TEMAT DNIA: W KRAINIE BAŚNI
CELE EDUKACYJNE:
- powtórzenie i utrwalenie treści poznanych bajek;
- doskonalenie umiejętności opowiadania o losach bohaterów;
- kształcenie umiejętności rozpoznawania bajek na podstawie ilustracji;
- utrwalenie mnożenia w zakresie 30;
- doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych;
- rozwijanie sprawności manualnych;
- rozwijanie umiejętności czytelniczych;
- doskonalenie umiejętności pracy w grupie;
- rozwijanie wyobraźni i fantazji.
CELE OPERACYJNE:
UCZEŃ:
- rozumie czytany tekst;
- rozpoznaje bajki na podstawie ilustracji;
- rozpoznaje i nazywa główne postacie bajkowe;
- rozumie przesłania płynące z bajek;
- mnoży liczby w zakresie do 30;
- rozumie treść zadań tekstowych i umie je rozwiązać;
- dodaje i odejmuje liczby w poznanym zakresie liczbowym;
- rozwiązuje zagadki tematyczne;
- interpretuje ruchem muzykę;
- dokonuje oceny swojej pracy i innych.
METODY PRACY: słowna: rozmowa, opowiadanie, instruktaż;
czynna: zajęcia praktyczne;
poglądowa: pokaz;
drama: elementy pracy teatralnej.
FORMY PRACY: zbiorowa, indywidualna, grupowa, ruch z muzyką,
słuchanie muzyki.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: karty pracy z instrukcją, ilustracje bajek,
wystawa książek, zagadki, płyty
z nagraniami, pudełka z materiałami do prac
plastyczno- technicznych, karton.
MATEMATYCZNA
PLASTYCZNA
- wypowiedzi na
temat bajek i ich
bohaterów,
- formułowanie odp.
na pytania,
- uzupełnianie opisu
postaci podanymi
wyrazami,
- przedstawienie
scenek za pomocą
dramy,
- czytanie ze zrozu-
mieniem.
- różne środki trans-
portu,
- właściwe
zachowanie się
podczas podróży.
- mnożenie i dzielenie
liczb w zakresie 30,
- dodawanie i odejmo-
wanie liczb,
- rozwiązywanie
zadań tekstowych.
- wykonanie
postaci bajkowej
z podanych
materiałów
plast.-tech.
- improwizacja
ruchowa do
muzyki,
- słuchanie
- określanie
nastroju mu-
zyki.
ETAPY ZAJĘĆ
I. Wprowadzenie do zajęć:
1. Indywidualne rozwiązywanie działań matematycznych i odczytanie hasła
(„WITAMY W ŚWIECIE BAJEK”).
Załącznik nr 1
2. Przeczytanie przez nauczyciela zaproszenia na Bal karnawałowy.
II. Część główna zajęć:
1. Wypowiedzi uczniów na temat znanych bajek i baśni.
2. Rozpoznawanie bajek na podstawie ilustracji i pytań zadawanych przez
nauczyciela.
3. Zapoznanie z postaciami przybyłymi na bal- podział klasy na 4 grupy.
Załącznik nr 3
4. Przedstawienie za pomocą dramy, mimiki i pantomimy postaci, która została
zaproszona na bal.
Załącznik nr 4
5. Wypowiedzi na temat sposobu przybycia gości na bal. Zwrócenie uwagi na
różne sposoby podróżowania oraz zachowanie się podczas podróży.
Załącznik nr 5
6. Słuchanie muzyki- słuchanie utworu muzyki disco i utworu muzyki
poważnej. Określenie nastroju muzyki, próba odpowiedzi na pytanie:
„Który z tych utworów pasuje do świata bajek?”
Płyty z nagraniami
7. Rozwiązywanie zadań tekstowych tematycznie związanych z lekcją.
Załącznik nr 6
8. Wykonanie postaci bajkowej z różnych materiałów plastyczno-
- technicznych.
Karton i pudełka z materiałami
9. Uzupełnianie opisu wykonanej postaci podanymi wyrazami.
Załącznik nr 7
III. Podsumowanie, kontrola i ocena pracy na zajęciach:
1. Prezentowanie pracy grupy przed klasą.
2. Dokonanie oceny swojej pracy, pracy innych i atrakcyjności zajęć
- praca indywidualna.
Załącznik nr 8
3. Zabawa ruchowa przy muzyce. Taniec bajkowych postaci.
Płyty z nagraniem
4. Zakończenie zajęć.
ZAŁĄCZNIK nr 1
Wybierz prawidłowy wynik. Odczytaj hasło:
. 20 + 13
1.
a) 23 KO
b) 33 WI
c) 43 PI
2. 17 + 5
a) 32 MU
b) 42 RE
c) 22 TA
5 · 5
3.
a) 15 DO
b) 25 MY
c) 35 FA
21 : 3
4.
a) 7 W
b) 8 MA
c) 9 LO
12 + 12 20 + 25
5. 7.
a) 45 KI a) 55 La
b) 34 MO b) 65 TU
c) 24 ŚWIE c) 45 BA
30 – 15 24 : 6
6. 8.
a) 25 SOL a) 5 PE
b) 15 CIE b) 4 JEK
c) 35 FE c) 6 ZE
HASŁO:
monika161