LUPO 1999-ukl.hamulcowe,LUPO 3L.pdf

(2525 KB) Pobierz
k00521189.dvi
Serwis
Instrukcja napraw
Lupo 1999 2
Zeszyt
Wydanie 05.99
Serwis. Informacje techniczne
351408595.063.png 351408595.074.png 351408595.085.png 351408595.096.png
Przegląd zmian do instrukcji napraw
Lupo 1999 2
Zeszyt Układy hamulcowe, Lupo 3 L Wydanie 05.99
Numery „Dodatków technicznych” do instrukcji napraw (Merkblatt) należy wpisywać w momencie ich otrzy-
mywania do odpowiedniej rubryki danej grupy napraw. Umożliwi to podczas korzystania z niniejszej instrukcji
natychmiastowe stwierdzenie, czy do danej grupy napraw wprowadzone zostały „Dodatki techniczne”.
Grupy napraw
Dodatki techniczne do instrukcji napraw
00 Dane techniczne
45 System przeciwblokujący ABS
46 Hamulce, mechanika hamulców
47 Hamulce, hydraulika hamulców
Grupa napraw 01 znajduje się w instrukcji
„Lupo 1999 2 Podwozie, diagnoza własna ABS, Lupo 3 L”.
Grupy napraw 00 (podwozie), 40, 42, 44 i 48 zawiera instrukcja
„Lupo 1999 2 Podwozie, osie, układ kierowniczy, Lupo 3 L”.
Informacje techniczne przeznaczone są wyłącznie dla mistrzów i mechaników. Systematyczne zapoznawanie
się z tymi informacjami jest gwarancją prawidłowej i bezpiecznej eksploatacji samochodu. Niezależnie od
tego, przy naprawach samochodów obowiązują zawsze ogólne zasady bezpieczeństwa.
„Instrukcja napraw” jest chroniona prawami autorskimi.
Jakiekolwiek wykorzystywanie jej bez zgody firmy Volkswagen AG jest niedozwolone.
351408595.001.png 351408595.012.png 351408595.015.png 351408595.016.png 351408595.017.png 351408595.018.png 351408595.019.png 351408595.020.png 351408595.021.png 351408595.022.png 351408595.023.png 351408595.024.png 351408595.025.png 351408595.026.png 351408595.027.png 351408595.028.png 351408595.029.png 351408595.030.png 351408595.031.png 351408595.032.png 351408595.033.png 351408595.034.png 351408595.035.png 351408595.036.png
Spis treści
00 Dane techniczne strona
Dane techniczne hamulców .................................................................... 00–1
45 System przeciwblokujący strona
System przeciwblokujący ABS ITT Mark 30 IE ................................................ 45–1
– Wskazówki dotyczące prac naprawczych przy systemie ABS ................................. 45–2
Jednostka hydrauliczna, wzmacniacz siły hamowania i pompa
hamulcowa – zestawienie montażowe ......................................................... 45–4
– Wymontowanie i zamontowanie komputera sterującego i jednostki hydraulicznej ............. 45–9
Wymontowanie i zamontowanie elementów systemu ABS przy osi przedniej i tylnej ....... 45–17
– Wymontowanie i zamontowanie elementów systemu ABS przy osi przedniej ................ 45–17
– Wymontowanie i zamontowanie elementów systemu ABS przy osi tylnej .................... 45–24
46 Hamulce i mechanika hamulców strona
Naprawa hamulców kół przednich ............................................................. 46–1
– Naprawa hamulców kół przednich, mechanizm hamulcowy FS I – AL ......................... 46–1
– Wymontowanie i zamontowanie klocków hamulcowych ....................................... 46–7
Naprawa hamulców kół tylnych, hamulce bębnowe .......................................... 46–10
– Wymontowanie i zamontowanie hamulców kół tylnych ....................................... 46–11
– Cofanie położenia szczęk hamulcowych ..................................................... 46–16
– Naprawa hamulców kół tylnych .............................................................. 46–17
– Wymontowanie i zamontowanie szczęk hamulcowych ....................................... 46–21
– Regulacja ręcznego hamulca ................................................................ 46–25
Wymontowanie i zamontowanie cięgna ręcznego hamulca
Dźwignia ręcznego hamulca – zestawienie montażowe ...................................... 46–29
Pedał hamulca – zestawienie montażowe .................................................... 46–30
– Odłączanie pedału hamulca od wzmacniacza siły hamowania ............................... 46–33
– Wymontowanie i zamontowanie pedału hamulca ............................................ 46–36
47 Hamulce, hudraulika hamulców strona
Naprawa mechanizm hamulcowego przedniego koła, mechanizm hamulcowy FS I – AL .... 47–1
– Wymontowanie i zamontowanie tłoczka mechanizmu hamulcowego koła przedniego ......... 47–3
Odpowietrzanie układu hamulcowego ......................................................... 47–7
– Odpowietrzanie układu hamulcowego za pomocą urządzenia do napełniania
i odpowietrzania hamulców V.A.G 1869 ....................................................... 47–8
– Odpowietrzanie układu hamulcowego bez urządzenia do napełniania i
odpowietrzania hamulców ................................................................... 47–10
Wzmacniacz siły hamowania i pompa hamulcowa – zestawienie montażowe ............... 47–11
– Sprawdzanie zaworu jednokierunkowego .................................................... 47–14
– Wymontowanie i zamontowanie czujnika ciśnienia skrzyni biegów ............................ 47–14
Wymontowanie i zamontowanie pompy hamulcowej ......................................... 47–16
Wymontowanie i zamontowanie wzmacniacza siły hamowania
Objaśnienie znaczeń .......................................................................... 47–21
Dane techniczne hamulców
Samochody z przednim mechanizmem hamulco-
wym typu FS I – AL
Poz. Pojemność skokowa
1,2 l (TDI)
Moc
kW
44
System ABS
tak
Pompa hamulcowa
Ømm
22,2
Wzmacniacz siły hamowania Øcale
9”
1
Zacisk hamulcowy
FS I – AL
2
Grubość klocka hamulcowego mm
15
3
Ta r c z a h a m u l c o w a
Ømm
239
Grubość tarczy hamulcowej
mm
15
4
Zacisk hamulcowy, tłoczek
Ømm
48
00–1
Samochody z tylnymi hamulcami bębnowymi
Poz. Pojemność skokowa
1,2 l (TDI)
Moc
kW
44
System ABS
tak
Pompa hamulcowa
Ømm
22,2
Wzmacniacz siły hamowania Øcale
9”
1
Cylinderek hamulcowy
Ømm
15,87
2
Grubość okładziny hamulcowej mm
5
Szerokość okładziny
mm
30
hamulcowej
4
Bęben hamulcowy
Ømm
180
00–2
351408595.037.png 351408595.038.png 351408595.039.png 351408595.040.png 351408595.041.png 351408595.042.png 351408595.043.png 351408595.044.png 351408595.045.png 351408595.046.png 351408595.047.png 351408595.048.png 351408595.049.png 351408595.050.png 351408595.051.png 351408595.052.png 351408595.053.png 351408595.054.png 351408595.055.png 351408595.056.png 351408595.057.png 351408595.058.png 351408595.059.png 351408595.060.png 351408595.061.png 351408595.062.png 351408595.064.png 351408595.065.png 351408595.066.png 351408595.067.png 351408595.068.png 351408595.069.png 351408595.070.png 351408595.071.png 351408595.072.png 351408595.073.png 351408595.075.png 351408595.076.png 351408595.077.png 351408595.078.png 351408595.079.png 351408595.080.png 351408595.081.png 351408595.082.png 351408595.083.png 351408595.084.png 351408595.086.png 351408595.087.png 351408595.088.png 351408595.089.png 351408595.090.png 351408595.091.png 351408595.092.png 351408595.093.png 351408595.094.png 351408595.095.png 351408595.097.png 351408595.098.png 351408595.099.png 351408595.100.png 351408595.101.png 351408595.102.png 351408595.103.png 351408595.104.png 351408595.105.png 351408595.106.png 351408595.002.png 351408595.003.png 351408595.004.png 351408595.005.png 351408595.006.png 351408595.007.png 351408595.008.png 351408595.009.png 351408595.010.png
System przeciwblokujący ABS ITT Mark
30 IE
Wskazówki ogólne
Umiejscowienie ABS w samochodach z kierownicą
po lewej stronie.
Układ hamulcowy systemu ABS jest rozmieszczony
diagonalnie. Wzmacnianie siły hamowania nastę-
puje pneumatycznie za pomocą podciśnieniowego
wzmacniacza siły hamowania.
Samochody z systemem ABS ITT Mark 30 IE nie
posiadają mechanicznego regulatora siły hamowa-
nia. Rozdział siły hamowania na tylną oś przejmuje
specjalnie opracowany program w komputerze ste-
rującym.
Usterki w systemie ABS nie mają wpływu na układ
hamulcowy i na wzmacnianie siły hamowania. Sam
układ hamulcowy jest zdolny do działania również
bez systemu ABS.
Jednostka hydrauliczna -a- i komputer sterujący -b-
tworzą jeden zespół. Ich rozłączenie możliwe jest
tylko po wymontowaniu z samochodu.
Nowe komputery sterujące dostarczane jako części
zamienne nie są kodowane. Należy je zakodować
po zamontowaniu.
45–1
Wskazówki dotyczące prac naprawczych
przy systemie ABS
Przed naprawami systemu przeciwblokującego
ustalić przyczynę uszkodzenia za pomocą dia-
gnozy własnej, patrz
Przed pracami przy systemie ABSodłączyć za-
cisk masy akumulatora. W samochodach z kodo-
wanym radiem zwrócić uwagę na numer kodu i
w razie potrzeby ustalić go.
katalog „Informacja
specjalna, nadwozie, nr 19”, wskazówki bezpie-
czeństwa.
Podczas obchodzenia się z płynem hamulco-
wym przestrzegać obowiązujących zasad bez-
pieczeństwa i wskazówek, patrz
strona 47-7.
Po naprawach, które wymagały otwarcia układu
hamulcowego, odpowietrzyć układ za pomocą
urządzenia V.A.G 1869 do napełniania i odpowie-
trzania hamulców, patrz
strona 47-7.
Podczas jazdy próbnej upewnić się, czy zostało
przeprowadzone co najmniej jedno hamowanie
regulowane przez system ABS(na pedale ha-
mulca musi być odczuwalne pulsowanie).
45–2
instrukcja napraw „Pod-
wozie, diagnoza własna ABS”, Lupo 3L, grupa
napraw 01, przeprowadzanie diagnozy własnej.
Przed pracami spawalniczymi z użyciem elek-
trycznego agregatu spawalniczego przestrzegać
uwag, które zawiera, patrz
351408595.011.png 351408595.013.png 351408595.014.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin