ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE.doc

(26 KB) Pobierz
ĆWICZENIA JĘZYKA I WARG

 

ĆWICZENIA JĘZYKA I WARG

 

 

 

ZABAWA W MALOWANIE POKOJU, WYBIERAMY KOLORY I MALUJEMY:

 

-          SUFIT ( RUCH POSUWISTY JĘZYKA PO PODNIEBIENIU GÓRNYM)

-          PODŁOGĘ ( RUCH POSUWISTY JĘZYKA PO PODNIEBIENIU DOLNYM)

-          ŚCIANY ( RUCH POSUWISTY JĘZYKA PO OBU POLICZKACH)

 

 

KTO DOSTANIE JĘZYKIEM DO:

 

-          NOSA

-          BRODY

-          LEWEGO KĄCIKA WARG

-          PRAWEGO KĄCIKA WARG

 

-          LICZYMY ZĄBKI DOTYKAJĄC ZĄBKÓW GÓRNYCH, POTEM DOLNYCH, A NA KONIEC OBLIZUJEMY ZĄBKI DOKOŁA

 

 

ZABAWA W KOTKA:

 

-          NAŚLADUJEMY JAK KOTEK PIJE MLEKO

-          OBLIZUJEMY SIĘ JAK KOTEK, KTÓRY WYPIŁ MLEKO

-          MIAUCZYMY Z ZZADOWOLENIA JAK KOTEK

 

 

ZABAWA W KONIKA:

 

-          KLĄSKAMY JAK BIEGNĄCY KONIK

-          CMOKAMY NA KONIKA

-          PARSKAMY JAK KONIK

 

 

STROIMY MINY DO LUSTERKA:

 

-          UŚMIECHAMY SIĘ WYPOWIADAJĄC „I”

-          ROBIMY Z WARG DZIÓBEK WYPOWIADAJĄC „U”

-          OTWIERAMY SZEROKO USTA WYPOWIADAJĄC „A”

-          KRZYWIMY MINKĘ MÓWIĄC „E”

-          UDAJEMY ZDZIWIONYCH MÓWIĄC „O”

 

 

 

 

 

 

 

ĆWICZENIA ODDECHOWE:

 

KAŻDE ĆW. POPRZEDZONE JEST NABRANIEM POWIETRZA PRZEZ USTA I JAK NAJWOLNIEJSZYM WYPUSZCZANIU GO PODCZAS WYKONYWANIA KOLEJNEGO ZADANIA!

 

-          PUSZCZAMY BAŃKI MYDLANE

-          ZDMUCHUJEMY KAWAŁEK PAPIERU Z POWIERZCHNI DYWANU, NP. WYŚCIGI

-          DMUCHAMY NA GORĄCĄ ZUPĘ

-          CHUCHAMY JAK NA ZMARZNIĘTE RĄCZKI LUB SZYBĘ

-          NAŚLADUJEMY WYPUSZCZANIE POWIETRZA Z BALONIKA: SSSSSS......

(ZABAWA W KÓŁECZKU).

 

 

 

ĆWICZENIA PRZEPONY:

 

NAŚLADUJEMY ŚMIECH:

-          STARUSZKI: HE, HE, HE, HE...

-          KOBIETY: HA, HA, HA, HA...

-          MĘŻCZYZNY: HO, HO, HO, HO...

-          DZIECKA: HI, HI, HI, HI...

 

 

ĆWICZENIA RYTMU:

 

-          KLASKANIE W RYTM WYBRANEGO WIERSZA (KRÓTKI I PROSTY)

-          PO OPANOWANIU KLASKANIA TUPANIE W RYTM TEGOŻ WIERSZA

-          POŁĄCZENIE OBU FORM PRACY JEDNOCZEŚNIE

-          ZASTOSOWANIE JEDNEJ LUB OBU FORM PRZY WYPOWIADANIU IMION:

 

                                          O-LA

                                          ZO-SIA

                                          BA-SIA

                                          TO-MEK

                                          HA-NIA

                                          PA-WEŁ

                                          TO-SIA, ITP.

 

 

 

ĆWICZENIA SŁUCHOWE:

 

- POWIEDZ CO SŁYSZYSZ?: ( NAŚLADUJEMY RÓŻNE ZWIERZĘTA, ZEGAR, DZWON ITP.  A DZIECKO ZGADUJE CO SŁYSZY, POKAZUJĄC NP. NA OBRAZKU).

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin