DYSCYPLINA: PIŁKA NOŻNA
TEMAT: Nauczanie przyjęcia piłki w powietrzu klatką piersiową.
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Ilość uczestników: 20
Czas trwania zajęć: 45 min.
Przybory: piłki
CELE GŁÓWNE LEKCJI :
1.Umiejętności: uczeń potrafi przyjąć piłkę na kl.piersiową w powietrzu.
2.Wiadomości : uczeń zna podstawowe przepisy gry w piłkę nożną.
3.Sprawność motoryczna. : zwinność, koordynacja.
4.Akcent wychowawczy: współpraca w grupie.
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Dozow.
Uwagi organizacyjno-metodyczne
1.Część organizacyjna
1.Zbiórka
2.Powitanie
3.Sprawdzenie liczby ćwiczących.
2 min.
- w dwuszeregu wzdłuż linii bocznej boiska
- nie ćwiczący siadają na ławce
- kontrola obuwia i ubioru
2.Nastawienie do aktywnego udziału w lekcji
1.Podanie tematu.
2.Motywacja do aktywnego udziału w lekcji.
1 min.
3.Rozgrzewka, psychomotoryka i profilaktyka
1. „Berek z prowadzeniem piłki”- każdy z uczestników posiada piłkę ucieka przed berkiem prowadząc ją, kto zostanie złapany zostaje nowym berkiem.
2. prowadzenie piłki pomiędzy nogami na szerokości sali.
3. prowadzenie piłki prawą i lewą podeszwą.
4. skłon T w przód z piłką w rękach.
5. krążenie piłki wokół kolan ,tułowia i głowy
6. w opadzie T ósemka miedzy nogami.
7. Postawa rozkroczna piłka trzymana w wyprostowanych nad głową RR skłon T w tył przekozłowanie piłki w przód miedzi NN.
8. Uderzenia piłki prostym podbiciem każdorazowo po jednym odbiciu od podłoża.
9. siad w rozkroku, piłka w RR , skłony do PN i LN
10. siad skrzyżny odbicie piłki od parkietu powstać i chwycić piłkę zanim upadnie
11. siad równoważny krążenie piłką dookoła NN.
12. półskiping w miejscu na piłce.
2x
4x
5x
6x
1min
10x
30sec.
-Ustawienie w rozsypce. Rozpoczęcie i zakończenie zabawy na sygnał prowadzącego.
-Każdy z piłką.
4.Kształtowanie umiejętności i doskonalenie sprawności
1.Pokaz i objaśnienie techniki przyjęcia piłki klatką piersiową.
2.Wykonanie ruchu przyjęcia piłki kl.piersiową bez piłki.
3.Uczniowie przyjmują piłkę kl.piersiową po własnym podrzucie po czym dowolnie prowadząc piłkę zmieniają sie miejscami.
4.Przyjęcie piłki po dorzucie partnera po czym dowolne prowadzenie piłki okrążenie swojego partnera i powrót na swoje miejsce drugi partner w tym czasie żongluje piłką.
5.Przyjęcie piłki z dobiegu po dorzucie partnera ,wymiana podania okrążenie swojego partnera powrót na swoje miejsce.
6.Przyjęcie piłki na kl.piersiową i podanie piłki z powietrza do partnera PN i LN na zmianę.
7.Przyjęcie piłki na kl.piersiową i podanie głową do partnera.
8.Ustawienie wzdłuż jednej linii dwóch uczniów w środku dwóch na obwodzie z piłkami Uczeń A i D podają piłkę do środkowych przyjęci piłki na kl.piersiową w wyskoku i podanie piłki do partnera prostym podbiciem po czym uczeń B i C zmieniają sie miejscami i wykonują to samo ćwiczenie.
9.Połowa ćwiczących ustawiona na obwodzie koła z piłkami w rękach druga połowa porusza się w truchcie w środku koła podbiegają do ćwiczących z piłkami a ci dorzucają im piłkę na kl.piersiową .Po przyjęciu podają z powrotem i biegną do kolejnego partnera. Następnie zmiana.
10.Gra uproszczona 5x5 na zmniejszonym terenie.
2min
3min
5min
10min
-Ustawienie w parach naprzeciwko siebie.
-Ćwiczenie uczniowie wykonują na zmianę.
-Jedna piłka na parę.
-Ustawienie w czwórkach.
A <- B C -> D
5.Uspokojenie organizmu
1.Ćwiczący siad skrzyżny kręcą piłkę na palcu lewej i prawej ręki.
-Ustawienie w rozsypce,
6.Część organizacyjno-porządkowa
1.Zbiórka i sprawdzenie stanu liczebnego.
2.Omówienie lekcji, zwrócenie uwagi na błędy.
3.Pochwała uczniów najlepiej wykonujących ćwiczenie.
- w szeregu na linii bocznej boiska
7.Nastawienie do aktywności ruchowej w czasie wolnym
1. Zachęcenie uczniów do samodzielnych ćwiczeń w czasie wolnym.
mapmapek