Pozegnanie_przedszkola 1.doc

(60 KB) Pobierz
Pożegnanie przedszkola przez sześciolatki z grupy „Króliczka”

Scenariusz uroczystości pożegnanie przedszkola przez sześciolatki z grupy „Króliczka”

w Publicznym Przedszkolu Nr 18 im. Kubusia Puchatka w Pile

 

 

1. Powitanie

              Najmilszych gości serdecznie witamy.

              Do wspólnej zabawy Was zapraszamy.

              Najpierw powiemy wszystkim koniecznie,

              Przedszkole nasze najlepsze w mieście.

              Właśnie my wszyscy do niego chodzimy,

              Dlatego chętnie o tym mówimy.

 

2. Piosenka „Przedszkole drugi dom”

              Gdy dzień wstaje i wita świat,

ranną porą wstaję i ja.

Mama pomaga ubierać się,

do przedszkola prowadzi mnie.

 

Ref. Ja chodzę tam co dzień,

obiadek dobry jem,

a po spacerze w sali wesoło bawię się,

kolegów dobrych mam,

nie jestem nigdy sam,

przedszkole domem drugim jest.

 

3. Dziecko I:

              Pierwszy raz przyprowadziła nas tutaj mamusia.

              Byliśmy wtedy bardzo mali.

              Tak mocno biły nam nasze serduszka małe.

              Z niepokojem czekaliśmy na moment, gdy zostaniemy sami.

              Tak się jednak nie stało.

              Od pierwszej chwili były z nami nasze panie,

              Które zatroszczyły się o nasze bezpieczeństwo.

 

5. Dziecko II:

              Byłam bardzo przestraszona,

              mocno mamy się trzymałam.

              Chociaż wstyd się teraz przyznać,

              Często łezkę w oku miałam.

 

6. Dziecko III:

              Marcin w kącie cicho płakał,

Ola z boku ciągle stała.

              Przerażeni wszyscy byli,

              Kiedy pani jeść kazała.

 

7. Dziecko IV:

              Pani prędko nam pomogła.

              Była dla nas bardzo miła.

              Przytuliła, pogłaskała,

              Drugą mamą dla nas była.

 

8. Dziecko V:

              I oto staliśmy się najstarszymi przedszkolakami „Króliczkami”,

              Które zamieszkały w Stumilowym Lesie ze swoimi przyjaciółmi.

 

9. Piosenka „Kubuś Puchatek”

              Kubuś Puchatek wesoły miś

              Grono przyjaciół miał liczne.

              Dla nich z radością po całych dniach

              Mruczanki układał śliczne.

 

              Ref. Tra, la, la, tra, la, bum

                      Właśnie dla Prosiaczka

                       Rum, tum, tum, tra, la, bum

                       Nie ma jak zgrana paczka.

 

10. Przedstawienie „Szkoła w Stumilowym Lesie”

na podstawie opowiadania „Jak wróbelek Elemelek w szkole uczył się literek” H. Łochockiej

 

scena I

Dzieci przebrane za postacie bajki o Kubusiu Puchatku: Puchatek, Prosiaczek, Kłapouchy, Sowa Przemądrzała, Tygrysek, Króliczek, Krzyś. Z boku stoi tablica szkolna.

 

Puchatek:

Kubuś Puchatek jestem miś.

Chcę czytania i literek nauczyć się dziś.

Właśnie Sowa Przemądrzała

wraz z mym przyjacielem Krzysiem

założyli szkołę w Stumilowym Lesie.

Idę do nich i poproszę,

By przyjęli mnie do siebie

Bo nieukiem być nie zniosę.

 

Podchodząc do Sowy Przemądrzałej i Krzysia

 

Puchatek:

Proszę przyjąć mnie do szkoły.

Chcę od dzisiaj, Krzysiu drogi

Przestąpić te szkolne progi.

 

Krzysiu:

Przyjąć cię do szkoły? (przygląda się Puchatkowi)

Pyszczek czysty masz Puchatku,

Oczka bystre, pełne blasku.

Będziesz pilnym i wytrwałym,

Będziesz uczniem doskonałym.

 

Krzyś wskazując na Sowę Przemądrzała

 

Krzyś:

W szkole uczy pani Sowa Przemądrzała- głowa.

Okulary ma na dziobie i pazurkiem ostrym

Skrobie różnych liter piękne wzory.

 

Puchatek:

Czy już mogę zostać w szkole?

(podchodząc do ławki przy której siedzi króliczek)

 

Królik:

Tu jest miejsce w pierwszej ławce.

 

Puchatek:

Czy je mogę wypróbować?

(siadając przy Króliku)

Och jak miło wśród przyjaciół

Nawet, gdy się uczyć trzeba.

 

Narrator I:

Sowa książeczkę dzisiaj czyta.

Tygrys siedzi zasłuchany

W wierszu o panu Tralalińskim,

który był śpiewakiem znanym.

Nagle, Tygrys drze się.....

 

Tygrys:

Też śpiewakiem Tra, la,la, la,la

Będę znanym, choć nie mieszkam w Śpiewowicach

Tylko w Stumilowym Lesie.

 

Narrator II:

Ruch się zrobił w całej szkole

Wszyscy zatykają uszy

Bo Tygrysek mknie w podskokach

Wyśpiewując z całej duszy

 

Piosenka Tygryska: „Klaszcz z Kubusiem”

              Gdy poczujesz szczęścia smak

              Z Kubusiem Klaszcz: klap, klap (2x)

             

Kiedy szczęścia smak poczujesz

Pokaż nam to tak jak umiesz

Gdy poczujesz szczęścia smak

Z Kubusiem klaszcz: klap, klap

 

Gdy poczujesz szczęścia smak

Z Tygryskiem skacz: hop, hop (2x)

             

              Kiedy szczęścia smak poczujesz

Pokaż nam to tak jak umiesz

Gdy poczujesz szczęścia smak

Z Tygryskiem skacz: hop, hop

 

Kiedy szczęścia smak poczujesz

Skacz i klaszcz: hop, klap (2x)

 

Wraz z Kubusiem i Tygryskiem

Szczęście swoje pokaż wszystkim

Kiedy szczęścia smak poczujesz

Skacz i klaszcz: hop, klap (2x)

 

Sowa:

Moi mili tu jest szkoła

A nie aula koncertowa.

Wyjmijcie z tornistra listeczki gładkie i zielone.

Pióro ładnie zaostrzone.

Zaś atrament jagodowy,

Pewnie macie już gotowy.

Piszcie mili, jak kto może

Czy na listku czy na korze:

A-    literka ma dwie nóżki

B-    literka ma dwa brzuszki

C-    niby księżyc zakręciła się w półksiężyc.

 

Narrator I:

Tygrys ryknął............

 

Tygrys:

Już gotowe, moje literki są jagodowe.

 

Narrator II:

Prosiaczek pisnął............

 

Prosiaczek:

Ładnie mi wyszły

To A równiutkie jakby drabina,

Po której do nieba można się wspinać.

 

Narrator I:

Puchatek mruknął..............

 

Puchatek:

B- jak baryłka, pełna złotego miodu.......

 

Narrator II:

Kłapouchy.........

 

Kłapołuchy:

C- jak cytryna, co kwaśną minę mi przypomina

 

Sowa:

W poniedziałek jest klasówka.

Proszę przynieść listek świeży.

I powtarzać jak należy trzy literki: A, B, C

Bo zabiorę wam tablicę

I z pamięci pisać każę tą literkę,

Którą wskażę.

Dzwonek, zwierzęta się rozbieg

 

Scena II

 

Narrator I:

U Kangurzycy dziś od rana

mnóstwo jest zamieszania.

Zwierzątka pracują, literki ćwiczą

A Kubuś minę ma tajemniczą.

Miś Króliczkowi szepce do uszka.......

 

Puchatek nachyla się nad Króliczkiem

 

Puchatek:

Cieszmy się słonkiem

 

Narrator I:

Puchatek zaśpiewa.....

 

Puchatek:

Bo latem słonko miło przygrzewa

I zamiast siedzieć nad literkami

Zróbmy z dniem tym coś,

Który przed nami.

 

Tygrysek:

Hop, siup-w górę- wspólne harce

Hop, siup w górę na polance.

 

Narrator II:

Co robią goście, przyjaciół paczka

Skaczą, tańczą i psocą.

Tygrys żartuje, Kłapołuchy uszami wachluje

Maleństwo śpiewa, Królik ogródek podlewa.

A Puchatek....a Puchatek słodki miód z baryłki

Do kubeczków rozlewa.

 

Wspólna piosenka zwierząt „Słoneczko” razem z tańcem

             

Prosiaczek:

Koniec już tańców i brykania

Pora uczyć się czytania.

 

Królik:

Koniec zabawy Puchatku drogi

Trzeba nam wrócić w domowe progi.

 

Kłapołuchy:

Klasówka jutro

A nam rysować literki trudno.

Mieliśmy ćwiczyć piękne pisanie

By Krzysiu miał o nas dobre zdanie.

 

Narrator I:

Tu dwa słówka, tam dwa słówka

Wywiązała się rozmówka.

I zwierzęta, przyznam z żalem

Nie powtórzyły literek wcale.

 

Scena III

 

Krzysiu dzwoni, zwierzęta pojawiają się w szkole

 

Narrator II:

W poniedziałek, już od rana

W szkole wielkie zamieszanie

Tygrys trwa w rozterce....

 

Tygrys:

Czy się przyznać dziś Krzysiowi,

Że zapomniałem o literce?

 

Narrator I:

Królik słysząc o problemie

Też się zmartwił szalenie

(Królik podpiera głowę rękami, kręci nią)

 

Narrator II:

Przyjaciele kręcą główką,

drżą serduszka przed klasówką.

Wszystkie oczka patrzą w Sowę.

 

Sowa:

Czy gotowe?

Tak! No więc cisza, ani słowa.

Proszę ładnie narysować B literkę.

Lecz z pamięci, nie oglądać się nie kręcić.

 

Puchatek:

B- literki, proszę Sowy, nie pamiętam, ani, ani.

Czy jest długa? Czy okrągła? Czy wydęta? Czy pociągła?

B- literka ani mowy, wyleciała całkiem z głowy.

 

Narrator I:

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin