Br. Marek Lisowski
Konspekt katechezy
(szkoła średnia)
1. Temat lekcji: Katecheza w buszu czyli Misyjność Kościoła.
2. Cel dydaktyczny: Uwrażliwić na niesprawiedliwość społeczną i ekonomiczną globalnej wioski
3. Cel wychowawczy: Doprowadzić do akcji charytatywnej – zbiórka ubrań lub wstąpienia do kółka misyjnego, albo modlitw za misje.
4. Metody nauczania: gra dydaktyczna, dyskusja, pokaz, praca z tekstem.
5. Środki dydaktyczne: rzutnik multimedialny, odtwarzacz DVD, film Misja, odtwarzacz CD, płyta Ennio Moriccone, statystyki, świadectwo misjonarza, tekst o. Pawła Manny, kartki A4, aneks 1, 2, 3, 4.
6. Rodzaj toku lekcyjnego: mieszany.
Notatka:
1. Każdy, kto należy do wspólnoty Kościoła powinien świadczyć o Jezusie.
2. Motywem głoszenia Dobrej Nowiny jest miłość do człowieka.
3. Szczególne powołanie do misji głoszenia Słowa otrzymali misjonarze.
4. Każdy jednak należący do Kościoła powołany jest do głoszenia Ewangelii, świadectwem życia i słowem.
5. Warunkiem głoszenia jest życie zjednoczone z Bogiem.
8. Zadanie domowe: Napisać własnymi słowami krótką modlitwę za misjonarzy.
9. Uwagi: sprawdzić sprzęt multimedialny.
1. Krzyżówka – hasło jest jednocześnie tematem lekcji. (Aneks 1) W tle muzyka Ennio Morricone Main Theme.
2. Dzielimy się tym, co dla nas najpiękniejsze, tym co sprawia nam radość. Zadanie napisać na kartce A4, jakimi radościami chciałbym się podzielić z innymi. W tle muzyka Ennio Morricone Gabriel’s Oboe.
3. Fragment filmu Misja – scena, gdy misjonarz zaczyna grać na instrumencie (od 10 do 14 minuty).
4. Omówienie sceny filmu, dyskusja nad cechami misjonarza.
5. Misjonarz musi spełniać minimum dwa kryteria: mieć wiarę i zdrowie.
6. Misjonarz głosi Jezusa najpierw życiem potem słowem. Motywem jest miłość.
7. Świadectwo misjonarza (Aneks 2) – proszę kogoś, aby przeczytał (tekst można potraktować wybiórczo).
8. Strona w internecie: www.missio.org.pl/pdrw; statystyki (Aneks 3) – ilość polskich misjonarzy;
tekst o. Pawła Manny (Aneks 4).
9. Propozycja podjęcia konkretnej akcji charytatywnej – w miarę możliwości jeden nieziszczony ciuch od ucznia. Wybrać ekipę do zbierania oraz termin, (trzeba mieć ustalone miejsce gdzie to wysłać) lub wstąpienia czy założenia grupy misyjnej lub modlitwa – codziennie jedno Zdrowaś Mario przez tydzień.
10. Modlitwa końcowa.
R
Y
M
A
S
2S
P
W
I
D
L
O
Ś
Ć
3K
E
Z
N
K
Ł
J
5M
SCHEMATY