Cel ogólny: Kształtowanie pozytywnego stosunku do przyrody.Cele operacyjne:- uczeń potrafi powiedzieć co to jest przyroda;- uczeń rozumie skrót LOP, potrafi go rozszyfrować;- uczeń wie,ze przyrodę trzeba chronić i potrafi podać sposoby jak to zrobić;- uczeń potrafi (w swoim poziomie) wypowiedzieć się na określony temat.Metody: elementy metody problemowej, praca z tekstem,ekspresyjna, ćwiczeniowaFormy: indywidualna zróżnicowana, zbiorowaŚrodki dydaktyczne:rozsypanka zdaniowa, materiały do zadania matematycznego, "Słownik języka polskiego", prezentacja multimedialna,legitymacje LOP, materiały LOPTok zajęć dydaktycznych:1. Czynności organizacyjno porządkowe.2. Wprowadzenie do tematu zajęć przez rozwiązanie zadania matematycznego.3. Samodzielne próby odpowiedzi na pytanie: Czym jest przyroda?(praca indywidualna zróżnicowana)I poziom rysuje odpowiedźII poziom pisze 5 wyrazówIII poziom pisze zdanie4. Sprawdzenie wykonanej pracy .5. Sprawdzenie w "Słowniku języka polskiego" znaczenia słowa przyroda.6. Zapisanie uproszczonej definicji na tablicy.7. Swobodne próby odpowiedzi na pytanie: Czy przyrodę trzeba chronić?8. Wprowadzenie określenia LOP.9. Pokaz prezentacji10. Wręczenie uczniom legitymacji członków LOP.11. Podsumowanie zajęć.12. Zapisanie zdań o tematyce lekcyjnej (praca zróżnicowana).I poziom układa tekst z rozsypanki zdaniowej i przepisuje do zeszytówI poziom uzupełnia tekst z lukami i przepisuje do zeszytówIII poziom pisze kilka zdań samodzielnie13. Kontrola wykonanej pracy.Zadanie matematyczne: działaniom przyporządkowane są litery, ułożenie wyników w określonej kolejności da rozwiązanie - PRZYRODA
dorotad