INDYWIDUALNY PROGRAM REWALIDACYJNO wych..doc

(43 KB) Pobierz
INDYWIDUALNY PROGRAM REWALIDACYJNO – WYCHOWAWCZY

INDYWIDUALNY PROGRAM REWALIDACYJNO – WYCHOWAWCZY

 

Uczeń:

Termin: 6 m-cy

 

 

SPRAWNOŚĆ

 

ZADANIA/UMIJĘTNOŚCI/NAWYKI

Sposoby, formy, narzędzia realizacji

SAMOOBSŁUGA

Jedzenie

 

 

Sprawność motoryczna(poruszanie się)

 

 

 

Toaleta i mycie:

 

 

 

 

 

 

Ubieranie się:

 

 

-       estetyczne spożywanie posiłków,

-       picie z filiżanki bez rozlewania,

 

-       pokonywanie schodów (wchodzi i schodzi naprzemiennie),

-       schodzenie po schodach bez trzymania się poręczy,

-       szybkie chodzenie, bieganie w parze

 

-       sygnalizowanie potrzeb fizjologicznych oraz gdy jest mokre (lub brudne),

-       samodzielne korzystanie z toalety (użycie spłuczki, mycie rąk),

-       kontrola oddawania moczu i kału,

-       kontrola wytarcia pupy papierem,

 

-       ubieranie i rozbieranie luźnej odzieży (bez konieczności zapinania),

-       ubieranie i rozbieranie odzieży z zapinaniem i rozpinaniem guzików,

W naturalnych sytuacjach,

 

 

 

 

 

 

 

 

USPOŁECZNIENIE

Udział w zabawie:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czynności domowe:

 

 

 

-       witanie się i żegnanie z nauczycielem i kolegami,

-       znajomość własnego imienia,

-       dostrzeganie i reagowanie na nieznajomych,

-       współdziałanie w czasie zabawy,

-       przestrzeganie podstawowych zasad bezpieczeństwa na miarę możliwości,

-       samodzielne przemieszczanie się po znanym sobie terenie,

 

-       zachęcanie do podania przedmiotu popartego gestem,

-       aprobata oglądanych obrazków,

-       spełnianie prostych poleceń,

-   włączanie się do prostych prac porządkowych,

-       utrwalanie nawyku dbałości o czystość pomieszczenia,

-       posługiwanie się szczotką do zamiatania,

-       wycieranie miejsca pracy ściereczką,

-       odkładanie przyborów na miejsce,

podczas codziennych zajęć, na zajęciach edukacji motoryczno-zdrowotnej

 

KOMUNIKOWANIE SIĘ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-       prowokowanie do komunikacji niewerbalnej – wprowadzanie języka miganego,

-       rozumienie prostych słów: mama, tata,

-       wskazywanie osób z najbliższego otoczenia,                                                           

-       odpoznawanie etykiety własnego imienia,

-       podtrzymywanie wokalizacji i zachęcanie do sylabizacji,

-       wykonywanie prostych poleceń, np. daj, chodź, przynieś

-       reagowanie na pytania: gdzie jest?

-       reagowanie na polecenia: chodź tutaj!

 

W naturalnych i spowodowanych sytuacjach.

Ćwiczenie koncentracji uwagi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZAJĘCIA

Sprawność manualna (ruchy palców):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zręczność (kontrola motoryki):

 

 

-       nawlekanie korali różnej wielkości,

-       odkręcanie nakrętek,

-       otwieranie i zamykanie drzwi przy pomocy klucza,

-       posługiwanie się nożyczkami (dowolne wycinanie),

-       wycinanie obrazka,

-       posługiwanie się: kredą, kredką, ołówkiem, pędzlem

-       budowanie z dużych klocków o prostych kształtach,

-       trzymanie przedmiotów kruchych,

-       przelewanie płynów z jednego naczynia do drugiego,

-       wyciąganie mniejszego przedmiotu z większego,

 

-       podskakiwanie na dwóch nogach,

-       stanie na krześle,

-       zeskoki,

-       utrzymanie równowagi na jednej nodze,

-       naśladowanie ruchów nauczyciela w ustawianiu klocków w pewnym porządku,

-       pochylanie i podnoszenie przedmiotów,

-       otwieranie i zamykanie pudełka z pokrywą,

-       Rozwijanie siły, sprawności ruchowej.

-       Ćwiczenia prawidłowego rozkładu napięcia mięśniowego oraz kształtujące sprawność kondycyjną i koordynacyjną.

-       Wyrabianie zdyscyplinowania podczas zabaw i ćwiczeń.

Ćwiczenia manualne

-       ćwiczenia ruchliwości palców,

-       ćwiczenia pobudzające do działania,

 

 

Program opracowano na podstawie PPAC.

Uczeń nie jest w stanie wykonać wielu zadań z zakresu sfery „komunikowanie się” z powodu wady słuchu.

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin