Wymiana łożysk tylnych bębny.pdf
(
505 KB
)
Pobierz
427691493 UNPDF
[LI phII] Wymiana łożysk tylnych bębny
Witam.
Poniżej przedstawiam jak wymienić łożysko we własnym zakresie, mając garaż lub
piwnicę.
1. Co nam jest potrzebne do wymiany łożyska.
- duży młotek
- jakaś tulejka o średnicy 30 do 35mm do wybicia łożyska
- jeśli ktoś ma możliwość to opory, na których można położyć bęben by wybić łożysko
(może być rozkręcone imadło)
- szczypce zakończone tak by można wyjąć zawleczkę
- dwa płaskie śrubokręty jeden najlepiej wygięty (jak na zdjęciu) do wyjęcia zawleczki
- tulejka o wymiarach średnica 54mm wysokość 50 mm
- klucz dynamometryczny (jak ktoś ma dojścia w zaprzyjaźnionej firmie)
- lewarek minimum 2 tony
Strona
1
z
5
2. Poluźniamy nakrętki od koła oraz nakrętkę o łożyska (nakrętka łożyska schowana jest
pod metalowym dekielkiem który jest wciśnięty w bęben). Podnosimy auto do góry i
odkręcamy śruby od koła a potem nakrętkę (klucz 30mm)
3. Ściągamy bęben, mogą być problemy, jeśli jest kołnierz na bębnie, to będzie on zapierał
się o szczęki, by pomóc sobie w jego ściągnięciu należy bęben opukiwać młotkiem.
Strona
2
z
5
4. Poprzez ściśnięcie szczypcami zawleczki należy za pomocą dwóch śrubokrętów (jeden
zagięty) wydostać ją na zewnątrz.
5. Po oparciu na blachach lub imadle należy wybić (za pomocą młotka i tulejki 30-35mm
średnicy) łożysko na zewnątrz bębna. Prasa domowej roboty może nie dać rady bo
łożysko potrzebuje tzw. uderzenia żeby je ruszyć potem już idzie.
Strona
3
z
5
Łożysko jest tak skonstruowane tak że nie ma znaczenia w którą stronę się kręci. W przy systemie
bębnowym ABS czyta z wieńca na bębnie a nie z paska magnetycznego na łożysku.
Strona
4
z
5
6. Po wyjęciu łożyska bierzemy nowe i wprasowujemy za pomocą tulejki (lub starego
łożyska) w bęben. Do wprasowania trzeba zrobić coś na pobodę prasy (wasza inwencja
twórcza), bo waląc młotkiem można je uszkodzić, a praską wchodzi jak w masło).
7. Zakładamy zawleczkę w bębnie i montujemy bęben na kole, teraz przykręcamy łożysko
z siłą WAŻNE!!! 190Nm i gotowe. Łożysko trzeba przykręcać z odpowiednią siłą, gdyż zbyt
mocne dokręcenie spowoduje tzw. ściśnięcie łożyska, a co za tym idzie przedwczesne
zatarcie się nowego łożyska. Zbyt lekko dokręcone łożysko dostanie luzu i mamy do
wymiany kolejne łożysko.
KONIEC
Copyright © Jasio
Strona
5
z
5
Plik z chomika:
Choniczek.pl
Inne pliki z tego folderu:
Tłokowe Silniki Spalinowe Średnio i Szybkoobrotowe - J A Wajand J T Wajand.pdf
(18745 KB)
Poradnik Docieranie Silnika Samochodu str 1.jpg
(442 KB)
Poradnik Docieranie Silnika Samochodu str 2.jpg
(449 KB)
Problemy Dotyczące Usterek w Silnikach HDI - Peugeot i Citroen.pdf
(8845 KB)
Silnik Wankla.jpg
(722 KB)
Inne foldery tego chomika:
- - ▉ FILMY PREMIERY NOWY - UP
!●●●4000 Filmów Dokumentalnych i Popularno-Naukowych●●●!
• MASZYNY rolnicze - instrukcje serwisowe itp
█ FILMY 2016.15 NAJNOWSZE
██ KABARETY
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin