Rozkład dnia w przedszkolu obejmujący strategię działań nauczyciela.
Grupy starsze
RANEK
· zajęcia w zespołach i indywidualne inspirowane przez nauczyciela i swobodne w kącikach zainteresowań; prowadzenie obserwacji; działania wspomagające rozwój dziecka-praca indywidualna,
· wspólnie z nauczycielem lub indywidualnie porządkowanie kalendarza pogody, określanie i wyszukiwanie nazwy dnia tygodnia etc.,
· zabawy i ćwiczenia poranne, projektowanie, organizowanie ćwiczeń przez dzieci do wybranej sekwencji melodycznej,
· wspólny wybór i zapis hasła dnia, odczytanie planu dnia.
ZAJĘCIA EDUKACYJNE
= Zajęcia poszerzające dotychczasowa wiedzę dzieci-dla całej grupy:
· zajęcia wprowadzają w wybrana tematykę wszystkie dzieci; podstawowym celem jest zapoznanie dzieci z określonymi obszarami wiedzy; wzbudzenie odpowiednio wysokiego poziomu zainteresowania będzie prowadziło do przetwarzania informacji podczas działań w zespołach i indywidualnych,
= Zajęcia doskonalące umiejętności dzieci:
· prowadzenie w zależności od potrzeb i możliwości dzieci, w zespołach jednorodnych ( podobny poziom umiejętności, wspólne zainteresowania) lub niejednorodnych-ich celem jest wspomaganie się wzajemne dzieci, a zadania stanowią kontynuację rozpoczętego procesu uczenia się; koncentrują się na przetwarzaniu wiedzy, nabywaniu, doskonaleniu umiejętności dzieci oraz na współdziałaniu w zespole.
= Zajęcia w kącikach edukacyjnych:
· sytuacje edukacyjne-praca w parach, zespołowa ze wsparciem nauczyciela,
· karty zadaniowe-samodzielna praca dziecka ze wsparciem nauczyciela ( dziecko decyduje o wyborze zadania o określonym stopniu trudności),
· aktywna twórczość dziecka-o charakterze plastycznym, dramatycznym, ruchowym, muzycznym,
· zabawy i zajęcia w ogrodzie.
ZAJĘCIA POPOŁUDNIOWE
· podsumowanie dnia, ustalenie planu na następny dzień i zapis propozycji,
· zabawy w kącikach edukacyjnych,
· czynności porządkowe,
· zabawy w ogrodzie.
dyrektor-1