W SZKOLE JAK W DOMU
ZAJĘCIA POKAZOWE
BARBARA KRZEMIŃSKAPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W KRAJENCE
ZAJĘCIA POKAZOWE NA KONFERENCJI METODYCZNEJ
Z WYKORZYSTANIEM METOD AKTYWIZUJĄCYCH
W NAUCZANIU ZINTEGROWANYM
PROWADZĄCA: BARBARA KRZEMIŃSKA
TERMIN: 14 lutego 2001 r.
KLASA: II c
OŚRODEK TEMATYCZNY: W SZKOLE JAK W DOMU
TEMATY DNI W BLOKU:
1. Nasza szkoła
2. Moja klasa
3. Sprawiajmy sobie radość
4. Jestem niepowtarzalny
5. Mój najlepszy kolega
TEMAT DNIA:
SPRAWIAJMY SOBIE RADOŚĆ
RODZAJE AKTYWNOŚCI:
polonistyczna, matematyczna, przyrodniczo – społeczna, muzyczna, plastyczna
CELE OGÓLNE:
- rozwijanie zdolności i umiejętności myślenia twórczego poprzez
zastosowanie aktywizujących metod nauczania,
- doznanie poczucia podmiotowości uczącego się dziecka.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
UCZEŃ:
- akceptuje i rozumie uczucia kolegów,
- rozumie, co to znaczy sprawić komuś radość,
- sprawia innym radość, mówiąc miłe słowa,
- określa swoje samopoczucie i wyraża je rysunkiem,
- wie jak może pomóc kolegom w trudnych sytuacjach,
- wyszukuje swoje mocne strony,
- podkreśla potrzebę integracji w zespole,
- współdziała z kolegami w grupie i wykonuje przydzielone zadania,
- dodaje i odejmuje liczby w zakresie 100,
- układa zdania z rozsypanki, puzzle.
METODY WSPIERANIA AKTYWNOŚCI EDUKACYJNEJ DZIECI:
- „Krasnoludek”,
- „Skojarzenia”,
- „Promyczkowe uszeregowanie”,
- „Pajęczynka”,
- „Burza mózgów”,
- „Puzzle matematyczne”,
- „Tarcza strzelecka”.
FORMY ORGANIZACYJNE AKTYWNOŚCI EDUKACYJNEJ DZIECI:
- indywidualna aktywność jednolita,
- zbiorowa aktywność zróżnicowana ( praca w grupie ).
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
- karta portretów ( zał. nr 5 ),
- rozsypanki wyrazowe ( zał. nr 1 ),
- puzzle matematyczne ( zał. nr 2, zał. nr 3 ),
- „ tarcza strzelecka” dla każdego dziecka ( zał. nr 4 ),
- serduszka w trzech kolorach ( przygotowane do zawieszenia ),
- napis na sercu „Radość”,
- serduszko – broszka,
- podręcznik „Z Ekoludkiem w szkole”, cz. 3, str.38,
- „drzewo radości”,
- wąskie karteczki,
- duży arkusz papieru,
- maskotka – serduszko,
- kłębek włóczki,
...
dorotad