arkusz_autodiagnozy-opieka_nad_uczniem_niepełnosprawnym.doc

(67 KB) Pobierz
ARKUSZ DIAGNOSTYCZNY

Arkusz  autodiagnozy

w zakresie opieki nad uczniem niepełnosprawnym
w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych

 

Nazwa i adres szkoły: ........................................................................................................................................

              ........................................................................................................................................

 

Dyrektor szkoły:         .......................................................................................................................................

 

Podstawy prawne:

  1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. (Dz. U. z 2000 r. nr 256, poz. 2572 z późn. z m.).
  2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 13 stycznia 2005 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U. Nr 19 z 2005r. poz. 165)
  3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 stycznia 2005 roku
    w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci
    i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach (Dz.U. Nr 19 z 2005r. poz. 166)
  4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 stycznia 1997 roku w sprawie zasad organizowania zajęć rewalidacyjno – wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim (Dz.U. Nr 14, poz. 76)
  5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004 roku
    w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów 
    i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 199, poz. 2046)
  6. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 12 lutego 2002r.
    w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. Nr 15, poz. 142 z późn. zm)
  7. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 stycznia 2003r.
    w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej
    w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. Nr 11 z 2003r. poz. 114)
  8. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 19 lutego 2002r.
    w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji. (Dz. U. Nr 23, poz. 225 ze zmianami).
  9. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych przedszkoli i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych. (Dz. U. Nr 97, poz.1054 ze zmianami).

 

Cele badania:

·        Zebranie informacji dotyczących liczby uczniów niepełnosprawnych kształcących się
w ogólnodostępnych szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych w woj. podlaskim.

·        Zbadanie, czy szkoła  zapewnia dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do   możliwości psychofizycznych uczniów

·        Ustalenie, czy w szkole zatrudnia się nauczycieli posiadających odpowiednie przygotowanie do pracy z uczniem niepełnosprawnym

·        Zbadanie, czy szkoła uwzględnia w szkolnym planie nauczania realizację zajęć rewalidacyjnych dla uczniów niepełnosprawnych, zgodnie z ich potrzebami

 

1.  Czy  w szkole są uczniowie niepełnosprawni?

 

Tak q                      Nie  q

 

     Jeżeli tak, to czy wszyscy mają aktualne orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną?

 

Tak q                       Nie  q

 

2. Proszę podać liczbę uczniów niepełnosprawnych  /posiadających orzeczenie do kształcenia specjalnego wydane przez publiczną poradnię psychologiczno – pedagogiczną/
w poszczególnych klasach, wg wzoru:

 

 

 

Lp.

   Uczniowie wg rodzaju  

   niepełnosprawności
( zgodnie z posiadanym   orzeczeniem o potrzebie

   kształcenia specjalnego)

  

 

             Szkoła Podstawowa

 

    Gimnazjum

 

       Szkoła

Ponadgimnazjalna

 

Kl.I

Kl.II

Kl.III

Kl.IV

Kl.V

Kl.VI

Kl.I

Kl.II

Kl.III

Kl.I

Kl.II

Kl.III

1.

niesłyszący,

 

słabo słyszący

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  2.

 

niewidomi,

 

słabo widzący

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  3.

 

przewlekle chorzy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  4.

 

z zaburzeniami psychicznymi

 

 

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin