Bal w przedszkolu-3,4l.doc

(26 KB) Pobierz

Bal w przedszkolu

 

.  Udział dzieci w przygotowaniu dekoracji sali z okazji balu karnawałowego, uczestniczenie w zabawach i grach zespołowych, budowanie obrazu własnego „ja”.

 

WYCH. UMYSŁOWE

1. Karnawałowy zawrót głowy – oglądanie ilustracji przedstawiających przebrane dzieci na balu karnawałowym – opisywanie ich wyglądu, odgadywanie jaka to postać, np. pirat. kotek, robot, lekarz itp. 

Zagadki słowne – wskazywanie przez dzieci postaci, o których jest mowa.

2.Słuchanie opowiadania pt. „Zabawa karnawałowa” Cz. Janczarskiego – wypowiadanie się dzieci nt. „Za kogo chciałbym być przebrany?” 

2. Próby ilustracji ruchowej wiersza „Dwa Michały” J. Tuwima.

3. Udział dzieci w balu karnawałowym – zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w zabawie i organizowanych konkursach.

Obejrzenie przedstawienia Teatrzyku Magii i Iluzji.

4.Utrwalanie przeliczania w zakresie czterech na podstawie wiersza „Cztery liski”; zabawy z wykorzystaniem liczmanów.

WYCH. ESTETYCZNE

 

1. „Opaska z gwiazdką” – wykonanie pracy z kolorowego kartonu; rozwijanie umiejętności wycinania (wycinanka „Zrobię to sam..)

2. „Karnawałowa maska” – kolorowanie wyciętych z kartonu przez nauczyciela masek.

3. Nauka I zwrotki piosenki „Srebrne druty”; ilustrowanie ruchem słów piosenki.

4. Utrwalenie cwału bocznego w kole i parami. Próby wykonywania podskoków z nogi na nogę.

5. Zagadki słuchowe – odróżnianie dźwięku trzech instrumentów perkusyjnych: tamburyna, bębenka i kołatki.

      6.Przypomnienie zabawy ze śpiewem „Bałwankowa rodzina”.

 

WYCH. ZDROWOTNE

 

1.Ćwiczenia poranne – zestaw XVIII (K. Wlaźnik, s. 149).

2.Ćwiczenia gimnastyczne prowadzone metodą Labana – zestaw własny

3. Zabawy ruchowe: „Dzwonek” (K., W. Vopel), „Kotki piją mleko”, Berek – słupek” (K.Wlaźnik)

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin