Poszukiwanie klienta - Artur Wojciechowski - ebook.pdf

(759 KB) Pobierz
919263081.001.png
Niniejsza darmowa publikacja zawiera jedynie fragment
pełnej wersji całej publikacji.
Aby przeczytaæ ten tytuł w pełnej wersji kliknij tutaj .
Niniejsza publikacja mo¿e byæ kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wył¹cznie w formie dostarczonej przez
NetPress Digital Sp. z o.o., operatora sklepu na którym mo¿na
jakiekolwiek zmiany w zawartoœci publikacji bez pisemnej zgody
NetPress oraz wydawcy niniejszej publikacji. Zabrania siê jej
od-sprzeda¿y, zgodnie z regulaminem serwisu .
Pełna wersja niniejszej publikacji jest do nabycia w sklepie
Copyright by Złote Myśli & Artur Wojciechowski, rok 2010
Autor: Artur Wojciechowski
Tytuł: Poszukiwanie klienta
Wydanie IV
Data: 16.06.2010
ISBN: 978–83–7701–066–2
Projekt okładki: Janusz Skierkowski
Redakcja: Sylwia Fortuna
Skład: Magda Wasilewska
Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
44-100 Gliwice
ul. Daszyńskiego 5
www.ZloteMysli.pl
e-mail: kontakt@zlotemysli.pl
Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce
informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani
za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych
lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” nie ponoszą również żadnej
odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych
w książce.
Niniejsza publikacja, ani żadna jej część, nie może być kopiowana, ani w jakikolwiek inny
sposób reprodukowana, powielana, ani odczytywana w środkach publicznego przekazu
bez pisemnej zgody wydawcy. Wykonywanie kopii metodą kserograiczną, fotograiczną,
a także kopiowanie książki na nośniku ilmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
919263081.002.png
Spis treści
Czym są Twoi potencjalni klienci? .............................7
Jakich nawyków potrzebujesz?...................................... 11
Cele niniejszej publikacji .................................................. 13
Jak znaleźć klientów? .............................................. 16
Osoby lub irmy ................................................................... 17
Określanie tendencji wzrostowych branży ................ 18
Proil klienta........................................................................... 19
Zadanie ................................................................................... 25
Zdobywanie nazwisk............................................... 33
Kontakty osobiste ............................................................... 33
Zapisz się do organizacji branżowej lub zawodowej .............34
Zapisz się do organizacji, do której należą Twoi klienci.........35
Przykład .............................................................................................36
Skontaktuj się ze swymi dawnymi klientami ...........................37
Skontaktuj się z kolegami z branży.............................................37
Poproś o pomoc przyjaciół ...........................................................38
Korzystaj z całej swojej sieci kontaktów ....................................38
Przemawiaj na forum publicznym..............................................39
Zorganizuj szkolenie.......................................................................40
Rozmawiaj z każdym .....................................................................40
Odszukaj naturalnych potencjalnych klientów — Twoich
przyjaciół ................................................................................. 41
Referencje, rekomendacje i polecenia od klientów 43
Dlaczego powinniśmy pytać o polecenia?................................44
Dlaczego nie masz większej liczby poleceń? ............................45
W jaki sposób powinniśmy pytać? ..............................................46
Sugestie do poleceń ........................................................................50
Proś o rekomendacje! .....................................................................51
Sugestie do rekomendacji .............................................................53
Bierz referencje!................................................................................54
List poświadczający........................................................................55
Kiedy powinniśmy prosić o referencje? ......................................56
Sugestie do referencji .....................................................................56
Zadanie ................................................................................... 57
Ośrodki oddziaływania...................................................... 57
Rozwijaj ośrodki oddziaływania .................................................58
Koncepcja „kręgów koncentrycznych” .......................................60
Źródła publikowane ........................................................... 61
Żółte kartki w książkach telefonicznych ....................................61
Informatory gospodarcze i publikacje o charakterze ogólnym ...62
Prenumerata prasy .........................................................................63
Pisma branżowe ..............................................................................63
Spisy nazwisk ...................................................................................64
Inne źródła ............................................................................. 65
Grupa wymieniająca informacje o nabywcach ......................65
Klienci Twoich konkurentów ........................................................66
Obserwuj codzienne życie.............................................................67
Rozwijaj swoje rynki za pomocą sprawdzonych
w działaniu środków .......................................................... 67
Buduj grupy potencjalnych klientów .........................................68
Bezpośrednia korespondencja pocztowa .................................68
Poszukiwanie potencjalnych klientów przez telefon..............69
Wykorzystaj e-mail w poszukiwaniu klientów.........................69
Niech Twoje e-maile mają „ludzką twarz” ................................70
Prawidłowo redaguj nagłówek....................................................71
Upewnij się, czy Twój list dotarł do adresata............................72
Niech Twoje e-maile będą czytane jako pierwsze ...................73
Do „bezosobowych” dokumentów dołącz zawsze pismo
przewodnie .......................................................................................74
Zgłoś jeśli naruszono regulamin