Zabawy Elementarne – Zaczarowane rytmy.docx

(105 KB) Pobierz

Zabawy Elementarne Zaczarowane rytmy


Zaczarowane rytmy to zajęcia muzyczno-rytmiczne dla dzieci od 2. do 4. roku życia. Spotkania odbywają się raz w tygodniu i trwają 60 minut, w grupach wiekowych: 2-3 latki, 3-4 latki. Najmłodszych uczestników zapraszamy na zajęcia wraz z rodzicem.

http://berek.pl/images/wr3.jpg


http://berek.pl/images/point1.gifCele zajęć

Celem zajęć Zaczarowane rytmy jest, by kilkulatki:

·         rozwijały słuch muzyczny oraz wyczucie rytmu,

·         kształtowały koordynację słuchowo-ruchową,

·         rozwijały wyobraźnię,

·         kształtowały cierpliwość i koncentrację uwagi,

·         nauczyły się współpracować w grupie rówieśników.

http://berek.pl/images/wr2.jpg


http://berek.pl/images/point1.gifPo co uczyć dzieci muzyki

 

Człowiek odbiera świat wszystkimi zmysłami. Już w brzuchu mamy do dziecka dochodzą dźwięki, które zapadają głęboko w pamięć. Muzyka towarzyszyła ludzkości od zarania dziejów. Mity greckie i rzymskie pełne są bóstw z atrybutami muzycznymi. Starożytni wierzyli nawet, że przy pomocy muzyki można uzdrawiać ludzi...

Jest w tym ziarenko prawy o tyle, że muzyka jest sposobem poznawania i uczenia się świata, czyli powoduje rozwój każdego człowieka. Dodaje skrzydeł i kreuje wyobraźnię, bez której tak naprawdę człowiek jest uboższy o wiele wewnętrznych przeżyć. Muzyka niesie ze sobą wiele wartości, które warto rozwijać i pielęgnować od najmłodszych lat.

·         Dźwięk - od pierwszych chwil na świcie dziecko otoczone jest dźwiękiem. Niezaprzeczalnie maluchy reagują emocjonalnie na słyszane bodźce np. hałas, płacz, śmiech itp. Niektóre dźwięki np. zabawne głosy wydawane przez rodziców, są powodem do radości i niepohamowanego chichotu, inne natomiast mogą budzić lęk np. odgłosy burzy. Od pewnego wieku szczególnie fascynujące stają się dźwięki muzyczne, których nie spotyka się na co dzień.

·         Piosenka - jest malowanym nutami obrazkiem wyzwalającym w dziecku wyobraźnię i pozwalającym kształtować głos i mowę. Nawet kiedy maluch jeszcze nie mówi, piosenki których słucha mają wpływ na jego emocje i nastrój. Nie bez powodu rodzice puszczają jeszcze nienarodzonym dzieciom kojące lub skoczne piosenki. Piosenka może być językiem budującym więź emocjonalną między dzieckiem a rodzicem. Ma ona wpływ na samopoczucie. Ponadto, jest dla każdego malucha wspaniałym ćwiczeniem logopedycznym wykorzystującym rytm i melodię.

http://berek.pl/images/wr1.jpg

 

·         Taniec - wspomaga rozwój sfery ruchowej i koordynację. Dzięki niemu dziecko ma możliwość zaprezentowania własnych umiejętności, poznania możliwości ludzkiego ciała, integracji z rówieśnikami. W tańcu dziecko wyzwala emocje, które nie zawsze da się ująć w słowa. Ruch jest także sposobem porozumiewania się z otoczeniem i poznawania świata. Najciekawsze dziecięce zabawy to właśnie opowieści muzyczne, gdzie ilustruje się całym sobą treść piosenki zgodnie z jej słowami, rytmem, nastrojem.

·         Poznanie świata - dzięki piosenkom dziecko nie tylko uczy się mówić, kojarzyć, myśleć i ruszać, ale także przyswaja wiele podstawowych wiadomości dotyczących życia i funkcjonowania świata. Mnóstwo utworów muzycznych opisuje ważne dla rozwoju maluch sytuacji np. zjawiska przyrodnicze.

·         Działanie terapeutyczne - muzyka może wpływać na emocje dziecka i można ją wykorzystywać przy najróżniejszych okazjach. Kojące utwory pomagają zasnąć, a wesołe i skoczne mogą poprawić nastrój. Każde dziecko ma swoje ulubione piosenki i takie, których nie lubi. Określanie ich uczy wyrażania własnych opinii i buduje dodatkowo poczucie estetyki.

Czasem osiem zgrabnie ułożonych nutek może powiedzieć więcej niż nam się wydaje...

http://berek.pl/images/wr4.jpg

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin