PLAN PRACY NA MIESIĄC MAJ GRUPA IA.doc

(312 KB) Pobierz
PLAN PRACY NA MIESIĄC MAJ GRUPA IA, MOTYLKI

PLAN PRACY NA MIESIĄC MAJ GRUPA IA, MOTYLKI

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: „ Nasze sny”

  • kojarzenie rzeczy realnych i przedstawionych graficznie z czynnością fizjologiczną ludzi i zwierząt jaką jest sen,
  • odczuwanie przez dzieci piękna literackiego,
  • prezentowanie ruchem i mimiką czynności wykonywanych przez ludzi,
  • poszerzanie wiadomości ze świata przyrody.

 

 

Temat dnia

 

 

Działania dzieci

 

„ Senne niespodzianki”

 

Rozmowy z dziećmi o śnie, czy jest nam potrzebny i dlaczego, czy zwierzęta też potrzebują snu. Otwarcie pudła – niespodzianki. Oglądanie schowanych tam rzeczy: koc, poduszka, piżama lampka nocna oraz ilustracje mebli do spania, budy, norki, dziupli. Wypowiedzi dzieci wokół problemu „ Czy te rzeczy i obrazki mogą być ze sobą razem i dlaczego?”  Uzupełnianie karty zadaniowej.

 

 

„ Senna piosenka”

 

Nauka wiersza Danuty Wawiłow ilustrowana obrazkami. Losowanie obrazków, oglądanie ich – podjęcie decyzji przez dzieci czy pasuje do wiersza. Przypięcie go na tablicy. Zabawa muzyczna „ Pszczółka” – wprowadzenie zabawy.

 

 

„ Dzień – noc”

 

Zabawa z elementami pantomimy i ruchu. Pokazywanie co ludzie robią w dzień, odgadywanie i nazywanie czynności. Spanie w nocy. Reagowanie na sygnał – pobudka. „ Mój sen” – praca plastyczna. Estetyczne wykonanie pracy.

 

 

„ Senne ciekawostki”

 

Zaprezentowanie dzieciom przyrodniczych ciekawostek o zwierzętach „ Kto i jak śpi?’ Rozmowy na temat sposobów spania zwierząt, czy im wygodnie. Graficzne zgadulanki „ Kto o czym śni?” – dopasowywanie snów do śpiących postaci. Liczenie, ile kto miał snów.

 

„ Ta Dorotka, ta malusia”

 

Zabawa piosenką, próby śpiewania z nauczycielką. Słuchanie wiersza Dagny Ślepowrońskiej „ Kołysanka dla Oli” . Wykorzystanie podkładu muzycznego „ Kołysanka” J. Brahmsa.

Zestaw zabaw ruchowych.

 

 

 

 

 

Literatura:

·         D. Wawiłow Senna piosenka”,

·         Dagna Ślepowrońska „ Kołysanka dla Oli”,

·         Dorota Gellner „ Życzenia przed snem”,

·         Zeszyt roboczy nauczycielki.

 

Zabawy ruchowe:

·         zabawa muzyczna „ Pszczółka”,

·         zabawa z elementem czworakowania „ Miauczy kotek”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMAT KOMPLEKSOWY: „ Dzieci całego świata”

  • rozwijanie przyjaznego stosunku do dzieci innych narodowości,
  • porównywanie warunków życia i sposobów ubierania się dzieci różnych kontynentów,
  • zwrócenie uwagi na różnice w kolorze skóry.

 

 

 

 

 

Temat dnia

 

Działania dzieci

 

 

„ Kto żyje w Afryce, na Grenlandii i w Europie?”

 

 

Przedstawienie dzieciom środowiska życia dzieci z różnych części świata za pomocą albumów, ilustracji. Dostrzeganie różnic w wyglądzie, sposobie życia. Kolorowanie wybranej postaci, estetyczne wykonanie pracy.

 

 

„ Ciepło – zimno”

 

 

Zabawa dydaktyczna. Zapoznanie dzieci z regułami zabawy, udzielenie wskazówek. Umożliwienie dzieciom samodzielnego chowania przedmiotów. Rozwijanie zmysłu obserwacji, pobudzanie do myślenia. Porównywanie położenia przedmiotów :

blisko-daleko. Utrwalenie pojęć ciepło – zimno.

 

 

„ Zabawy dzieci”

 

 

Wprowadzenie dzieci w świat zabaw integracyjnych. Zachęcanie dzieci do zabawy przy muzyce. Wykonywanie różnych ruchów zgodnie z muzyką. „ Pajacyk” praca plastyczna.

 

 

„ Zabawa plamą”

 

 

Zabawa integracyjna „ Czary-mary” przy muzyce, doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej, gromadzenie doświadczeń plastycznych oraz kształtowanie wyobraźni poprzez zabawę plastyczną. Wyjaśnienie dzieciom pojęcia „ plama” jako waloru plastycznego. Strząsanie kropel farby różnego koloru na kartkę  papieru, a następnie składanie kartki na pół. Wspólne oglądanie uzyskanych efektów. Wystawa prac.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Literatura:

·         zeszyt roboczy nauczycielki,

·         antologia literatury dla dzieci,

·         H. Kruk „ Wybór literatury...”

 

Zabawy ruchowe:

·         z elementem podskoku „ Pajacyki”,

·         z elementem czworakowania  „ Tunel”.

 

 

Opracowała

Małgorzata Cacko

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin