13 Photoshop CS lub nowszy Szybkie tworzenie realistycznych cieni 2D.pdf

(483 KB) Pobierz
untitled
64
Technika
Photoshop CS lub nowszy
Szybkie
tworzenie
realistycznych
cieni 2D
Kluczem
do przekonująco
wyglądających cieni jest
dogłębne opanowanie kilku
sztuczek w Photoshopie,
mówi Paul Tysall
01 Obrazek został już zama-
skowany tak, by tło było przezro-
czyste. Kliknięcie z przyciskiem Ctrl
ikony New Layer w palecie powoduje
wstawienie pod spód czystej warstwy.
Wykonuję to dwukrotnie i wypełniam
najniższą warstwę kolorem białym,
dzięki czemu pojawią się efekty moich
zabiegów. Kliknij z przyciskiem Ctrl
maskę warstwy, by wczytać zazna-
czenie, i od razu ustaw wtapianie
Feather na 10 pikseli.
02 Warstwa docelowa leży
poniżej warstwy z grafiką. Wybieram
narzędzie Gradient, które powinno
być ustawione na kolor czarny-do-
przezroczystości. Gradient będzie
przebiegać od okolic podstawy za-
znaczenia aż do samej góry. Uzyskuję
w ten sposób czarną, zanikającą
sylwetkę.
Efekt cienia 2D jest dość często stosowa-
ny przez projektantów. Obojętne, czy cień ma służyć
uwydatnieniu danego elementu i wyodrębnieniu go z tła,
czy też ma za zadanie dodać głębi do sceny dwuwymia-
rowej, to prawie zawsze poprawia wygląd danej pracy.
Nie dziwi więc, że ten efekt znajduje się już w prawie
każdym programie graficznym. Czasami jednak efekty,
jakie zapewnia edytor efektów, są ograniczone i niezbyt
pasują do klimatu całej pracy. W takim przypadku należy
wykorzystać specjalistyczne opcje Photoshopa do spotę-
gowania realizmu.
Oto sposób stworzenia szybkiego i przekonu-
jąco wyglądającego cienia w Photoshopie, który można
wykorzystać również w innych programach graficznych,
takich jak InDesign. Efekt ten łatwo dopasować do cha-
rakteru swojego warsztatu pracy.
03 W scenie źródło światła znajduje się z lewej strony,
poszerzam więc obszar roboczy (Ctr+Alt+C) w prawo, by zrobić
miejsce na odchylony cień. Następnie przekształcam cień (Ctr-
l+T), przeciągając środkowy punkt kontrolny w dół i w prawo, aż
będzie on pasować do kształtu postaci i perspektywy.
Paul Tysall
Paul, od 11 lat
pracujący jako
projektant w
Future Publishing,
może pochwalić
się olbrzymim
doświadczeniem.
Obecnie zajmuje
się też edycją
grafiki w
miesięczniku
Imagine FX.
Więcej na www.
imaginefx.com
Potrzebny czas
10 minut
05 Zbliżając się do końca, dopasowuję długość oraz
intensywność cienia. Nadaję maskę wektorową warstwie
i wybieram ponownie narzędzie Gradient (z tym samym
przebiegiem koloru). Rysuję teraz gradient przebiegający od
góry ku dołowi. Tworzę kilka takich gradientów, zmieniając
odpowiednio kąt, by efekt był ciekawszy. Na końcu redukuję
odpowiednio krycie tej warstwy.
Umiejętności
04 Na tym etapie niezbędne
jest delikatne rozmycie krawędzi cie-
nia, by stał się mniej cyfrowy. Rozmy-
wam kształt dwa razy, by móc ocenić,
czy osiągnięty efekt pasuje do tego, co
chciałem uzyskać. Pierwsze rozmycie
to filtr Gaussian Blur, który jedynie
zmiękcza krawędzie pikseli. Drugi to
Motion Blur zapewniający większą
kontrolę nad rozmywaniem krawędzi.
Wstawianie
cienia
Korzystanie z
narzędzi
Gradient i Blur
Computer Arts Kwiecień 2009
www.computerarts.com.pl
684300352.051.png 684300352.062.png 684300352.073.png 684300352.081.png 684300352.001.png 684300352.002.png 684300352.003.png 684300352.004.png 684300352.005.png 684300352.006.png 684300352.007.png 684300352.008.png 684300352.009.png 684300352.010.png 684300352.011.png 684300352.012.png 684300352.013.png 684300352.014.png 684300352.015.png 684300352.016.png 684300352.017.png 684300352.018.png 684300352.019.png 684300352.020.png 684300352.021.png 684300352.022.png 684300352.023.png 684300352.024.png 684300352.025.png 684300352.026.png 684300352.027.png 684300352.028.png 684300352.029.png 684300352.030.png 684300352.031.png 684300352.032.png 684300352.033.png 684300352.034.png 684300352.035.png 684300352.036.png 684300352.037.png 684300352.038.png 684300352.039.png 684300352.040.png 684300352.041.png 684300352.042.png 684300352.043.png 684300352.044.png 684300352.045.png 684300352.046.png 684300352.047.png 684300352.048.png 684300352.049.png 684300352.050.png 684300352.052.png 684300352.053.png 684300352.054.png 684300352.055.png 684300352.056.png 684300352.057.png 684300352.058.png 684300352.059.png 684300352.060.png 684300352.061.png 684300352.063.png 684300352.064.png 684300352.065.png 684300352.066.png 684300352.067.png 684300352.068.png 684300352.069.png 684300352.070.png 684300352.071.png 684300352.072.png 684300352.074.png 684300352.075.png 684300352.076.png 684300352.077.png 684300352.078.png 684300352.079.png 684300352.080.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin