Bitkowska-Zarzadzanie-procesami-biznesowymi.pdf

(6362 KB) Pobierz
MAKIETA PROBA.qxd
ardanie procesami binesomi
predsibiorstie
ans btos
ardanie procesami binesomi
predsibiorstie
Warszawa 2009
663757120.001.png
Wyższa Szkoła Finansw i Zarzdzania w Warszawie
Publikacja przygotowana w ramach środkw własnych
Wyższej Szkoły Finansw i Zarzdzania w Warszawie
Copyright 2009 by Wyższa Szkoła Finansw i Zarzdzania w Warszawie
Recenzent
Prof. dr hab. Michał Trocki
Redaktor prowadzcy
Wojciech Żyłko
Redakcja i korekta
Joanna Dziejowska
Projekt graficzny
Karol Kowalczyk
Wydanie I
ISBN: 978-83-61086-43-7
VIZJAPRESS & IT
ul. Dzielna 60, 01-029 Warszawa
tel./fax 022 536 54 68
e-mail: vizja@vizja.pl
www.oferta.vizja.net.pl
Skład i łamanie
ANTER s.c., ul. Tamka 4/12, 00-349 Warszawa
Warszawa 2009
SPSTR
WSTĘP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
CZĘŚĆ I PODEJŚCIE PROCESOWEWPRZEDSIĘBIORSTWIE . . . . . . . . . . 9
Rozdział 1. KONCEPCJAPODEJŚCIAPROCESOWEGO
WPRZEDSIĘBIORSTWIE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
1.1. Przesłanki podejścia procesowego w zarzdzaniu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
1.2. Ewolucja podejścia procesowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
1.3. Orientacja funkcjonalna i procesowa w zarzdzaniu organizacj . . . . . . . . . . . . . 16
1.4. Specyfika podejścia procesowego . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
Rozdział 2. PODEJŚCIE PROCESOWEWWYBRANYCH KONCEPCJACH
ZARZĄDZANIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
2.1. Charakterystyka procesowych koncepcji i metod zarzdzania . . . . . . . . . . . . . . . 29
2.2.Analiza łacucha wartości . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
2.3. Business Process Reengineering . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
2.4. Total Quality Management . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
2.5. Benchmarking . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 43
2.6. Outsourcing . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45
2.7. Zarzdzanie przez wartoś . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
Rozdział 3. CHARAKTERYSTYKAPROCESWBIZNESOWYCH
WPRZEDSIĘBIORSTWIE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
3.1. Definicja i specyfika procesw biznesowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
3.2. Klasyfikacja procesw biznesowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
3.3. Miary procesw biznesowych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 66
CZĘŚĆ II PODSTAWYZARZĄDZANIAPROCESAMI BIZNESOWYMI
WPRZEDSIĘBIORSTWIE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
Rozdział 4. KONCEPCJAZARZĄDZANIAPROCESAMI BIZNESOWYMI . . 77
4.1. Pojcie i istota zarzdzania procesami biznesowymi . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin