MZETZ150-TUNING.txt

(2 KB) Pobierz
TUNING MECHANICZNY

W ETZ150, silniku wywodzšcym się z DKW RT125, dobre efekty daje "podkowa"-wypełniacz przestrzeni korbowej+ew. 
zalepienie korkiem otworów wyważajšcych. 
Tylko ta modyfikacja poprawia w odczuwalny sposób osišgi.
to można pobawić się zmianš kštów otwarcia okien oraz układem dolotowym i wylotowym. Dobrze zrobione (podrasowane) ETZ150 ma około 20KM. 
Trudno tylko wykorzystać tš moc na seryjnych przełożeniach skrzyni (charakterystyka się doć znacznie przesuwa). Popełniłem kiedy 30KM ETZ250. 
Problemem przy przyspieszaniu była dziura w momencie obrotowym między 4 a 5. Na 4 przy ok 7000 rpm spadała już moc, natomiast na 5 nie było jeszcze rezonansu, 
więc jeli się jš cierpliwie przegoniło na 4 to na 5 szła już do oporu. Tak więc przy poważniejszych modyfikacjach bez zmiany przełożeń się nie obejdzie,
 a dorabianie kół zębatych to droga zabawa. Modół (jak mylę chodzi o zapłon elektroniczny w miejsce przerywaczowego) 
ułatwi co najwyżej rozruch, mocy na pewno nie przybędzie...

Moc silnika spalinowego możemy zwiekszyć poprzez poprawe doładowania mieszanka i umożliwienie osišgnięcie wyszszych predkoci obrotowych wału. 
W przypadku tego pierwszego modyfikacje polegaja na zmniejszeniu oporów przepływu mieszanki czyli polerka wszystkiego z czyma na kontakt na lustrzany połysk,
przebudowanie i strojenie kanałow dolotowych i wydechowych aby w pałni wykorzystać występujace tam zjawiska falowe i uzyskac dodatkowe doładowanie. 
Jeżeli chodzi o zwiekszania obrotów silnika to jest to jedyna droga do uzyskania naprawde dobrych efektow jeżeli chodzi o moc maksymalna przy silniku wolnossacym. 
Modyfikacje w tym wypadku polegaja na zmniejszeniu masy elementow układu korbowego i berdzo dokładnym wyważenie całego układu, a takze na zmianie faz rozrzadu 
(zmina wysokoci konałów przepłukujacych). Co do zapłonu elektronicznego to jest on niezbedny przy takiej modyfikacji!!! Wogóle przydałby sie modul ktory 
realizowałby zmiane punktu zaplonu w zaleznosci od obrotow dla (w miare ) optymalnego wykorzystania ladunku mieszanki. PPrzerywacz mechaniczny odpada 
ponieważ jego dzialanie jest zadowalajace talko na niskich obrotach. Powyżej ok 6000 obr/min punkat zaplonu jest przypadkowy co powoduje zle wykozystanie zaladowanego ladunku..

TUNING WIZUALNY

Najlepiej, jak będzie to typowa owiewka nad reflektor, żeby zakrywała liczniki i dawała jaki opływ powietrza nad kaskiem.
Kierunkowskazy tylnie i przednie, dotępne sš na allegro.pl oraz osłony na dłonie które sa do Simsona ale rownież pasujš do MZ-ki.
Można równiez zamontować nowe ładne lusterka, nowe metalowe podnóżki da się też przerobić tył(wywalić tylni błotnik i zrobić tył w stylu scigacza)
Tłumik sportowy, który może zwiekszyć moc o 10%.Jeszcze można zmienić tylne wiatło.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin