BAL KARNAWAŁOWY.doc

(33 KB) Pobierz
  1. Dostarczanie bogatych, pozytywnych przeżyć treści do zabaw podejmowanych przez dzieci.
  2. Odtwarzanie prostych ruchów, np. kołysanie lalki.
  3. Zachowanie sprzyjające zachowaniu porządku.

 

Zabawy poranne:

„Dwom tańczyć się zachciało”

„Choć kureczko tańcować”

Zestaw zabaw ruchowych:

„Bawimy się na balu”

BAL KARNAWAŁOWY

1)     Opowiadanie nauczycielki inscenizowane zabawkami na podstawie opowiadania Cz. Janczarskiego „Zabawa karnawałowa” – dzieci potrafią skupić uwagę na opowiadaniu; rozwijają mowę poprzez poprawne stosowanie form fleksyjnych; tańczą przy nagraniach piosenek dla dzieci przygotowując się do balu. 

Opowiadanie Cz. Janczarski– bibliografia,  zabawki, nagrania piosenek dla dzieci

2)     Malowanie farbą plakatową na temat „Maski karnawałowe dla lalek i misiów” –  dzieci ozdabiają maski dla lalek i misiów; potrafią operować różnymi formami linii i plam; malują na arkuszach różnego kształtu.

Wycięte różnego rodzaju maski karnawałowe, farby, pędzle

3)     Zabawa ilustrowana do piosenki „Bal w przedszkolu” – dzieci ruchem ciała wyrażają tekst piosenki, rozwijają inwencję twórczą; śpiewają piosenkę wraz z nauczycielką; naśladują ruchy tańczących zabawek.

Nagranie magnetofonowe piosenki, U. Nachtman-Smoczyńska Kalendarz muz. S. 32

4)     Bal karnawałowy – wspólna zabawa dzieci młodszych i starszych na balu; zabawy z Mikołajem; dzieci potrafią bawić się wspólnie; pokonują lęk przed nieznanym; uczestniczą w konkursach.

 

 

5)     Bal dla lalek – zabawa dydaktyczna – dzieci biorą udział w pracach porządkowych; przyozdabiają kącik lalek; zakładają lalkom maski; tańczą z lalkami przy nagraniach piosenek dziecięcych; potrafią ukołysać zmęczone lalki oraz odnieść je na umówione miejsce; rozwijają aktywność twórczą.

Nagranie piosenek, maski dla lalek i misiów

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin