebieg zajęć:
„Słonko ma bardzo dobre zwyczaje, mówi dzień dobry gdy rano wstaje, my też te zwyczaje znamy, mówimy dzień dobry, gdy się spotykamy”.
v Odsłonięcie sylwety górnika w stroju galowym
v Zwrócenie uwagi na elementy stroju występujące w piosence i odszukanie ich na sylwecie górnika
v Pytanie do dzieci: Czy górnik pracuje w takim stroju? Odsłonięcie sylwety górnika w stroju roboczym
v Zwrócenie uwagi na elementy potrzebne do pracy górnika odnalezienie ich na sylwecie, porównanie obu sylwet
v Nauczyciel proponuje dzieciom, aby razem z nim spróbowały odnaleźć brakujące elementy stroju
Wszyscy są? Żegnam Was
Bo zakończyć już czas
Idę Ja, idziesz Ty
Raz, dwa, trzy!
bioeco