CYKL TEMATYCZNY: W KARNAWALE SAME BALE
TEMAT DNIA
CELE OPERACYJNE
DZIECKO
PLAN PRACY
TEMATYKA
OBSZARY AKTYWNOŚCI
PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA
I. Co to jest bal?
Wie co oznacza słowo „bal”
Zabawa w kole: „Balonik”, „Kółko graniaste”
społeczna
· Bierze czynny udział w zabawie
· Wykazuje radość i zadowolenie
Rozmowa z dziećmi nt balu (przebieg, przebranie). Zapowiedź zaplanowanego balu w przedszkolu. Spotkanie z Czytusiem nawiązujące do tematyki dnia.
językowa
· Rozumie potrzebę wesołej zabawy przy muzyce, tańcu
· Umie wypowiadać się na temat
Zestaw zabaw ruchowych. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
zdrowotna
· Bierze udział w ćwiczeniach i prawidłowo wykonuje polecenia
Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań
· Przestrzega przekazanych zasad podczas zabaw.
· Posługuje się formami grzecznościowymi
II. Karnawałowe maski
Zna tradycję urządzania balów z wykorzystaniem przebrania
Rozmowy przy ilustracjach. Oglądanie strojów karnawałowych oraz masek
· Umie uzasadnić wybór strou, który najbardziej mu się spodobał
„Moja maska na bal” – ozdabianie przygotowanych szablonów masek. Wykorzystanie farb, kredek, papieru kolorowego, bibuły oraz innych materiałów.
techniczna
· Rozwija wyobraźnię
· Estetycznie wykonuje swoja pracę
Utrwalenie słów i melodii piosenki „Biały walczyk”. Instrumentacja piosenki (bębenek, tamburyno). Nauka kroku tanecznego – walczyka do melodii piosenki
muzyczna
· Umie posługiwać się instrumentami perkusyjnymi i wystukuje na nich rytm
· Zna słowa i melodie piosenki. Potrafi ją zaśpiewaćPorusza się do rytmu walczyka
Zabawa ruchowa, orientacyjno-porządkowa „Baloniki”
· Aktywnie uczestniczy w zabawie
III. Bal w przedszkolu
Odczuwa radość z mającego odbyć się balu
„Balonowe minki” – malowanie na nadmuchanych balonach wyrazów twarzy – wykorzystanie mazaków
plastyczna
· Umie malować na balonie przy użyciu mazaków.
Klasyfikowanie przedmiotów (balonów) według kolorów i wielkości na podstawie zabawy dydaktycznej „Kolorowe baloniki”. Przeliczanie elementów w zakresie 1-5.
matematyczna
· Myśli logicznie
· Przelicza elementy w zakresie 1-5. Rozróżnia ich wielkość i kształt
Zestaw zabaw ruchowych „Na balu” – opracowanie własne nauczyciela. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
· Dokładnie wykonuje ćwiczenia
Udział dzieci w zabawie karnawałowej w przedszkolu. Wspólne zabawy i tańce przy muzyce
· Umie zgodnie bawić się z innymi dziećmi
· Wesoło bawi się przy muzyce
IV. Bajkowe bale
Zna treść wybranych bajek dziecięcyc
Zabawa tematyczna „Bal dla lalek”.
· Wykazuje pomysłowość w zabawie
· Podejmuje wyznaczona rolę
Spotkanie z Czytusiem. Zaproszenie dzieci o wysłuchania bajki „Kopciuszek” jako nawiązanie do balu występującego w literaturze dziecięcej.
· Zna treść bajki
· Wypowiada się nt bajkowego balu
Zabawa muzyczna „”Koncert”. Próby indywidualnego śpiewu poznanych piosenek przedszkolnych. Zorganizowanie grupowego konkursu. Wyróżnienie zwycięzcy i nagrodzenie.
· Potrafi indywidualnie zaprezentować piosenkę
· Zna słowo koncert i rozumie jego znaczenie
· Umie bawić się w grupie
Zabawa ruchowa z balonami: odbijanie, podawanie do siebie, itp.
· Wyczuwa lekkość nadmuchanego balonu.
· Kontroluje uderzenie dłonią w balon
V. Ach, co to był za bal?
Dzieli się wrażeniami z balu w którym uczestniczyło
Zabawa dydaktyczna „Rób tak …”. Kształcenie szybkiej reakcji na sygnał słowny
· Rozwija samokontrolę i spostrzegawczość
Zagadki obrazkowe. Odgadywanie i prawidłowe nazywanie rekwizytów o tematyce karnawałowej. Słowne opisywanie wspomnień z balu w przedszkolu.
· Prawidłowo formułuje wypowiedzi
· Wyraża radość z uczestnictwa w balu
Spacer do parku. Dotlenienie organizmu podczas zabaw ruchowych w parku: „Bieg do drzewa”, „Skoki zająca”, „Ślady na śniegu”
· Przestrzega ustalonych zasad bezpiecznego pobytu na terenie otwartym
Układanka obrazkowa „Przebierańcy” – układanie obrazka z części.
sewulka