Bal w przedszkolu
. Udział dzieci w przygotowaniu dekoracji sali z okazji balu karnawałowego, uczestniczenie w zabawach i grach zespołowych, budowanie obrazu własnego „ja”.
1. Karnawałowy zawrót głowy – oglądanie ilustracji przedstawiających przebrane dzieci na balu karnawałowym – opisywanie ich wyglądu, odgadywanie jaka to postać, np. pirat. kotek, robot, lekarz itp.
Zagadki słowne – wskazywanie przez dzieci postaci, o których jest mowa.
2.Słuchanie opowiadania pt. „Zabawa karnawałowa” Cz. Janczarskiego – wypowiadanie się dzieci nt. „Za kogo chciałbym być przebrany?”
2. Próby ilustracji ruchowej wiersza „Dwa Michały” J. Tuwima.
3. Udział dzieci w balu karnawałowym – zachęcanie do aktywnego uczestnictwa w zabawie i organizowanych konkursach.
Obejrzenie przedstawienia Teatrzyku Magii i Iluzji.
4.Utrwalanie przeliczania w zakresie czterech na podstawie wiersza „Cztery liski”; zabawy z wykorzystaniem liczmanów.
1. „Opaska z gwiazdką” – wykonanie pracy z kolorowego kartonu; rozwijanie umiejętności wycinania (wycinanka „Zrobię to sam..)
2. „Karnawałowa maska” – kolorowanie wyciętych z kartonu przez nauczyciela masek.
3. Nauka I zwrotki piosenki „Srebrne druty”; ilustrowanie ruchem słów piosenki.
4. Utrwalenie cwału bocznego w kole i parami. Próby wykonywania podskoków z nogi na nogę.
5. Zagadki słuchowe – odróżnianie dźwięku trzech instrumentów perkusyjnych: tamburyna, bębenka i kołatki.
6.Przypomnienie zabawy ze śpiewem „Bałwankowa rodzina”.
1.Ćwiczenia poranne – zestaw XVIII (K. Wlaźnik, s. 149).
2.Ćwiczenia gimnastyczne prowadzone metodą Labana – zestaw własny
3. Zabawy ruchowe: „Dzwonek” (K., W. Vopel), „Kotki piją mleko”, Berek – słupek” (K.Wlaźnik)
sewulka