Sztuka_pisania_perswazyjnych_tekstow_artper.pdf

(296 KB) Pobierz
Sztuka pisania perswazyjnych tekstów
perswazyjnych tekstw
Autor: Piotr R. Michalak, Jakub Wołniak
ISBN: 978-83-246-1245-1
Format: A5, stron: 184
Wydawnictwo Helion
ul. Koľciuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
¤ Niezawodne sposoby komunikacji spoĀecznej w sprzedaŃy
¤ Mistrzowski copywriting w sĀuŃbie firmy
¤ Techniki NLP podsycajĴce pragnienie zakupu
¤ Perswazyjne oferty, na ktrych zarobisz krocie
Lubisz sĀw ciķcie-giķcie i wymyľlanie nowych pojķě? Nie masz problemw z rymami
i pisaniem wesoĀych piosenek? Jeľli tak, odĀŃ tķ ksiĴŃkķ, poniewaŃ takie zabiegi nie
majĴ zbyt wiele wsplnego z naprawdķ efektywnĴ reklamĴ.
Prawdziwa reklama to nie sztuka dla sztuki. To nie festiwale, nagrody i pokazy.
Prawdziwa reklama to profesjonalne narzķdzie sprzedaŃy, dziķki ktremu zyskujesz
rzesze klientw i zaczynasz zarabiaě coraz wiķcej. Taki przekaz musi zawieraě potķŃnĴ
dawkķ perswazji. Musi odnosiě siķ do zmysĀw odbiorcw, wkradaě w ich
podľwiadomoľě, wprowadzaě w stan hipnotycznego transu i doprowadzaě do jedynego
wĀaľciwego dziaĀania: ZAKUPU.
O wywieraniu wpĀywu na innych napisano juŃ niejedno. Na pewno nieobce sĴ Ci takie
nazwiska, jak Richard Bandler, Joe Vitale, Kevin Hogan czy sam Robert Cialdini.
Ta ksiĴŃka to wĀaľnie stķŃona esencja ich nauk, z jednym znaczĴcym wzmocnieniem
Ï jej autorzy odnoszĴ sukcesy, sprzedajĴ produkty i promujĴ firmy na polskim rynku.
Doskonale znajĴ jego specyfikķ oraz sposb myľlenia i dziaĀania polskiego klienta.
To wĀaľnie w naszym kraju potrafili zwiķkszyě obroty pewnej firmy o 320%, bezbĀķdnie
dziaĀaě wedĀug schematu AIDA i stworzyě strategie marketingowe idealnie dopasowane
do odbiorcy konkretnego produktu.
Wyobrał sobie:
¤ ofertķ, ktra w ciĴgu miesiĴca potraja Twoje zyski;
¤ stronķ internetowĴ, ktra potrafi sama sprzedawaě;
¤ newsletter dziaĀajĴcy w 100% tak, jak zakĀadaĀeľ;
¤ reklamķ, ktra zdobķdzie dla Ciebie setki klientw;
¤ e-maile zapadajĴce w pamiķě i tworzĴce pozytywne relacje.
İeby zaczĴě tak pisaě, musisz najpierw przeczytaě tķ ksiĴŃkķ
Sztuka pisania
665461582.011.png 665461582.012.png 665461582.013.png 665461582.014.png
Spis treści
Wstęp? ...................................................................................................... 5
1. Zanim zaczniesz pisać tekst ............................................................... 9
2. AIDA — cztery kroki skutecznej komunikacji ............................... 17
3. Strategia, która ułatwi Ci napisanie tekstu ofertowego ................ 23
4. Ciemna strona mocy, której nie nauczą Cię na żadnej uczelni .... 45
5. Jak podjąć decyzję za klienta (emocje i przekonania) ................... 53
6. Usuwanie przeszkód w drodze do Najbardziej Oczekiwanej Akcji .... 55
7. Jak sprawić, by klienci Ci zaufali ..................................................... 57
8. Kilka uwag o myśleniu systemowym ............................................... 71
9. Jak działa język perswazji ................................................................. 75
10. Język zmysłów ................................................................................... 81
665461582.001.png 665461582.002.png 665461582.003.png
SZTUKA PISANIA PERSWAZYJNYCH TEKSTÓW
11. Działanie na emocje .........................................................................97
12. Kotwiczenie stanów ........................................................................107
13. Magiczne słowa ...............................................................................109
14. Studium przypadku: nasza własna oferta copywritingu ...............133
Na zakończenie ......................................................................................177
4
665461582.004.png
ROZDZIAŁ 7
Jak sprawić,
by klienci Ci zaufali
Dowody
Klienci potrzebują dowodu. Odczuwają podświadomą potrzebę, by
ktoś powiedział im, że to, co mówisz, to prawda. Klienci nie ufają
firmom, dopóki nie wydają tysięcy złotych na promocję marki w me-
diach i na public relations. A nawet wtedy często daną markę pro-
mują właśnie ludzie będący symbolem pewnych wartości, które
właściciel marki chce z nią powiązać. Co wynika z moich rozważań?
Ludzie ufają ludziom. Co zwiększa zaufanie? Wszelkie dowody.
Twój zeskanowany podpis jest dowodem na to, że za projektem stoi
człowiek, kierownik projektu, tak samo ludzki jak Ty czy ja. Opinie
innych klientów są dowodem na wysoką jakość Twoich produktów.
Dane kontaktowe w opinii klienta są dowodem na autentyczność tej
opinii. Zadania w tym zakresie znajdziesz pod koniec rozdziału.
665461582.005.png 665461582.006.png 665461582.007.png 665461582.008.png
SZTUKA PISANIA PERSWAZYJNYCH TEKSTÓW
Opinie
Nic tak nie zwiększa zaufania jak opinie innych klientów. Ostrze-
gam: bardzo łatwo jest wykryć opinie nienaturalne, pisane na za-
mówienie. Nie wspominając o tym, że pisanie nieprawdziwych opinii
jest wysoce nieetyczne, choć praktykowane. Twój cel to zdobycie
naturalnych, pozytywnych opinii. Aby to było możliwe, klienci mu-
szą być zadowoleni z Twojego produktu. Twoim celem jest zatem
zaspokajanie potrzeb klientów, zadowalanie ich. Spraw, żeby byli
zachwyceni, a następnie poproś o opinię. Po prostu wyślij do nich
maila. Możesz też zrobić konkurs z nagrodami. Napisz, że nagrody
są zarówno za pozytywne opinie, które można wykorzystać w mate-
riałach promocyjnych, jak i za opinie krytyczne, które pozwolą Ci
udoskonalić swój produkt.
Gwarancje
Gwarancje zwiększają sprzedaż o kilkadziesiąt lub kilkaset procent
w stosunku do sytuacji, w której nie dawałbyś gwarancji. Prawo
polskie mówi wyraźnie, że przy sprzedaży przez Internet Twoim
obowiązkiem jest udzielenie 10-dniowej gwarancji. Tak, to Twój
prawny obowiązek! Dziwi mnie, że tak mało firm manifestuje gwa-
rancję, do której są zobowiązani prawnie. Boją się zwrotów. Fak-
tem jednak jest, że zwroty oscylują na poziomie 1 – 2% lub niż-
szym, w zależności od tego, jaką jakość zapewnia produkt i jakie są
Twoje relacje z klientem. Bardzo rzadko zdarza się, żeby zwroty
przekraczały 1 – 2%. Jeśli u Ciebie tak jest, to znaczy, że coś jest
nie tak z Twoim produktem lub usługą.
W Stanach Zjednoczonych znany jest przypadek firmy Dominos
Pizza. Kiedy firma weszła na rynek jako małe przedsiębiorstwo
(jedna lub dwie restauracje), właściciel wymyślił hasło rekla-
mowe: „Świeża, gorąca pizza dostarczona wprost do Twojego domu
58
665461582.009.png 665461582.010.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin