Miesięczny plan pracy wychowawczej w internacie na miesiąc marzec.docx

(24 KB) Pobierz

5

 

Miesięczny plan pracy wychowawczej w internacie na miesiąc marzec

Wiek wychowanków- 11-12 lat

Stopień upośledzenia umysłowego- lekki

Liczebność grupy- 14 osób

Obszar działania

Zadania

Sposób realizacji

Ewaluacja

Osoba odpowiedzialna

Termin realizacji

Uwagi

Święto kobiet

1.Rozwijanie szacunku dla kobiet pracujących zawodowo i w domu

2.Zapoznanie dzieci z zawodami wykonywanymi przez kobiety

3.Wzbudzanie szacunku do pracy kobiet

4.Podkreślenie roli kobiet w życiu i w codziennej pracy

5.Kształtowanie umiejętności składania życzeń

-swobodne wypowiedzi na temat- praca kobiet w różnych zawodach

-głośne czytanie wybranych wierszyków związanych z Dniem Kobiet

-samodzielne wykonanie laurki dla pań- technika dowolna

-wspólne redagowanie życzeń dla pań

-nauka piosenki pt.„Dzień Kobiet”, zabawy rytmiczne przy muzyce

-zgaduj- zgadula, odgadywanie ukrytych nazw zawodów

Wychowanek:

wie:

-że wszystkim kobietom należy się szacunek

-w jakich zawodach najczęściej pracują kobiety

-że obchody „Dnia Kobiet” ocalały od zapomnienia dzięki ich kultywowaniu

umie:

-wykonać laurkę dla pań

-rozwiązać zgadywankę dotyczącą nazw zawodów

-przeczytać wybrany wierszyk

potrafi:

-złożyć życzenia z okazji „Dnia Kobiet”

-zaśpiewać piosenkę pt. „Dzień Kobiet”

-z grupą uczestniczyć  w zabawach rytmicznych przy muzyce

Wychowawca grupy

02-06.03.2009

-zachęcić dzieci do składania życzeń z okazji „Dnia Kobiet” ważnym kobietom w ich życiu (mama, siostra, babcia, ciocia)

„Sport to zdrowie”

1.Zapoznanie z hasłem: „Sport to zdrowie”

2.Wdrażanie do dbania o własne zdrowie, właściwe odżywianie się, higienę osobistą i ubieranie się stosownie do pogody

3.Zwrócenie uwagi na korzyści płynące z uprawiania sportu

4.Sport jako sposób na zapobieganie nałogom

5. Zapoznanie z zimowymi dyscyplinami sportowymi

-pogadanka

-wspólne malowanie plakatu pt. „Sport to zdrowie”

-zajęcia ruchowe na świeżym powietrzu, zabawy na śniegu

-wycieczka na najbliższe lodowisko

-spotkanie ze sportowcem z klubu „Wisła” w Sandomierzu

-rozwiązywanie krzyżówki pod hasłem: zimowe dyscypliny sportowe

Wychowanek:

wie:

-o pozytywnym wpływie aktywności ruchowej na organizm człowieka

-że, właściwe odżywianie się, dbanie o higienę osobistą i ubieranie się stosownie do pogody zapobiega chorobom

-jak wykorzystać aktywnie swój wolny czas

umie:

-uprawiać dyscypliny sportowe, np. jazda na łyżwach

-współdziałać w grupie podczas zabaw na śniegu

-wykonać plakat do głównego hasła

-rozwiązać krzyżówkę z hasłami zimowych dyscyplin sportowych

potrafi:

-wymienić najpopularniejsze zimowe dyscypliny sportowe

-wymienić skutki braku ruchu (otyłość, słaba kondycja fizyczna itp.)

-wymienić skutki negatywnego oddziaływania nałogów na zdrowie (niewydolność serca, zaburzenia układu krążenia itp.)

