sprawiajmy sobie radość kl II.doc

(68 KB) Pobierz
W SZKOLE JAK W DOMU

W SZKOLE JAK W DOMU

ZAJĘCIA POKAZOWE

BARBARA KRZEMIŃSKA
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W KRAJENCE

         ZAJĘCIA  POKAZOWE  NA  KONFERENCJI  METODYCZNEJ

           Z  WYKORZYSTANIEM   METOD  AKTYWIZUJĄCYCH                       

                              W  NAUCZANIU  ZINTEGROWANYM

 

PROWADZĄCA:  BARBARA  KRZEMIŃSKA

  TERMIN: 14 lutego 2001 r.

  KLASA:  II c

  OŚRODEK  TEMATYCZNY:  W  SZKOLE  JAK  W  DOMU

  TEMATY  DNI  W  BLOKU:

1.     Nasza szkoła

2.     Moja klasa

3.     Sprawiajmy sobie radość

4.     Jestem niepowtarzalny

5.     Mój najlepszy kolega

  TEMAT DNIA:

         SPRAWIAJMY  SOBIE RADOŚĆ

  RODZAJE  AKTYWNOŚCI:

         polonistyczna, matematyczna, przyrodniczo – społeczna, muzyczna, plastyczna

  CELE  OGÓLNE:

-         rozwijanie zdolności i umiejętności myślenia twórczego poprzez  

     zastosowanie aktywizujących metod nauczania,

-         doznanie poczucia podmiotowości uczącego się dziecka.

  CELE  SZCZEGÓŁOWE:

         UCZEŃ:

         -    akceptuje i rozumie uczucia kolegów,

-         rozumie, co to znaczy sprawić komuś radość,

-         sprawia innym radość, mówiąc miłe słowa,

-         określa swoje samopoczucie i wyraża je rysunkiem,

-         wie jak może pomóc kolegom w trudnych sytuacjach,

-         wyszukuje swoje mocne strony,

-         podkreśla potrzebę integracji w zespole,

-         współdziała z kolegami w grupie i wykonuje przydzielone zadania,

-         dodaje i odejmuje liczby w zakresie 100,

-         układa zdania z rozsypanki, puzzle.

METODY  WSPIERANIA  AKTYWNOŚCI  EDUKACYJNEJ  DZIECI:

-         „Krasnoludek”,

-         „Skojarzenia”,

-         „Promyczkowe uszeregowanie”,

-         „Pajęczynka”,

-         „Burza mózgów”,

-         „Puzzle matematyczne”,

-         „Tarcza strzelecka”.

  FORMY  ORGANIZACYJNE  AKTYWNOŚCI  EDUKACYJNEJ  DZIECI:

-         indywidualna aktywność jednolita,

-         zbiorowa aktywność zróżnicowana ( praca w grupie ).

  ŚRODKI  DYDAKTYCZNE:

-         karta portretów ( zał. nr 5 ),

-         rozsypanki wyrazowe ( zał. nr 1 ),

-         puzzle matematyczne ( zał. nr 2, zał. nr 3 ),

-         „ tarcza strzelecka” dla każdego dziecka ( zał. nr 4 ),

-         serduszka w trzech kolorach ( przygotowane do zawieszenia ),

-         napis na sercu „Radość”,

-         serduszko – broszka,

-         podręcznik „Z Ekoludkiem w szkole”, cz. 3, str.38,

-         „drzewo radości”,

-         wąskie karteczki,

-         duży arkusz papieru,

-         maskotka – serduszko,

-         kłębek włóczki,

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin