w-zasiegu-jednego-telefonu-tajemnice-mistrza-kontaktow-zasieg.pdf

(374 KB) Pobierz
W zasięgu jednego telefonu. Tajemnice mistrza kontaktów
W zasiķgu jednego telefonu.
Tajemnice mistrza kontaktw
Autorzy: Jeffrey W. Meshel, Douglas Garr
TĀumaczenie: Grzegorz P. Kowalski
ISBN: 83-246-0441-3
TytuĀ oryginaĀu : One Phone Call Away:
Format: B5, stron: 220
NawiĴŃ kontakty przynĴszĴce sukces!
NawiĴzywanie i pielķgnowanie relacji z ludłmi to podstawa sukcesu zawodowego.
Czķsto mwi siķ, Ńe dobrze jest wiedzieě wszystko, lecz jeszcze lepiej jest znaěÈ
wszystkich. Rozmowa, a nawet pojedyncze sĀowa mogĴ zadecydowaě o losach
waŃnego przedsiķwziķcia. Kolejna duŃa sprzedaŃ, korzystna umowa czy wielki sukces
niejednokrotnie zaleŃĴ od pierwszego wraŃenia. Dlatego nawiĴzywanie relacji ma tak
ogromne znaczenie.
KsiĴŃka zawiera mnstwo przydatnych rad, ktre przyniosĴ nieocenionĴ pomoc
zarwno poczĴtkujĴcym, jak i zaprawionym w bojach biznesmenom. KorzystajĴc
z zawartych w niej wskazwek, zwiķkszysz efektywnoľě kaŃdej rozmowy. Autor
podkreľla jednak, Ńe nawiĴzywanie kontaktw nie polega na wykorzystywaniu ludzi,
ale przede wszystkim jest dawaniem i dzieleniem siķ z innymi. To obowiĴzkowa
lektura dla kaŃdego, kto chce stworzyě, rozbudowaě i rozwinĴě firmķ.
¤ Cenne rady: jak szczerze i naturalnie nawiĴzywaě kontakty z klientami
¤ Filozofia dawania: pomaganie innym to najlepszy sposb na pozyskanie
dobrych kontaktw
¤ ZarzĴdzanie sprzedaŃĴ: ustalanie i osiaganie celw handlowych
¤ Korzystanie ze skutecznych technik sprzedaŃy: jak zamieniě nie w moŃe,
a moŃe w tak
619453093.003.png 619453093.004.png 619453093.005.png 619453093.006.png 619453093.001.png 619453093.002.png
Spis treści
Podziękowania
7
Wprowadzenie
9
Część I PODSTAWY
1 Zielony dwudziestojednolatek
21
Jakie wnioski wyciągnąłem z przeszłości
2 Podstawy budowania sieci kontaktów
35
3 Nie pytaj: „Co będę z tego miał?”
45
4 Postrzeganie siebie oczami innych
55
Jak Cię widzą inni
5 Jak przełamać nieśmiałość
69
6 Podstawowe techniki sprzedaży
79
Zmień „nie” w „może” i „może” w „tak”
7 Sztuka sprzedaży
93
8 Baza danych
105
To, co wiesz o tych, których znasz
Część II TECHNIKI DLA ZAAWANSOWANYCH
9 Stwórz efektywną grupę kontaktów
121
10 Dynamika budowania sieci kontaktów
133
11 Działalność grup kontaktów
151
6
Spis treści
12 Budowanie sieci kontaktów w szerszym aspekcie
165
13 Podnoszenie poprzeczki
177
Korzyści płynące z budowania sieci kontaktów
14 Jak inni eksperci budują sieci kontaktów
187
Trzy punkty widzenia
15 Satysfakcja z budowania sieci kontaktów
207
Skorowidz
213
2
Podstawy budowania
sieci kontaktów
en Hogan, jedna z legend golfa, znany był ze swego klasycznego
wymachu, intensywnej pracy i dziwacznego, powściągliwego cha-
rakteru. Słynny z lakoniczności, w czasie konkursu unikał na polu
przyjacielskich żartów. Zapytany przez dziennikarza o sekret jego
gry, odpowiedział tylko, że ten „jest głęboko ukryty”. Jako że nigdy
nie mówił dużo, znawcy golfa uznali, iż miał na myśli ciągły trening.