Wychowawca grupy

09-13.03.2009

-zachęcić wychowanków do zadawania pytań na temat sportu podczas spotkania ze sportowcem

-zwrócenie uwagi na dobre maniery i bezpieczeństwo podczas zabaw zimowych

Moje miasto- Sandomierz

1.Kształtowanie postaw patriotycznych związanych z rodzinnym miastem

2.Wzbogacanie wiedzy dotyczącej Sandomierza

3.Zapoznanie z legendami sandomierskimi

4.Uwrażliwienie na piękno ziemi sandomierskiej

5.Nauka korzystania z „Przewodnik po Sandomierzu”

6.Konkurs wiedzy o Sandomierzu

-pogadanka na temat co wiem o Sandomierzu

-wspólne czytanie przewodnika po mieście i legend sandomierskich

-wycieczka po sandomierskiej starówce, zwiedzanie zabytków

-rozmowa na temat ważnych postaci związanych z tym miastem

-malowanie farbami plakatowymi, temat: „Moje ulubione miejsce w Sandomierzu”

-wycinanie z lokalnych gazet zdjęć i wiadomości o Sandomierzu

-wybieranie najciekawszych wycinków z gazet i wspólne przygotowanie gazetki ściennej pt.„Moje miasto Sandomierz”

-zorganizowanie konkursu wiedzy na temat Sandomierza

Wychowanek:

wie:

-gdzie szukać informacji o Sandomierzu (przewodnik po mieście, gazety lokalne)

-jak korzystać z przewodnika po mieście

-jakie są główne zabytki Sandomierza (Brama Opatowska, Ratusz, Zamek, Ucho Igielne, Katedra, Dom Długosza)

-jak właściwie i kulturalnie zachować się podczas spaceru po mieście

umie:

-nazywać zabytki Sandomierza

-wymienić ważne postacie związane z Sandomierzem (np. Jan Długosz, król Kazimierz Wielki, Jarosław Iwaszkiewicz)

-namalować obrazek przedstawiający jego ulubione miejsce w Sandomierzu

potrafi:

-zdać relację z przebiegu wycieczki po starówce sandomierskiej

-opowiedzieć jedną legendę związaną z Sandomierzem

-przygotować gazetkę ścienną na temat: „Moje Miasto- Sandomierz”

Wychowawca grupy

16-20.03.2009

-zwrócenie uwagi na właściwe i kulturalne zachowanie się podczas wycieczki

-wzbudzać w wychowankach zainteresowania turystyczno-krajoznawcze, jako forma aktywnej rekreacji

Czysto, ładnie wokół nas

1.Wdrażanie do systematycznego utrzymywania porządku w swoim otoczeniu

2.Nauka segregowania odzieży, staranne układanie ubrań na półkach

3.Wdrażanie do prawidłowego ścielenia łóżek

4.Utrwalenie nawyku mycia zębów rano i wieczorem

5.Wdrażanie do zakładania czystej bielizny rano

6.Rozumienie sensu powiedzenia „czystość to zdrowie”

 

-pogadanka na temat porządków i higieny osobistej

-zademonstrowanie prawidłowego ścielenia łóżek, starannego układania ubrań na półkach

-prace porządkowe w swoim pokoju

-układanie haseł na temat czystości i zdrowia z rozsypanki wyrazowej

-nauka piosenki pt. „Mydło, pasta, szczotka”

-wysłuchanie opowiadania „O Jurku którego bolał ząb”

-projekcja filmu edukacyjnego o higienicznym trybie życia

-projekt plakatu „Dbamy o czystość”

Wychowanek:

wie:

-że, systematyczna higiena jamy ustnej zapobiega próchnicy zębów i chorobom dziąseł

-że, brudne ubranie, niechlujny wygląd i bałagan w swoim otoczeniu źle świadczą o człowieku

umie:

-prawidłowo ścielić łóżko

-starannie układać ubrania na półkach

-wykonać plakat o tematyce „Dbamy o czystość”

potrafi:

-wymienić skutki braku higieny osobistej

-zaśpiewać piosenkę pt. „Mydło, pasta, szczotka”

-dbać o porządek w swoim otoczeniu

Wychowawca grupy

23-27.03.2009

-sprawdzić porządki i czystość w pokoju wychowanka przed rozpoczęciem zajęć, aby zasugerować co trzeba jeszcze zmienić aby w pełni zrealizować hasło tygodnia „Czysto, ładnie wokół nas”

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin