Adaptacja przepustnicy.pdf

(83 KB) Pobierz
Adaptacja przepustnicy
Procedury diagnostyczne
Gwarancje
Program VAG-COM
Często zadawane pytania
Ciekawe linki
Strona domowa
Procedury diagnostyczne
Adaptacja nastawnika przepustnicy
ADAPTACJA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY
Opisane poniŜej czynności nie mogą być utoŜsamiane z oficjalnymi instrukcjami
serwisowymi i chociaŜ dołoŜyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były
prawdziwe i aktualne nie ponosimy Ŝadnej odpowiedzialności za ewentualne
straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.
PoniŜej opisano sposób przeprowadzenia adaptacji nastawnika przepustnicy.
Procedura dotyczy wielu pojazdów VW/AUDI/SEAT/SKODA wyposaŜonych zarówno
w przepustnicę typu D rive B y W ire (sterowaną całkowicie elektrycznie) jak teŜ
posiadających przepustnicę sterowaną za pomocą tradycyjnej linki połączonej z
pedałem gazu. W tym ostatnim przypadku (gdzie między pedałem gazu i
przepustnicą jest linka), adaptacja przepustnicy moŜe być przeprowadzona pod
warunkiem, Ŝe pojazd nie jest wyposaŜony w zawór regulacji biegu jałowego
( ISV ). Pojazdy wyposaŜone w ten zawór nie posiadają elektrycznych silniczków
sterujących pracą przepustnicy.
Z informacji bardziej oczywistych: silniki TDI nie posiadają nawet przepustnicy :)
Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić
omawianą tu procedurę:
► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.
► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie
zainstalowany.
► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i
ponownie zainstalowany.
► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie
zainstalowany.
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać
spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające duŜą ilość energii elektrycznej
(ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
66886316.008.png 66886316.009.png 66886316.010.png 66886316.011.png 66886316.001.png 66886316.002.png 66886316.003.png
► W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą
procedurą adaptacji przepustnicy, naleŜy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane
w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ
LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposaŜonych w
sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się
informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. MoŜna będzie równieŜ usłyszeć pracę
przepustnicy i zauwaŜyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez
program VAGCOM.
System naleŜy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund , po
czym moŜna ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYśSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO
DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOśE BYĆ URUCHOMIONY.
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ
DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 -
informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre
przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000
+ ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się
informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. MoŜna będzie równieŜ usłyszeć pracę
66886316.004.png 66886316.005.png
przepustnicy i zauwaŜyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez
program VAGCOM.
System naleŜy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund , po
czym moŜna ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
PODCZAS WYKONYWANIA POWYśSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO
DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOśE BYĆ URUCHOMIONY.
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ
DBW (protokół KWP-2000)
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 -
informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre
przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002
+ ): / A4 / Passat / Touareg.
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Nastawy podst. - 04]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
N a górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij
przycisk:
[ON/OFF/Dalej]
P owinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się
informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. MoŜna będzie równieŜ usłyszeć pracę
przepustnicy i zauwaŜyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez
program VAGCOM.
System naleŜy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund , po
czym ponownie kliknąć:
[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.
N a górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF
[Gotowe, powrót]
PODCZAS WYKONYWANIA POWYśSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO
DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOśE BYĆ URUCHOMIONY.
All Rights Reserved (R)
66886316.006.png 66886316.007.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin