12 Dowolna wersja Photoshopa Oswajanie map gradientów.pdf

(406 KB) Pobierz
684302536 UNPDF
68
Dowolna wersja
Photoshopa
Oswajanie
map
gradientów
Masz problem
z dopracowaniem swojej
grafiki? Najwyższy czas
wrócić do znakomitego,
choć często lekceważonego
narzędzia Gradient Map,
mówi grafik z Imagine FX,
Paul Tys all
01 Zależy mi na delikatnym
poprawieniu nasycenia ciemnych ob-
szarów zdjęcia przy jednoczesnym
zachowaniu górnej partii skali tonal-
nej. Duplikując warstwę, ustawiam
tryb mieszania na Multiply. Przed uru-
chomieniem Gradient Map upewniam
się, że kolory narzędzia pierwszy i
drugi są ustawione na Default (D).
02 Polecenie Layer> New
Adjustment Layer> Gradient Map
służy do otwarcia pierwszego okna
dialogowego. Zaznacz pole Use
Previous Layer To Create Clipping
Mask, upewniając się, że zmiany
edycyjne będą dotyczyć tylko
warstwy w trybie Multiply. Kliknij
gradient, by przenieść się do menu
Gradient Editor. Czy wiesz dokładnie
do czego służą wszystkie te suwaki?
Sesja poszła nieźle, ale od początku ogra-
niczeniem był czas – fotograf zdążył ewakuować się już na
Haiti, a zdjęcia przed Tobą wymagają konkretnej korekty,
która doda im dynamiki . Możesz teraz albo kupić bilet i pić
drinka z fotografem, albo sięgnąć po narzędzie Gradient Map
i zachować szansę na realizację kolejnych zleceń.
Zwykle utożsamiane z konwertowaniem zdjęć
do czerni i bieli – daje bowiem więcej kontroli niż proste
usunięcie koloru – narzędzie Gradient Map często jest
pomijane przez designerów. Jednak poznając lepiej jego
możliwości, zobaczysz, że może się ono stać wielkim
sprzymierzeńcem w walce o dobre efekty!
03 Wzdłuż dolnej krawędzi
paska widać suwaki Colour Stop. Lewy reprezentuje poziom
jasności 0%, prawy zaś 100%. Możesz wstawić nowy suwak,
klikając dowolne miejsce pomiędzy krawędziami paska. Warto
zapamiętać następujące właściwości paska: cienie rozciągają się
od 0% do 32%, tony średnie między 33% a 66%, światła zaś od
67% do 100%.
Paul Tysall
Od 11 lat
projektuje dla
Future Publishing.
Ma duże
doświadczenie w
pracy z drukiem.
Obecnie jest
grafikiem w
ImagineFX.
Więcej o Paulu
Tysallu na stronie
www.imaginefx.
com
Potrzebny czas
10 minut
04 Ustawiam suwak Colour
Stop na 33% i zaczynam edycję.
Po przesunięciu kursora nad
gradientem pojawi się pipeta, którą
możesz próbkować wartość koloru
gradientu. Kliknięcie pola Colour
spowoduje otwarcie menu próbnika
koloru. Ponieważ chodzi mi tylko o
zmianę jasności, edytuję wartość L w
systemie Lab. Pobaw się pozostałymi
wartościami Lab, by uzyskać
interesujące wariacje koloru.
05 Innym interesującym zastosowaniem mapy gra-
dientu jest stworzenie wrażenia duotonów. Jeśli np. ele-
mentem strony miałoby być zdjęcie, z umieszczonym w jego
dolnej części tekstem, to warto za pomocą Colour Stops
ograniczyć mu paletę kolorów. Można więc edytować suwaki
Colour Stops, klikając dowolne miejsce na zdjęciu i uzysku-
jąc większą integralność koloru. Wyszukana maska wygła-
dza przejścia kolorów.
Umiejętności
Korekcja
kolorów i
poprawa
wyglądu zdjęć
Zrozumienie
działania map
gradientu
Computer Arts Marzec 2009
www.computerarts.com.pl
684302536.058.png 684302536.069.png 684302536.080.png 684302536.091.png 684302536.001.png 684302536.009.png 684302536.010.png 684302536.011.png 684302536.012.png 684302536.013.png 684302536.014.png 684302536.015.png 684302536.016.png 684302536.017.png 684302536.018.png 684302536.019.png 684302536.020.png 684302536.021.png 684302536.022.png 684302536.023.png 684302536.024.png 684302536.025.png 684302536.026.png 684302536.027.png 684302536.028.png 684302536.029.png 684302536.030.png 684302536.031.png 684302536.032.png 684302536.033.png 684302536.034.png 684302536.035.png 684302536.036.png 684302536.037.png 684302536.038.png 684302536.039.png 684302536.040.png 684302536.041.png 684302536.042.png 684302536.043.png 684302536.044.png 684302536.045.png 684302536.046.png 684302536.047.png 684302536.048.png 684302536.049.png 684302536.050.png 684302536.051.png 684302536.052.png 684302536.053.png 684302536.054.png 684302536.055.png 684302536.056.png 684302536.057.png 684302536.059.png 684302536.060.png 684302536.061.png 684302536.062.png 684302536.063.png 684302536.064.png 684302536.065.png 684302536.066.png 684302536.067.png 684302536.068.png 684302536.070.png 684302536.071.png 684302536.072.png 684302536.073.png 684302536.074.png 684302536.075.png 684302536.076.png 684302536.077.png 684302536.078.png 684302536.079.png 684302536.081.png 684302536.082.png 684302536.083.png
Technika
69
aaaaa
aaa
aaaaa
sassasasasasaas
01 Wstępne szkice. Na podstawie planów bitwy oraz fabuły przedstawio-
nej we wstępie tworzę kilka projektów instalacji wydobywczej i statków transpor-
towych, wykorzystując powtarzające się elementy.
?????
??????
Na płycie
??????
???????
????????
Potrzebny czas
???????
Umiejętności
???????
www.computerarts.com.pl
Computer Arts Marzec 2009
tut _ 10min _ pshop.indd 69
09-02-24 19:19
684302536.084.png 684302536.085.png 684302536.086.png 684302536.087.png 684302536.088.png 684302536.089.png 684302536.090.png 684302536.092.png 684302536.093.png 684302536.094.png 684302536.095.png 684302536.096.png 684302536.097.png 684302536.098.png 684302536.099.png 684302536.100.png 684302536.101.png 684302536.002.png 684302536.003.png 684302536.004.png 684302536.005.png 684302536.006.png 684302536.007.png 684302536.008.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin