TUNING MECHANICZNY W ETZ150, silniku wywodzšcym się z DKW RT125, dobre efekty daje "podkowa"-wypełniacz przestrzeni korbowej+ew. zalepienie korkiem otworów wyważajšcych. Tylko ta modyfikacja poprawia w odczuwalny sposób osišgi. to można pobawić się zmianš kštów otwarcia okien oraz układem dolotowym i wylotowym. Dobrze zrobione (podrasowane) ETZ150 ma około 20KM. Trudno tylko wykorzystać tš moc na seryjnych przełożeniach skrzyni (charakterystyka się doć znacznie przesuwa). Popełniłem kiedy 30KM ETZ250. Problemem przy przyspieszaniu była dziura w momencie obrotowym między 4 a 5. Na 4 przy ok 7000 rpm spadała już moc, natomiast na 5 nie było jeszcze rezonansu, więc jeli się jš cierpliwie przegoniło na 4 to na 5 szła już do oporu. Tak więc przy poważniejszych modyfikacjach bez zmiany przełożeń się nie obejdzie, a dorabianie kół zębatych to droga zabawa. Modół (jak mylę chodzi o zapłon elektroniczny w miejsce przerywaczowego) ułatwi co najwyżej rozruch, mocy na pewno nie przybędzie... Moc silnika spalinowego możemy zwiekszyć poprzez poprawe doładowania mieszanka i umożliwienie osišgnięcie wyszszych predkoci obrotowych wału. W przypadku tego pierwszego modyfikacje polegaja na zmniejszeniu oporów przepływu mieszanki czyli polerka wszystkiego z czyma na kontakt na lustrzany połysk, przebudowanie i strojenie kanałow dolotowych i wydechowych aby w pałni wykorzystać występujace tam zjawiska falowe i uzyskac dodatkowe doładowanie. Jeżeli chodzi o zwiekszania obrotów silnika to jest to jedyna droga do uzyskania naprawde dobrych efektow jeżeli chodzi o moc maksymalna przy silniku wolnossacym. Modyfikacje w tym wypadku polegaja na zmniejszeniu masy elementow układu korbowego i berdzo dokładnym wyważenie całego układu, a takze na zmianie faz rozrzadu (zmina wysokoci konałów przepłukujacych). Co do zapłonu elektronicznego to jest on niezbedny przy takiej modyfikacji!!! Wogóle przydałby sie modul ktory realizowałby zmiane punktu zaplonu w zaleznosci od obrotow dla (w miare ) optymalnego wykorzystania ladunku mieszanki. PPrzerywacz mechaniczny odpada ponieważ jego dzialanie jest zadowalajace talko na niskich obrotach. Powyżej ok 6000 obr/min punkat zaplonu jest przypadkowy co powoduje zle wykozystanie zaladowanego ladunku.. TUNING WIZUALNY Najlepiej, jak będzie to typowa owiewka nad reflektor, żeby zakrywała liczniki i dawała jaki opływ powietrza nad kaskiem. Kierunkowskazy tylnie i przednie, dotępne sš na allegro.pl oraz osłony na dłonie które sa do Simsona ale rownież pasujš do MZ-ki. Można równiez zamontować nowe ładne lusterka, nowe metalowe podnóżki da się też przerobić tył(wywalić tylni błotnik i zrobić tył w stylu scigacza) Tłumik sportowy, który może zwiekszyć moc o 10%.Jeszcze można zmienić tylne wiatło.
SEXI_