Zabawy poranne:
„Dwom tańczyć się zachciało”
„Choć kureczko tańcować”
Zestaw zabaw ruchowych:
„Bawimy się na balu”
1) Opowiadanie nauczycielki inscenizowane zabawkami na podstawie opowiadania Cz. Janczarskiego „Zabawa karnawałowa” – dzieci potrafią skupić uwagę na opowiadaniu; rozwijają mowę poprzez poprawne stosowanie form fleksyjnych; tańczą przy nagraniach piosenek dla dzieci przygotowując się do balu.
Opowiadanie Cz. Janczarski– bibliografia, zabawki, nagrania piosenek dla dzieci
2) Malowanie farbą plakatową na temat „Maski karnawałowe dla lalek i misiów” – dzieci ozdabiają maski dla lalek i misiów; potrafią operować różnymi formami linii i plam; malują na arkuszach różnego kształtu.
Wycięte różnego rodzaju maski karnawałowe, farby, pędzle
3) Zabawa ilustrowana do piosenki „Bal w przedszkolu” – dzieci ruchem ciała wyrażają tekst piosenki, rozwijają inwencję twórczą; śpiewają piosenkę wraz z nauczycielką; naśladują ruchy tańczących zabawek.
Nagranie magnetofonowe piosenki, U. Nachtman-Smoczyńska Kalendarz muz. S. 32
4) Bal karnawałowy – wspólna zabawa dzieci młodszych i starszych na balu; zabawy z Mikołajem; dzieci potrafią bawić się wspólnie; pokonują lęk przed nieznanym; uczestniczą w konkursach.
5) Bal dla lalek – zabawa dydaktyczna – dzieci biorą udział w pracach porządkowych; przyozdabiają kącik lalek; zakładają lalkom maski; tańczą z lalkami przy nagraniach piosenek dziecięcych; potrafią ukołysać zmęczone lalki oraz odnieść je na umówione miejsce; rozwijają aktywność twórczą.
Nagranie piosenek, maski dla lalek i misiów
sewulka