WYDZIAŁ WOJSK ZMECHANIZOWANYCH
ZAKŁAD SPADOCHRONIARSTWA
ZATWIERDZAM
płk mgr
PLAN – KONSPEKT
TEMAT: 5/4 NAUCZANIE TECHNIKI SKOKU ZE SPADOCHRONEM NA PRZYRZĄDZIE KOMPLEKSOWYM (SYMULATOR SKOKÓW)
OPRACOWAŁ
2000
TEMAT 5/4: Nauczanie techniki skoku ze spadochronem na przyrządzie kompleksowym (symulator skoków).
CEL: Doskonalić podstawowe czynności niezbędne do skoku ze spadochronem.
ZAGADNIENIA:
- wstęp;
- pokaz ćwiczenia na symulatorze skoków;
- rozgrzewka.
1. Oddzielenie się od samolotu z drzwi bocznych, odliczanie czasu spadania, zwolnienie II-go stopnia otwarcia spadochronu, przygotowanie się do lądowania, lądowanie w warunkach sytuacyjnych.
Zakończenie zajęć.
CZAS: 2x40 min.
MIEJSCE: Ośrodek Szkolenia Naziemnego.
FORMA: Ćwiczenie praktyczne.
LITERATURA:
1. „Metodyka prowadzenia zajęć podstawowych w ośrodku naziemnego szkolenia spadochronowego". WSOWZ, W.Soleżyński;
2. Metodyka szkolenia spadochronowego. Warszawa 1979.
WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO – METODYCZNE:
Symulator do zajęć przygotowują układacze pod nadzorem instruktora. Należy sprawdzić przed ćwiczeniem stan wieży symulatora, wózków jezdnych, stan uprzęży, założyć na kotwy liny asekuracyjne i wyrównać powierzchnię piaskownicy. Sprawdzić naciągnięcie lin jezdnych oraz naciągnięcie siatki asekuracyjnej. Omówić warunki bezpieczeństwa w trakcie ćwiczenia oraz rolę asekuracji.
Lp.
Zagadnienia i treść
Czas
Wskazówki org. - met.
1.
2.
3.
4.
- przyjęcie meldunku;
- podanie tematu i celu;
- omówienie organizacji zajęć i warunków bezpieczeństwa;
10'
Przedstawić podchorążym potrzebę intensywnego i aktywnego ćwiczenia na symulatorze.
Pokaz wykonuje doświadczony układacz.
Kierownik ćwiczenia omawia pokaz.
Rozgrzewkę prowadzić całością plutonu w formie zabawy ruchowej na terenie ośrodka.
60’
Zwrócić uwagę na pozycję oddzielenia się od symulatora, pozycję spadania , głośne odliczanie czasu trzech sekund, utrzymanie w ręku uchwytu po jego wyciągnięciu, pozycję podczas zjazdu, przygotowanie się do lądowania, lądowanie.
Czynności wykonywać na komendę instruktora.
Sprawdzić sprzęt po zajęciach. Omówić najczęściej popełniane błędy, niedociągnięcia i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa. Podać ćwiczenia uzupełniające na naukę własną.
Odpowiadać na pytania
mapmapek