Jednak Hoganowi chodziło o to, że nie ma żadnego sekretu. Dość
logiczne, jak mniemam. Jednak zawsze czułem, że ta historia ma
drugie dno. Wszyscy świetni golfiści — a w zasadzie wszyscy spor-
towcy i ludzie sukcesu — mają jedną wspólną cechę. Do perfekcji
opanowali podstawy. Niekoniecznie muszą trzymać kij dokładnie
w ten sam sposób i machać nim z tą samą siłą, jednak każdy zawo-
dowy trener powie Ci, że istnieją trzy czy cztery podstawowe ele-
menty, które nigdy się nie zmieniają. Możesz przeanalizować na-
grania wideo, a dostrzeżesz, że każdy gracz w golfa pewne proste
czynności wykonuje dokładnie tak samo jak inni.
To samo odnosi się do prowadzenia interesów. Zrozumienie
i wprowadzenie w życie podstaw budowania sieci kontaktów jest
fundamentem sukcesu na tym polu. Niektóre z tych zasad mogą się
B
36
W zasięgu jednego telefonu. Tajemnice mistrza kontaktów
wydawać oczywiste. Jednak często zdumiewa mnie, jak wielu ludzi,
których spotykam w swojej pracy, nie zna podstaw. Oczywiste jest
też, że podobnie jak sportowcy, musisz ciągle pracować nad tymi
umiejętnościami. Celem jest absolutne mistrzostwo, a jeśli jesteś
pokorny, to bez względu na poziom, jaki osiągniesz, będziesz wie-
dział, że mistrzostwo nigdy nie będzie kompletne.
Jednym z najlepszych przykładów jest pewien człowiek, określa-
jący się mianem eksperta w budowaniu sieci kontaktów. Nazwijmy
go David. Tak się składa, że obecnie pisze on książkę na ten temat.
David jest bardzo znanym ekspertem w kręgach inwestorów ventu-
re, a jego reputacja jest już tak dobra, że prowadzi wykłady w całym
kraju. Słynie z umiejętności zdobywania ogromnych sum pieniędzy;
widać, że inwestorzy bardzo mu ufają. Kiedy pierwszy raz go spo-
tkałem, odbyliśmy krótką lecz wciągającą rozmowę i pomyślałem,
że kolejne spotkanie obu nam mogłoby wyjść na dobre. Nie wia-
domo, jakie powiązania mogą pojawić się między naszymi firmami.
Niektórzy z jego klientów mogą prowadzić interesy na polu, którym
ja się zajmuję. David był bardzo zainteresowany. Na zakończenie
rozmowy powiedziałem, że na pewno się do niego odezwę, zaś on
odpowiedział, że będzie czekał na mój telefon.
W następnym tygodniu zadzwoniłem do niego, aby umówić się
na spotkanie. Nie zastałem go, więc zostawiłem wiadomość. Nie
oddzwonił. Było to dziwne — może nie dostał mojej wiadomości.
Zadzwoniłem więc ponownie i zostawiłem kolejną wiadomość. Znów
nie doczekałem się odpowiedzi. Wielu ludzi nie uznałoby tego za coś
dziwnego. Spotykasz kogoś, wszystko idzie świetnie, oboje obiecujecie
podtrzymać kontakt, ale po jakimś czasie osoba, z którą miałeś zjeść
obiad, nie interesuje się już tym, co zaszło. Wasza współpraca prze-
staje być dla niej priorytetem; jest zbyt zajęta albo ma inne powody.
Nie powinniśmy traktować tego jako osobistej zniewagi, ale ja wła-
śnie tak to odbieram. Jego zachowanie mnie rozczarowało.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin