NE_AiR_16.01.07.doc

(30 KB) Pobierz
NAPĘD ELEKTRYCZNY (AiR) – II część (16

NAPĘD ELEKTRYCZNY (AiR) – II część (16.01.2007)

 

GRUPA I

 

GRUPA II

GRUPA III

1. Metody rozruchu silnika indukcyjnego klatkowego (sposób realizacji, charakterystyki, wady, zalety)

1. Omówić ideę kaskadowej regulacji prędkości silnika indukcyjnego pierścieniowego.

Podać sposób realizacji kaskady P=const (układ regulacji), jej charakterystyki regulacyjne i mechaniczne.

 

1. Metody rozruchu silnika indukcyjnego pierścieniowego (sposób realizacji, charakterystyki, wady, zalety)

2. Omówić zasadę częstotliwościowej regulacji prędkości silnika indukcyjnego klatkowego, podać sposób realizacji, charakterystyki regulacyjne i mechaniczne, układ regulacji

2. Metody hamowania silnika indukcyjnego (sposób realizacji, charakterystyki, wady, zalety)

2. Omówić ideę kaskadowej regulacji prędkości silnika indukcyjnego pierścieniowego.

Podać sposób realizacji kaskady M=const (układ regulacji), jej charakterystyki regulacyjne i mechaniczne.

 

1. Charakterystyki statyczne silników elektrycznych i ich przykłady; pojęcie sztywności

1. Podać sposób sprowadzania momentu bezwładności J i momentu obciążenia Mo do wału silnika napędowego

1. Charakterystyki statyczne maszyn roboczych i ich przykłady

 

2. Wyprowadzić warunek równowagi statycznej układu napędowego

2. Wyprowadzić ogólną postać równania ruchu układu napędowego dla przypadku J=var i J=const

2. Wpływ połączeń mechanicznych na postać równania ruchu układu napędowego

3. Metody regulacji prędkości silnika szeregowego prądu stałego (sposób realizacji, charakterystyki, wady, zalety)

3. Metody regulacji prędkości silnika obcowzbudnego prądu stałego (sposób realizacji, charakterystyki, wady, zalety)

3. Podać model matematyczny, schemat blokowy i omówić właściwości dynamiczne SPS (np. na podstawie transmitancji)

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin