Uczeń słabosłyszący w klasie
mgr Alicja Podstolec – Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Filologiczny
Uczestnicy warsztatu poznają:
· podstawowe pojęcia z zakresu surdopedagogiki,
· podstawowe sposoby komunikacji z osobami niesłyszącymi,
· charakterystykę potrzeb ucznia niesłyszącego i słabosłyszącego w szkole masowej,
· specyficzne trudności w uczeniu się dzieci z wadą słuchu wraz z propozycjami rozwiązań dydaktycznych.
Tematem warsztatu jest praca z uczniem z uszkodzonym słuchem w szkole masowej. W pierwszej części warsztatów uczestnicy otrzymają informacje na temat skali zjawiska uszkodzeń słuchu w Polsce, poznają podstawowe sposoby komunikacji z osobami niesłyszącymi. Część druga będzie stanowiła charakterystykę specyficznych trudności, jakie napotyka uczeń słabosłyszący w szkole masowej, a także trudności, jakie mają nauczyciele pracujący z takim uczniem. Ostatnia część warsztatów zawierać będzie propozycje rozwiązań metodycznych a także wskazówki organizacyjne. Propozycja skierowana jest do nauczycieli, którzy chcą podnieść swoje umiejętności wobec wzrastającego problemu niedosłuchu w środowisku dzieci i młodzieży.
LOGOPEDA_DLA_DZIECI_W_ORATORIUM